۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه

دادستان سميرم هم از ضاربان توله خرس ها شكايت كرد

از قرار گوشی دست مسئولان آمد و تحت فشار اعتراضات، ابراز انزجار، لعنت و نفرین مردم نسبت به قاتل خرس مادر و دو بچه اش و حامی اش نماینده مردم سمیرم بهروز جعفری، پس از چند روز سکوت در باره این جنایت، جا زدند و یهو در یک خبر بلند و بالا از سابقه شرارت های این جانی و قاتل بالفطره و شکایت از او نوشتند!

هر چند که در نهایت یواشکی منتقلش میکنند به یک شهرستان دیگر و بخاطر خوی درنده و ذات بیرحمش مسئول بسیج یکی از مساجد یا شکنجه گر یکی از زندانها میکنند! ولی باز خودش این یک پیروزی بود که این چنین از خشم مردم ترسیدند!
هر چند که مردم ول کن معامله نیستند و به این راحتی ها نمیتوانند قسر در برند!!!
این هم خبر آن همراه با قسمت های ماست مالی شده اش در باره ٢٠٠ تومن وثیقه!
از سایت سازمان نابودی محیط زیست ایران
معاون محيط طبيعي اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان با رد هر گونه شايعات مبني بر آزادي عاملان كشتار وحشيانه خرس ماده و دو توله اش در سميرم، از بازداشت اين افراد خبر داد.

به گزارش دبيرخانه پروژه حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي، مهدي انصاري گفت: يكي از افرادي كه در ارتباط با اين واقعه دلخراش دستگير شده، سابقه شرارت در منطقه و چندين مورد شكار غير قانوني هم داشته كه هر بار از دست قانون گريخته ولي اين بار بعد از ارتكاب جرم و كشتن وحشيانه يك خرس ماده و دو توله سه ماهه اش، با گزارش هاي مردم محلي، ماموران محيط زيست در جريان موضوع قرار گرفتند كه فيلم اين واقعه نيز خيلي زود در بين مردم منطقه پخش شد و علاوه بر اينكه باعث جريحه دار شدن احساسات مردم منطقه شد به ما نيزكمك كرد تا بتوانيم با همكاري نيروي انتظامي متخلفان را شناسايي و دستگير كنيم كه اين امر بعد از ٢٤ ساعت اتفاق افتاد.
معاون محيط طبييعي اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان همچنين گفت: در حال حاضر با شكايت محيط زيست اين افراد در بازداشت به سر مي برند و فردي كه با قرار وثيقه ٢٠٠ ميليون توماني آزاد شده، پدر يكي از متخلفان بوده كه به دليل نگهداري اسلحه كلت در منزل بازداشت شده بود ولي سپس آزاد شد.
وي ادامه داد :علاوه بر اين چون بسياري از مردم روستاها و عشاير محلي و سميرمي ها نيز با ديدن اين فيلم متاثر شدند و شكايت داشتند، دادستان سميرم نيز به عنوان مدعي العموم و به نمايندگي از مردم از متخلفان شكايت كرده است كه علاوه بر شكايت محيط زيست به شكايت مدعي العموم نيز در دادگاه رسيدگي خواهد شد.
انصاري همچنين درباره اينكه گفته مي شود يكي از افراد خاطي خود در سمت معلم آموزش و پرورش مشغول به كار است گفت: اين افراد سابقا معلم بوده ولي به دليل داشتن پرونده تخلفاتي از آموزش و پرورش اخراج شده است كه البته باز هم تاسف بار است كه يك انسان اينچنين در برابر سه حيوان مظلوم و بي پناه دست به چنين جنايتي بزند.
موضوع كشته شدن يك ماده خرس و دو توله سه ماهه اش در شمس آباد ونك در شهرستان سميرم اصفهان در هفته هاي گذشته موجي از اعتراضات مردمي و گروههاي زيست محيطي و رسانه ها را به دنبال داشته است. دراين واقعه دو شكارچي متخلف اقدام به شليك گلوله به سمت يك خرس ماده مي كنند كه منجر به مرگ ماده خرس مي شود اما درنهايت قساوت ، شكم توله ها را زنده زنده با چاقو مي برند تا بر اساس باورهاي غلطي كه داشتند از امحا و احشا داخلي بدن اين حيوانات براي درمان برخي بيماريها استفاده كنند. (قابل توجه نماینده سمیرم و دفاع ایشان از اعتقادات قابل احترام قاتل!)پخش اين فیلم در بين مردم و رسانه ها و صداي ناله هاي توله هاي زخمي بر بالين ماده خرس و رفتارهاي غير انساني اين دو شكارچي با توله ها، اشك بسياري از دوستداران محيط زيست را در آورد.
همچنين در همين حال گفته مي شود ضارب اصلي اين سه خرس، پيش از اين سالها قبل در دوران تحصيل، با چاقو به يكي از دانش آموزان در مدرسه نيز حمله ور شده بود و وي را از ناحيه پا به شدت مجروح كرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر