۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

علاقمندی دو دامپزشک به حیوانات

از سایت حکیم مهر: اظهارات یک خواهر و برادر دامپزشک در برنامه زنده غیرمنتظره تلویزیون بخشهای جالبی از این مصاحبه:... مجری این برنامه در ابتدا به دکتر محبی گفت : خیلی از داوطلبان علوم تجربی وقتی رتبه خوبی در کنکور کسب نمی‏کنند و نمی‏‎توانند در رشته پزشکی تحصیل کنند  دامپزشکی را انتخاب می‏کنند. شما جزء این دسته بوده‎‏اید یا با این تفکر موافقید؟ دکتر محبی در پاسخ گفت : خیر ، من در دانشگاه آزاد درس خوانده‏ام و اولین انتخابم هم دامپزشکی بوده است و زمان ما طرح کاد هم بوده که من طرح کادم را هم در دامپزشکی گذرانده‏ام. خواهر رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران هم در پاسخ به این سؤال و اینکه چرا دامپزشکی را انتخاب نموده گفت : من در دانشگاه تهران درس خوانده‏ام اما انتخاب اول من هم دامپزشکی بوده و با خودم فکر کردم که آینده بهتری نسبت به رشته‏ های دیگر با انتخاب دامپزشکی خواهم داشت. مجری برنامه در این هنگام با زیرکی پرسید پس شما به آینده شغلی خود فکر می‏کردید و لزوماً عاشق حیوانات نبودید؟! دکتر پگاه محبی گفت : به حیوانات هم علاقه داشتم. دکتر پیام محبی هم گفت : بحث عاشق حیوانات بودن اغراق است اما علاقمند به حیوانات و از سنین کم "سوارکار" بودم. یکی از بزرگترین نشانه های علاقمندی به حیوانات!!! وی افزود : برادر بزرگترم پزشک است و به همین دلیل با پزشکی هم آشنا بودم و اصلاً دوست نداشتم این رشته را انتخاب کنم چون بازار کار دامپزشکی را بسیار وسیع‏تر می‏دانم و کارهای نو راحت‎تر می‏توان انجام داد و به سرعت مطرح شد....دکتر پیام محبی هنگامی که مجری برنامه با تعجب گفت دامپزشک و سوارکار و اسکی‏باز و سازنده تخت جراحی هستید گفت : اگر همه اینها را با هم نبودم که نمی‏توانستم اولین بیمارستان دامپزشکی را تأسیس کنم که کاری سخت هم هست! مجری برنامه هم به این اظهار نظر وی واکنش نشان داد و گفت : کلاً از خودتان خوب تعریف می‏کنید! من آنم که رستم بود پهلوان!! یک سؤال مجری برنامه از دکتر پیام محبی هم درباره وضعیت گربه‏ های ولگرد تهران بود که وی گفت : پایان نامه من در همین زمینه بوده و من می‏گویم تهران ٥ میلیون گربه دارد اما شما یک میلیون حساب کنید و حالا فرض کنید که هر گربه روزی ٢٠٠ یا حداقل ١٠٠ گرم مدفوع داشته باشد و با این حساب حداقل روزی ١٠ تن مدفوع گربه در تهران تولید می‎شود و "معلوم نیست" ( ایکاش معلوم میکردید و تکلیف ما را روشن میکردید!!!) چه آلودگی زیادی در این ١٠ تن مدفوعی که روزانه گربه‎ها در شهر تهران تخلیه می‎کنند نهفته است! قبل از هر چیز تبریک به این جناب دکتری که در راه علم ، از هیچ کاری روی گردان نیستند از جمله: پیاده روی در خیابان های تهران و شمردن ٥ میلیون گربه( دروغ که حناق نیست گلوی ایشان را بگیرد!) و کاوش مدفوع گربه ها از زیر خاک، خاک زدایی جهت دقیق تر بودن نتیجه و صد البته همراه داشتن ترازو...با تمام این تفاصیل من متوجه نشدم منظور دکتر چیست؟ باید گربه ها را کشت و از بین برد بخاطر مدفوعی که تولید میکنند یا مردم دیگر به گربه ها غذایی ندهند تا خودشان از گرسنگی بمیرند یا... چی؟ منظور جناب دکتر از این شکر پاره ها چیست؟ آخه، آدم حسابی که یهو و یک کاره نمیاد ذهن خراب و ضد حیوانی مردم را خراب تر و سیاه تر از آنی که هست کند و نام خودش را هم دامپزشک بگذارد؟ مرد حسابی اگر گربه ها کثیف و آلوده هستند برای جنابعالی که ثروت و رونق کسب و کار هستند! آدم که تو سر مال و کار و کاسبی خودش نمیزنه؟!
این هم چند عکس از آلودگی های انسانی جهت آگاهی جنابعالی تا بلکه توجه شما را از نگرانی برای مدفوع چند هزار گربه به میلیون ها تن مدفوع و زباله های انسانی ((شهری و خانگی،الکترونیکی، بیمارستانی، صنعتی ، زباله های خطرناک شیمیایی، پسامند کارخانجات و...) جلب کنم.
در نهایت امیدوارم دست از شغل شریف دامپزشکی کشیده و شغلی نزدیک تر به علاقمندی هایتان برای کسب درآمد نجومی انتخاب کنید. بعنوان مثال: کشتارگاه باز کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر