۱۳۹۳ بهمن ۷, سه‌شنبه

کوبانی آزاد شد

منابع و مقام‌های کرد و فعالان سوری می‌گویند شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به طور کامل از داخل شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه بیرون رانده شد‌ه‌اند. شهر کوبانی به طور کامل در اختیار کردها قرار گرفته است.
به امید سرنگونی داعشیان حاکم بر ایران...

۱۳۹۳ بهمن ۵, یکشنبه

شیما الصباغ٬ ندایی دیگر...

شیما الصباغ٬ فعال چپگرای مصری در راهپیمایی آرام  به مناسبت چهارمین سالگرد انقلاب مصر٬ در میدان التحریر به ضرب گلوله پلیس کشته شد. 
او تنها چند ساعت پیش از آنکه تلویزیون دولتی یک سخنرانی از پیش ضبط شده توسط السیسی رئیس جمهور مصر را به مناسبت چهارمین سالگرد قیام مردمی و سرنگونی مبارک پخش کند٬ کشته شد.
السیسی در این سخنرانی گفته بود:"من درود می فرستم به تمامی شهدایمان از آغاز ژانویه ۲۵ (۲۰۱۱) تا به حال." 
یکی از معترضان در توییتر نوشت: "او می خواست شاخه ای گل در میدان تحریر بگذارد. امروز ما برای او که توسط پلیس کشته شد٬ گل می گذاریم. 
شیما الصباغ  ۳۴ سال داشت و مادر یک کودک ۵ ساله بود. 
فیلمی پیش از کشته شدن شیما الصباغ٬ در کنار  اعضای حزب اتحاد مردمی سوسیالیست مصر٬ در حال شعار دادن و دردست داشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود: "نان، آزادی و عدالت اجتماعی"
یادش گرامی باد...

حسین هدایتی، از سپاه پاسداران تا لالیگا

رادیو فردا:حسین هدایتی، سرمایه‌دار و مدیر ورزشی ایرانی، ۵۵ درصد سهام باشگاه ختافه اسپانیا را خرید. سایت تسنیم وابسته به سپاه پاسداران با اعلام این خبر نوشته: او نوزدهم آذر راهی اسپانیا می‌شود «تا باشگاه را تحویل بگیرد.»

ورود حسین هدایتی به فوتبال با کمک مالی به پرسپولیس و در ادامه نیز تأسیس باشگاه استیل‌آذین در نیمه دوم دهه ۸۰ صورت گرفت که باعث شد نشریات ورزشی به او لقب «عابر بانک» بدهند.

استیل آذین ستاره‌های پرتعدادی از جمله مهدوی‌کیا، علی کریمی و فریدون زندی را جذب کرد اما به دسته پایین‌تر افتاد. فروردین ۹۰ نیز هدایتی خبر از انحلال باشگاه داد.

او امتیاز ملوان بندرانزلی را خرید و امتیاز تیم گهر زاگرس دورود را نیز به نام برادرش ثبت کرد اما در این دو تیم نیز مانند استیل آذین ناموفق بود. هنوز گاهی در نشریات ورزشی، خبر شکایت بازیکنان یا عوامل این سه باشگاه از هدایتی به خاطر عدم پایبندی به تعهدات، منتشر می‌شود.

هدایتی در مصاحبه‌ای که خبرگزاری مهر منتشر کرد، درباره سوابق‌اش در سپاه پاسداران هم صحبت کرده.او گفته: «وقتی از سپاه خارج شدم سردار دهقان فرمانده نیروی هوایی سپاه گفت تو به درد اقتصاد می‌خوری. همان زمان سپاه به همه‌مان عیدی می‌داد. مثلاً ۲۵۰۰ تومان، برکت زندگی‌ام بود. زمینی را خریدم دو میلیارد، اخیراً از من خریدند سیصد میلیارد. سال ۱۳۷۵ یک زمین خریدم ۲۱ میلیارد الان می‌خرند ۱۶۰ میلیارد.»
آیا ثروت افسانه‌ای هدایتی، به «برکت پاداش ۲۵۰۰ تومانی» سپاه انباشته شده؟ روزنامه جام جم در شماره نوروز ۸۷ به شرح دارایی‌های هدایتی پرداخته‌است.

مالکیت صنایع استیل‌آذین، کارخانه‌های فولادسازی و ورق، شرکت پرورش میگو، برج‌سازی در امارات، مالکیت اراضی زراعی، فعالیت در بازار مبل، ریاست شرکت‌های تجاری در خاورمیانه.

جستجو در روزنامه رسمی کشور، فهرست شرکت­‌هایی که هدایتی طی یک دهه تاسیس کرده و یا در آن سمتی کلیدی گرفته را نشان می‌دهد: کشت و صنعت خلیج نای‌بند، مدیا گستر رونا، سرمایه‌گذاری اتحاد شکوفا، توسعه صنعت خاور آذین، صنایع گالوانیزه فجر، موسسه رهروان حضرت زهرا، شرکت افروز آذین، توسعه صنعت خاورساز، صنایع غذایی کرانه جنوب البرز و فرآورده‌های لبنی گیلان‌شیر.

یک بدهکار نام‌آشنا 
ایسنا: در روزهای اخیر شاهد بودیم که بانک مرکزی اقدام به انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی کرده است. تعدادی از افراد این لیست ۱۷۰ نفره بدهکارانی هستند که به علت شرایط بد اقتصادی و تولید زیانده بدهکار شده‌اند و در حال حل مشکل خود هستند. اما بخش عمده‌ای از این لیست را کسانی تشکیل داده‌اند که وام‌های کلان بانکی را با وثایق ناکافی و نامطمئن برای مصارف تجاری و سفته‌بازی و خرید و فروش ملک دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، «انتخاب» در ادامه نوشت: این افراد که به خودی خود برای اقتصاد کشور مضر هستند با استفاده از منابع بانکی که برای تولید در نظر گرفته شده، اقدام به تحصیل مال نامشروع ثروت کرده و با پول‌های بادآورده خود به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.


از مهمترین بدهکاران کلان بانکی می‌توان به حسین هدایتی دولابی اشاره کرد که از طریق خرید صوری کارخانجات تولیدی زیان ده و به بهانه تولید اقدام به اخذ وام‌های چند صد میلیاردی بدون وثایق کافی و نامطمئن کرده است.


هدایتی با سوء استفاده از فساد بانکی در دولت قبل و با عناوینی چونت مشارکت مدنی، تولید، ضمانت‌نامه، ال سی و مضاربه از بانک‌های پارسیان، اقتصاد نوین و ملی اقدام به ایجاد یک ثروت کلان کرده است.


وی نه تنها این پول‌ها را وارد سیستم تولید نکرده است بلکه با استفاده از این پول‌ها اقدام به خرید املاک به صورت قسطی کرده است. همچنین با استفاده از تزریق بخشی از این پول‌ها به سیستم ناسالم فوتبال، از خود یک چهره ورزش دوست و فرهنگی ساخته است.


بدهی وی در حال حاضر به فقط بانک پارسیان، ۵۰۰ میلیارد تومان است.


بخشی از فعالیت های وی در ادامه می آیند:


حسین هدایتی دولابی تا سال ۱۳۸۶ اقدام به خرید ملک از افراد مختلف با شیوه‌ای خاص می‌کرد. وی با پرداخت حداکثر ۲۵ درصد از ارزش ملک اقدام به نوشتن مبایعه نامه می‌کرد و بقیه ارزش ملک را به صورت قسطی و در قالب چک‌های بلند مدت پرداخت می‌کرد. وی با نفوذی که در سیستم بانکی داشت پس از عقد مبایعه‌نامه بلافاصله آن ملک را در رهن بانک قرار می‌داد و بر اساس آن وام‌های میلیونی دریافت می‌کرد.


در واقع هدایتی با جعل عنوان تولید و با ترهین املاکی که هنوز پول آنها را کامل دریافت نکرده است وام‌هایی را با بهره‌های کم دریافت می‌کرد. از دیگر اقدامات جالب توجه هدایتی فروش مجدد املاک در رهن بانک به افراد غیر می‌باشد. وی با استفاده از برخی اقدامات، اقدام به فروش این املاک به افراد دیگر می‌کند و بدون باز پرداخت اقساط، وام‌های دریافتی را صرف خرید املاک جدید با همین روش و فعالیت‌های تجاری می‌کند.


هدایتی با پرداخت نکردن اقساط بانک و پس از سررسید وام با اعمال نفوذ و سایر روش‌های خود اقدام به عقب انداختن اقدام قانونی بانک‌ها می‌کند و از فعالیت بانک در جهت مصادره اموال قبلی خود جلوگیری می‌کند.


در حال حاضر عمده بدهی‌های بانکی هدایتی مربوط به بانک پارسیان، اقتصاد نوین و ملی است که بر طبق اسناد تنها بخشی از بدهی وی به بانک پارسیان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان( تا تاریخ ۳۱/۳/۹۲) می‌باشد.


در حال حاضر ادارات حقوقی بانک‌های طلبکار از هدایتی و بعضی از افرادی که با هدایتی معامله کرده‌اند از وی شکایت کرده‌اند.


هدایتی بواسطه این شکایت‌ها چند بار نیز بازداشت شده است که توانسته هر بار از زندان آزاد شود.


در یکی از این پرونده‌ها، هدایتی اقدام به خرید پنت هاوس و یک واحد در برج دیپلمات در فرمانیه، دیباجی شمالی خیابان سنبل می‌کند و بلافاصله آنرا در رهن بانک قرار می‌دهد و پس از مدتی که از موعد چک‌های وی می‌گذرد و با فشار طلبکاران ۲ واحد مسکونی را در نیاوران خیابان بوکان به عنوان بدهی خود به مالک تحویل می‌دهد. اما هر باز از سند زدن این آپارتمان‌ها طفره می‌رود و بدین ترتیب مالک جدید و قدیم و مستاجران را وارد یک چرخه فرسایشی و زیان ده می‌کند. جالب‌تر اینکه مالک جدید قبل از اینکه ملک خود را به طور کامل دریافت کند در تاریخ ۲۴ خرداد ۹۱ با اخطاریه‌هایی از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی‌بر بدهی ملک و قیمت‌گذاری برای مصادره آن روبرو می شود. (اسناد فروش، تعویض و ترهین این املاک موجود می‌باشد.)


حال به جز سئوالات مختلفی که از مسئولین این بانک ها می توان داشت، باید پرسید که چگونه هدایتی که در حا حاضر ادعای خرید باشگاه‌های خارجی و تزریق پول به باشگاه پرسپولیس را دارد، ادعا می‌کند که پولی برای پرداخت بدهی خود به سیستم بانکی و سایر افراد ندارد؟


آیا ورود وی به چرخه فوتبال کشور در جهت ایجاد یک برند برای جولان دادن بیشتر وی در چرخه بانکی معیوب که میراث دولت قبل است، است؟


و دهها سئوال دیگر... 

من حیرانم که این پول ها و پاداش های دزدی که به بهای فقر و بدبختی مردم ایران است چتوری از گلوی بازیکنان فوتبال ایران پایین می ره؟!!!

۱۳۹۳ بهمن ۴, شنبه

حذف ایران از جام ملت های آسیا

غصه نخورید و یه صلوات به افتخار تیم ملی فوتبالمون بفرستید که آنها همچنان با دستان پرررر بازخواهند گشت!!!
تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا ماندنی شد/ بازگشت شاید دوشنبه٬ تا فرصت بیشتری برای خرید و تفریح داشته باشند و با دستان پرررر برگردند!!!
بار پیش٬ فوتبالیست های مایه افتخار ما و اعضای کادر فنی تیم ملی برای اینکه برن( با کلی هزینه از جیب ملت) چندتا بازی رو ببرن و بیشترش رو ببازن٬ ۵۰ میلیون تومان نقد ٬ یک باب خانه مختص اعضای متاهل و حواله یک خودرو از رییس کابینه دزدان( احمدی نژاد) دریافت کرده بود. 
و این درحالی است که قرارداد کمترین آنها زیر ۵۰۰ میلیون تومان در سال نیست.
و این بار هم ملی‌پوشان ۴ هزار دلار پاداش گرفتند
پاداش صعود تیم ملی ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به بازیکنان پرداخت شد. 
مهدی محمدنبی با اعلام این خبر اظهار داشت: پاداش بازیکنان امشب در هتل تیم ملی پرداخت خواهد شد تا آنها با روحیه بالاتری به بازی بعدی فکر کنند.
و من فکر می کردم شیرمردان(!!!) تیم ملی٬ سربلندی نام ایران و ایرانی براشون کافی بود تا روحیه بگیرن!!! 
البته حرف پول بیشتر باشه این شیرمردان ایران٬ برای باشگاه ها و یا حتا تیم ملی کشورهای دیگه هم بازی می کنند!!!
هر چند که این پیروزی ها برای مردم ایران نون و آب و آزادی و سربلندی نمی شه...
حسین هدایتی٬ میلیاردر و سپاهی دزد و جنایتکار هم وعده داده که در صورت قهرمانی در آسیا پاداش ویژه ای برای آنها در نظر گرفته است که خوشبختانه کار به این ولخرجی ها نرسید!!!
مردتیکه دزد بی شرف تو اول برو بدهی هات رو پرداخت کن!!!
ولی نگران نباشید که آنها بازهم با بستن قرارداد با باشگاه های خارجی و ایرانی٬ و دریافت میلیونها دلار٬ می توانند چنین خودروهایی بخرند!!!
عباس ترابیان٬ دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: کاش توجه بیشتری در مورد کمپ تیم ملی در استرالیا می‌شد؛ حتی اگر فدراسیون پول نداشت، لازم بود از مردم پول قرض می‌کردیم تا کمپ مناسبی برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا فراهم شود. 
این هم چند میلیون تقدیمی مردم ایران!!!
سهمیه تیم ملی فوتبال برای جام ملت‌ها افزایش یافت!
بدین ترتیب تیم ملی با کاروانی ۴۴ نفره عازم جام ملت‌های آسیا در استرالیا خواهد شد. 
یعنی پس از این٬ از پول نفت و جیب مردم ایران٬ برای ۴۴ نفر هزینه پرواز٬ هتل٬ خورد و خوراک٬ لباس و دیگر لوازم ورزشی٬ تفریحات در کنار و غیره و غیره...و صد البته پاداش!!! پرداخت می شود!!!
رونمایی از توپ‌های جدید در تمرین تیم ملی در حضور کفاشیان.
در اولین اردوی تیم ملی فوتبال ایران از توپ‌های جدید نایک رونمایی شد.
اما...از هرچه بگذری، سخن این مفتخور خارجی خوش‌تر است!!!
پس از اعتراضات گسترده مردم مبارز ایران که "همیشه" آماده اند از حق و خواسته های خود دفاع کنند و ایجاد ‎کمپین حمایت از تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش‎ 
با اتحاد٬ همدلی و عزم جمعی به هدف خود رسیدند! البته این اتحاد و عزم جمعی را ایرانیان فقط در مورد کی روش دارند!!!
سرانجام اسطوره ی مفتخور جهان فوتبال٬ آقای کی روش پرتقالی٬ پس از در تب و تاب نگه داشتن فوتبال پرستان
 و قهر و ناز فراوان
قرارداد فدراسیون فوتبال ایران را پذیرفت.
به گفته کفاشیان کارلوس کی‌روش به صورت تقریب بیش از ۳۰ میلیارد تومان بابت ۴ سال حضور در ایران دریافت خواهد کرد.
بنا بر این اظهارنظر، کی‌روش در هر سال نزدیک به ۸ میلیارد تومان (بیش از ۲ میلیون دلار) دریافت می‌کند که رقم قابل توجهی محسوب می‌ شود. کفاشیان اعلام کرده است مفاد قرارداد کی روش هرگز از طرف فدراسیون فوتبال منتشر نمی‌ شود چرا که کارلوس کی‌روش شرط کرده این قرارداد محرمانه باقی بماند(؟!!!).
البته این سوای هدایای ناقابلی است که با افتخار و ذوق و شوق بسیار به ایشان تقدیم شده و می شود.
کی روش هم از توبره می خوره و هم از آخور!!!
کارلوس کروش که همراه با تیم ملی فوتبال به ایران بازنگشته و راهی آفریقا شده است در جشن انتخاباتی ریاست جمهوری موزامبیک شرکت خواهد کرد.
سرمربی تیم ملی ایران قصد داشت تا در سفر به آفریقای جنوبی هماهنگی‌های لازم برای اردوی تیم ملی در این کشور را انجام دهد و اکنون تصمیم دارد علاوه براین کار به زادگاهش موزامبیک هم سفر کوتاهی داشته و در جشن انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور هم شرکت کند.
و صد البته نخستین برنامه اش رفتن با تیم ملی فوتبال به کشورش بود که مفت و مجانی با پول مردم ایران به دیدار دوست و آشنا برود!!!
و تیم ملی فوتبال هم با پول ملت چند دیدار دوستانه با باشگاه ها و فروشگاه های پرتقال انجام میدهند که البته در دیدار با فروشگاه های پرتقال٬ تیم ملی مان با دست پررررر بازگشت!!!
البته همه ما خوب می دانیم که مهمترین مسئله کشور ما٬ ماهی یک بار٬ با هزینه های بسیار بالا٬ مسافرت رفتن فوتبالیست های پیروز و سرافراز ماست. و صد البته بازگشت با دستان "پرررر" 
 زیرا که اینها مایه غرور و افتخار وسربلندی ایران و ایرانی هستند می باشند...