۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

امام آمد

شاه رفت، امام آمد
امام آمد، ملت رفت

امام با حکم تیرباران آمد
امام با چوبه های دار آمد
امام برای کشتار آمد
امام با دروغ و ریا آمد
امام آمد، شلاق در ملاء عام آمد
امام آمد، طالبان آمد
امام آمد، کوپن و صف آمد
امام آمد، حجاب اجباری آمد
امام با وعده و وعید دروغ آمد
امام آمد، انقلاب فرهنگی آمد
امام آمد، جنگ و ویرانی آمد
امام آمد، اعتیاد آمد
امام آمد، فقر آمد
امام آمد، فحشا آمد
امام آمد، بسیجی مزدور و حزب اللهی آمد
امام آمد، چاپلوس و خود فروش آمد
امام آمد، کلاه شرعی آمد
امام آمد، آخوند مفتخور آمد
امام دجال گفت
روحانیون نباید رییس جمهور شوند
امام آمد، اسلام آمد
امام آمد، شکنجه و کشتار آمد
امام آمد، خرافات و ارتجاع آمد
امام آمد، اعدام و سنگسار، شلاق و قطع دست در ملاء عام آمد

امام با خود بذر بی رحمی آورد
امام با خود جهل و نادانی آورد
امام با خود ٣٢ هزار امامزاده آورد
امام آمد، انسانیت رفت
امام آمد، غیرت و مردانگی رفت
امام آمد، آزادی و عدالت رفت
امام آمد، فرهنگ و تمدن ایرانی نابود شد

امام آمد، طلاهای ایران راهی عراق شد
امام آمد، روی ساواک سفید شد
امام آمد، گورستانها آباد شد
امام آمد، زندانها دانشگاه شد
امام آمد، دریاچه ها خشک شد
امام آمد، جنگل ها کویر شد
امام آمد، آسمان ایران تیره شد
امام آمد، مداح دوزاری میلیاردر شد
امام بدون محاکمه مرد، خامنه ای برای ادامه راهش آمد
این یکی را نگذاریم قسر در برود...


در این زمینه:
در حاشیه راهپیمایی ٢٢ بهمن بمناسبت سی و چهارمین سالگرد تشكيل حکومت اسلامی
 سی و چهار سال صف به روایت تصویر

۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

پایگاه خبری سبزپرس رفع فیلتر شد

سبزپرس - گروه تشکلها و رسانه ها: بعد از گذشت ٣٥ روز از مسدود شدن پایگاه خبری سبزپرس با حکم مرجع قضایی ، بعد از ظهر امروز سبزپرس به دستور دادستان تهران بار دیگر به جمع پایگاههای خبری و رسانه های کشور بازگشت.
دستور مسدود شدن سبزپرس در نتیجه یکی از شکایات به عمل آمده از مدیر مسئول پایگاه خبری سبزپرس صورت گرفته بود که بعد از رفع سوء تفاهمات پیش امده و طی مراحل قضایی، سبزپرس بعد از ظهر امروز بار دیگر به دستور دادستان تهران به جمع رسانه های خبری و تخصصی کشور بازگشت.
سبزپرس که همواره بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی رسانی جامعه در حوزه محیط زیست تاکید داشته بعد از این نیز با تاکید بر همین اهداف عالی به رسالت خود در جهت ارتقای آگاهی عمومی جامعه در حوزه محیط زیست ادامه می دهد.
ایجاد سامانه ای به روز در جهت بازتاب آخرین اخبار و اطلاعات حوزه های فضای سبز ، منابع طبیعی و محیط زیست کشور ، انتشار دیدگاه اشخاص، گروه ها و سازمان های تخصصی و تریبونی به منظور استفاده سازمان های مردم نهاد و نیز سازمان های دولتی متولی حفظ طبیعت از اهداف سبزپرس است. 
سبز پرس همچون گذشته تاکید می کند به هیچ عنوان وارد مقولات غیر حوزه تخصصی اش نخواهد شد و ایجاد این سامانه در نهایت جهت نیل به اهدافی همچون افزایش حساسیت عمومی و کاهش آستانه تحمل جامعه در خصوص موضوعات تخریب منابع طبیعی و محیط زیست،  ارتقاء دانش عمومی و تخصصی در حوزه  فضای سبز، منابع طبیعی و محیط زیست و افزایش دانش شهروندان درباره مفاهیم توسعه پایدار بوده و می باشد.
تحریریه سبزپرس بعد از این بازگشایی مجدد، به زودی فعالیت رسانه ای خود را در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی بار دیگر از سرخواهد گرفت.
مدیریت سبزپرس بر خود لازم می داند به دلیل غیبت  ٣٥ روزه اش در حوزه رسانه و محیط زیست،  از مخاطبان و دوستداران طبیعت ایران پوزش بطلبد و از آن دسته از مخاطبان و علاقمندان به طبیعت که در این مدت پیگیر موضوع مسدود شدن سبزپرس بودند و تحریریه سبزپرس را تنها نگذاشتند تشکر کند.

۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

استاد همایون خرم درگذشت

 متاسفانه فرصتی نشد تا خبر خاموشی نوازنده چیره دست ویلن و خالق نغمه‌های ماندگار موسیقی ایران را به دیگر خبرهای تلخ این وبلاگ بیافزایم و عذاب وجدان از این کوتاهی حتی در خواب هم رهایم نکرد...
دیشب در حالیکه نشسته روی مبل چرت می زدم، خواب دیدم در کنار همسر و دخترم سرگرم تماشای تلویزیون هستیم که ناگهان قطعه ای موسیقی که بسیار شبیه آهنگ "رسوای زمانه" بود پخش شد...
ناگهان فریادی کشیدم و اشکم سرازیر شد...
دخترم متعجب از این حرکت من با نگاه پرسش گر و نگرانش به من خیره شد و من شرمنده از این اشک و فریاد ناگهانی در پاسخ به دخترم رو به همسرم کردم و گفتم:" می دونی همایون خرم درگذشت؟"

دویچه ویله: همایون خرم، آهنگساز برجسته ایرانی روز پنجشنبه (۲۸ دی/۱۷ ژانویه) در سن ۸۲ سالگی از جهان رفت. این نوازنده پیشکسوت ویولن، خالق ترانه‌های ماندگاری همچون "تو ای پری کجایی"، "امشب در سر شوری دارم" و "رسوای زمانه" است.
 
همایون خرم متولد سال ۱۳۰۹ خورشیدی در بوشهر بود. وی را یکی از آخرین بازماندگان مکتب ابوالحسن صبا می‌دانند که بدون واسطه نزد او مشق موسیقی کرده بود و تا چندی پیش به آهنگسازی و اجرای زنده موسیقی می‌پرداخت.
 همایون خرم به تشویق مادرش به موسیقی روی ‌آورد. او در گفت‌وگویی با رسانه‌های ایران انتخاب نام "‌همایون" از سوی خانواده‌اش را که نام یکی از دستگاه‌های موسیقی ایرانی است به دلیل علاقه ‌ویژه‌ی آن‌ها به این هنر دانسته بود. همایون خرم نخستین قطعه موسیقی در رادیو را نیز در دستگاه همایون نواخت تا بدین ترتیب از تشویق‌های مادر قدردانی کند.

جوان‌ترین نوازنده سولیست در رادیو
 همایون خرم پس از حضور در دوره‌های آموزشی ابوالحسن صبا، در سن ۱۴ سالگی به عنوان جوان‌ترین نوازنده سولیست ویولن در دهه ۱۳۳۰خورشیدی در رادیو حاضر شد و به اجرای موسیقی پرداخت.

سامان احتشامی‌، نوازنده پیانو که در آخرین اجرای استاد خرم در سال جاری در تهران وی را همراهی کرده است، در گفت‌وگو با دویچه وله درباره جایگاه این آهنگ‌ساز برجسته گفت: «در زمانی که فرهنگ نوازندگی در ایران به وجود نیامده بود، سه تا چهار سال پس از تاسیس رادیو، استاد خرم به عنوان تکنواز ساز ویولن با رادیو همکاری داشت، آن هم در سن ۱۴ سالگی.»
 با این که این نوازنده برجسته ویولن از کودکی به موسیقی مشغول بود، رشته مهندسی برق را برای تحصیل در دانشگاه برگزید. تحصیل در رشته‌ای فنی اما باعث نشد که خرم از موسیقی فاصله بگیرد.
همایون خرم با برنامه‌های رادیویی ویژه موسیقی در پیش از انقلاب همچون گل‌ها، گل‌های رنگارنگ و گل‌های تازه به عنوان آهنگساز و نوازنده همکاری داشت.
آفرینش ترانه‌های ماندگار موسیقی ایران
همایون خرم همچنین خالق برخی از ماندگارترین ترانه‌ها و تصنیف‌های ایرانی است: "موج آتش" (اشک من هویدا شد) با صدای مرضیه، "رسوای زمانه منم" با صدای الهه، "غوغای ستارگان" با صدای پروین و "تو ای پری کجایی" با صدای قوامی از جمله آثار جاودان وی در زمینه آهنگسازی است.

همایون خرم علاوه بر تربیت شاگردان موسیقی در شورای عالی خانه موسیقی نیز عضویت داشت و از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان موفق به کسب درجه یک هنری شده بود. وی همچنین رهبری ارکستر سازهای ملی و تدریس در دانشکده موسیقی ملی را نیز در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
بشنوید: مصاحبه با محمود خوشنام در باره کارنامه و جنبه‌های هنری آثار همایون خرم

آواز استاد شجریان در مراسم تشییع استاد همایون خرم
قطعه تصویری غوغای ستارگان
ویولون: استاد همایون خرم
پیانو: سامان احتشامی

«راوی حکایت باقی» :

تاریخچه ترانه غوغای ستارگان (امشب در سر شوری دارم)
مهندس همایون خُرم، در کتاب خاطرات خود که اخیرا انتشار یافته، ماجرای چگونگی خلق این ترانه را با شرح آشنایی‌اش با «پروین»، خوانندۀ این ترانه آغاز کرده و می‌نویسد:

« . . . روزی خانم «توران مهرزاد» تلفن کردند و گفتند با هم قراری بگذاریم تا ایشان یک‌نفر را به‌عنوان خواننده به من معرفی کنند و ما با هم آشنا شویم. ایشان خانمی را به‌نام «پروین نوری» به من معرفی کردند و از من خواستند که صدای ایشان را امتحان کنم.
صدای ایشان را شنیدم و دیدم که به‌ظاهر «دلکش‌وار» می‌خوانند و البته تفاوت‌های زیادی هم وجود داشت. اما صدا، صدایی بود که به‌هرحال امکان می‌داد با آن کار شود.
به خانم مهرزاد گفتم: «صدای ایشان صدایی است که انشاالله بتوانیم با آن کار کنیم؛ اما من شرایطی دارم و آن، اینکه ایشان در حضور شما قول بدهند که از کارهایی مثل شرکت در مجالس دیگر، غیر از رادیو، خودداری خواهند کرد. البته نمی‌گویم که آن کارها بد است ولی با شرایط بنده مناسبتی ندارد و ایشان صرفا آهنگ‌های بنده را برای رادیو خواهند خواند.»
خانم مهرزاد هم گفتند: «نه، ایشان خودشان هم اصلا اهل این‌گونه فعالیت‌ها نیستند و در بانک بازرگانی شاغل هستند و در همان‌جا هم کارمند خیلی جدی و منضبطی هستند و فقط می‌خواهند استعداد و هنر خود را پرورش دهند. به‌همین دلیل هم از من خواسته‌اند که ایشان را به شما معرفی کنم. . .»
قبول کردم و این شروع همکاری من با خانم پروین و اجرای دهها و شاید قریب به صد آهنگی بود که با هم اجرا کردیم. اولین آهنگی به ایشان دادم، ترانه‌ای بود با کلام شادروان «کریم فکور». دومین، احتمالا آهنگی بود به نام «قلب عاشقان» که شعر آن از «تورج [نگهبان]» عزیز بود. پس از آن، آهنگ‌های «برق و خرمن» با شعری از «معینی کرمانشاهی» و آهنگ «یک نفس ای پیک سحری» باز با شعری از زنده‌یاد «کریم فکور». . .»

«به هنرمند ارجمند، آقای مهندس همایون خرم» ١٣٣٤
عکس و دستخط «پروین نوری»، برگرفته از کتاب «غوغای ستارگان»
می‌دانیم که ترانه، از ترکیب «نوای موسیقی» و «کلام ترانه‌سرا» شکل می‌گیرد و با «صدای خواننده» عرضه می‌شود. آهنگسازانی که بر شعری سروده شده و آماده، ملودی بنویسند و آهنگ بگذارند، کم نیستند، ولی پیشینۀ «ترانه‌سازی در ایران» را که نگاه کنیم می‌بینیم ترانه‌سرایانی که بر آهنگی از پیش آماده و ساخته شده، کلام گذاشته‌اند بیشتر بوده‌اند.
به‌نظر می رسد عرف ترانه‌سرایی در ایران این بوده و هست که اول آهنگی ساخته شود و سپس ترانه‌سرا با شنیدن آن، شعرش را بسراید. مهندس همایون خُرم در ادامۀ خاطراتش از خلق ترانۀ «غوغای ستارگان» می‌نویسد:
« . . . یک‌روز آقای «فکور»، به من مراجعه کردند و گفتند که قرار شده است ایشان شعر دیگری بر روی یکی از آهنگ‌های جدید من بگذارند. چون گاهی رادیو به آهنگساز ابلاغ می‌کرد که در این ماه فلان شاعر روی آهنگ شما شعر می‌گذارد و به ترانه‌سرا هم رونوشت می‌دادند که به فلان آهنگساز مراجعه کنید. به هرحال، این‌بار نوبت همکاری مشترک آقای کریم فکور و بنده شده بود.
آقای فکور به من مراجعه کردند و قراری با هم گذاشتیم که حدود دو هفتۀ دیگر ایشان مراجعه کنند و کارها را انجام دهیم. ایشان در روز موعود مراجعه کردند و من متاسفانه چیزی نساخته بودم، یعنی نتوانسته بودم که بسازم. مجددا با ایشان قرار دیگری برای ده روز بعد گذاشتیم و ایشان در روز مقرر به منزل ما آمدند. متاسفانه این‌بار نیز هنوز کار مورد نظر و دلخواه خودم را نساخته بودم. ایشان متوجه شد و در چهره‌شان مقداری ناراحتی را می‌شد ملاحظه کرد. از جیب خود کاغذی درآوردند و روی آن مطالبی نوشتند و هنگام خداحافظی گفتند: «خواهش می‌کنم پس از رفتن من این کاغذ را بخوانید.» و قرار آینده را گذاشتیم. پس از رفتن ایشان کاغذ را باز کردم و دیدم برای من شعری گفته‌اند:
همایون خُرم فرشته نبود ـ نت خویش را هم نوشته نبود!
شاید همین سرزنش دوستانه و محبت‌آمیز ایشان، عامل و انگیزۀ قشنگی شد که بتواند احساس سازندگی مرا تشدید کند. و این باعث شد که من تا هفتۀ بعد آهنگی را ساختم. دفعۀ بعد که ایشان آمدند. آهنگ را با ویلون برایشان اجرا کردم و خیلی از آن لذت بردند؛ به‌طوری که چند بار به من گفتند: «اگرچه ما را معطل کردی و چندین بار دست خالی ما را روانه کردی، اما اگر می‌دانستم قصد ساختن این آهنگ را داری، حاضر بودم خیلی بیشتر از اینها انتظار بکشم!».
این آهنگ همان «امشب در سر شوری دارم» بود که با سابقۀ بیش از چهل سال، همۀ مملکت آن را شنیده‌اند و نسل همزمان ما، نسل بعد و نسل جدید واقعا به آن علاقه‌مند هستند و به گفتۀ دوستان، هنوز هم مانند آهنگی است که تازه ساخته شده باشد. حتی صفت‌های خاصی به این آهنگ نسبت می‌دهند و از بسیاری شنیده‌ام که در نهایت محبت می‌گویند: «این اصلا سرود خاص ماست» یا «این آهنگ ما را به عوالمی می‌برد که . . .». بعضی دیگر می‌پرسند: «این آهنگ چگونه به شما الهام شده . . .».
آهنگ «غوغای ستارگان» بلافاصله مورد محبوبیت و توجه جامعه قرار گرفت و برای خانم «پروین» هم که به بهترین وجهی آن‌را اجرا کرد، شهرت و موفقیت دوچندانی به همراه آورد.»
[غوغای ستارگان، خاطرات هنری مهندس همایون خرم، انتشارات جاویدان، ص. ٥٧ تا ٦٠]
«کریم فکور»، سرایندۀ ترانۀ «غوغای ستارگان»
پنجاه یادگار از نغمه‌پرداز ترانه‌های ماندگار: «همایون خُرم»
 در عالم موسیقی و ترانه ـ چنانچه افتد و دانید ـ این بیشتر نام و صدای خوانندۀ ترانه است که در یاد شنونده باقی می‌ماند. بعد از آن شاید بیت‌های از شعر ترانه و بخشی از ملودی آن در زمزمه‌های هر از گاهی که من و شما را بوده و هست.
آثار و ساخته‌های مهندس «همایون خُرم» اما در خاطره‌های ما از چنان قوام و دوامی برخوردار است که شنیدن نام ترانه و یا نوشتن بخشی از شعر آن، بیش از هر چیز، یادآور ملودی و آهنگ آن است.
«اشک من هویدا شد»، «ساغرم شکست ای ساقی»، «رسوای زمانه منم»، «داد از تو»، «که نوشی می ز مینای شکسته»، «من عاشقم و گنهگار، آیا همۀ شما بیگناهید؟»، «چون گل همراه نسیم»، «بعد از تو هم در بستر غم می‌توان خفت»، «امشب در سر شوری دارم»، «تو ای پری کجایی؟»، کافی است نظری گذرا به یادمانده‌هایتان از این ترانه‌ها بیندازید تا بر بلندای خاطرتان، پهنای تابلویی رنگین از ملودی‌ها و نغمه‌هایی که سالهاست در حافظه محفوظ مانده نقش بندد.
به یاد آن آهنگ‌های گوش‌نواز و خاطراتی از آن صداهای مخملی و اشعار دلنشین، پنجاه ترانه از  ساخته‌های مهندس «همایون خُرم» را به انتخاب «راوی حکایت باقی» بشنوید

نوای ساز همایون خرم  همواره گوش های مان را نوازش خواهد داد و در یادها زنده می ماند...

۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

حمله لباس شخصی های ناشناس به یک بانوی روزنامه نگار و فرزند خردسالش

جرس: خانم فاطمه خردمند و فرزندش متین ، خبرنگار، فعال جنبش سبز، دانش آموخته رشته روزنامه نگاری و از فعالان ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ؛ مورد حمله نیروهای ناشناس قرار گرفت
همسر وی مسعود لواسانی در تشریح این ماجرا در صفحه فیس بوک خود نوشت :
غروب امروز (پنجشنبه) در یکی از کوچه های نزدیک میدان شهدای تهران فاطمه و متین از سوی دو موتور سوار ناشناس مورد حمله و ضرب و شتم شدید قرار می گیرند و سریع متواری می شوند.
موتور سواری که در حال حرکت در کوچه بود وارد پیاده رو شده و فاطمه را مورد ضرب و شتم قرار داد.
همانطور که می بینید شدت حمله به فاطمه به قدری شدید بوده که تمام صورت و زیر گردن وی به شدت زخم شده است.
در این ماجرا متین به قدری ترسیده بود که به کوچه ای فرار کرده است و مردم رهگذر وی را پیدا می کنند.
در همان زمان مردم و رهگذرانی که در صحنه حضور داشتند با فوریت های پلیسی ١١٠ تماس می گیرند ولی تا یک ساعت نیروی انتظامی در صحنه حاضر نمی شود.
فاطمه و متین به قدری از این حمله شوکه شده شده اند که تعریف کردن آن برای شان دشوار است.

اراجیف نمایندگان مجلس را پس از اعدام دو جوان به جرم زورگیری را یادتان هست؟
راجع به:

بازگرداندن امنیت روانی؟!
و اینکه کشور بدون صاحب نیست که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد؟!
و قوه قضائیه با کسانی که می خواهند فضای نا امن در کشور ایجاد کنند، برخورد جدی می کند؟!

فقط امیدوارم کسی ویدئویی از این حمله تهیه نکرده باشه که به محض پخش و شناخته شدن این بسیجی های منتظر مهدی!!! جایزه و مقام هم بهشون می دن!!!

۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

اعدام در ملاء عام عبرت می شود

 نمایندگان مجلس از اعدام در ملاء عام به عنوان اقدامی مثبت نام می برند.
در همین راستا خبرنگار ایلنا با برخی نمایندگان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی و کمیسیون امنیت ملی به گفت و گو نشست و نظرات آنها را در این راستا جویا شد
برای تماشای اعدام ها نباید فرزندان خود را ببریم
کودکان مسلمان ما خود یک پا جلاد هستند!!!
رئیس کمیسیون اجتماعی در خصوص اعدام در ملاء عام اظهار داشت:‌ خیلی بد است که در کشورهای اسلامی، افرادی لات، قمه کشی کنند. وقتی چنین کاری می کنند مستحق اشد مجازات هستند.
عبدالرضا عزیزی با تاکید بر این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت:‌ باید با این افراد برخورد جدی شود که به نظر من برخورد خوبی هم صورت گرفته است و اینطوری همه می فهمند که کشور بدون صاحب نیست که هر کسی هر کاری دلش خواست، انجام دهد.
عزیزی یادآور شد:‌ متاسفانه ما در پیشگیری اولیه دچار مشکل هستیم. یعنی ما باید در جامعه کاری انجام دهیم که افراد به سمت ناهنجاری اجتماعی نروند ولی اگر رفتند این برخورد مناسب است.

وی ادامه داد: اگر در پیشگیری اولیه موفق نبودیم، مجبوریم برای گسترده تر نشدن این حوادث به سمت این نوع از اعدام ها برویم.
اعدام در ملاء عام برای امنیت روانی کشور خوب است
و باعث شادی و نشاط مسلمانان می شود!!!
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی نیز از دیگر موافقان اعدام در ملاء عام است.
محد اسماعیل سعیدی با تشریح دلایل موافقتش اظهار داشت:‌ گاهی وقت ها امنیت روانی جامعه به خطر می افتد. در همین زمینه برای بازگرداندن امنیت روانی به جامعه می توان از این نوع اعدام استفاده کرد.
سعیدی در همین زمینه به خبرنگار پارلمانی ایلنا تصریح کرد:‌ در برخی موارد مانند برخورد با اشرار اینگونه برخوردها لازم و خوب است. از منظری که ما به مسائل اجتماعی نگاه می کنیم، شاید سایر کشورها نگاه نکنند. از این رو آنها از این مسائل به عنوان کوباندن ایران استفاده می‌کنند.
اعدام در ملاء عام از وحشت می کاهد
 و همینطور از احساسات لطیف انسانی...
یک عضو دیگر کمیسیون اجتماعی نیز گفت: آنچه قوه قضائیه انجام می دهد، همان چیزی است که مردم انتظار دارند.
ضرغام صادقی یادآور شد: هدف از این اعدام ها این است که رعب و وحشت را در کشور کم کنیم. قوه قضائیه میخواهد با این نوع اعدام ها، این پیام را دهد که اگر کسی وارد حوزه امنیتی کشور شود اصلا کوتاه نمی آید.‌
نماینده شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد:‌ اعدام در ملاء عام انعکاس فراگیر دارد و این پیام را به خوبی منتقل می کند.
اثربخشی اعدام های در ملاء عام زیاد است
به‌ویژه اگه در استادیوم ورزشی اجرا بشه و تخمه و ساندیس هم بدن!!!
محمد علی اسفنانی گفت:‌ یکی از آثار اعدام در ملاء عام این است که افراد از آن درس عبرت می گیرند. ما در قرآن هم مساله اعدام را داریم و حکم دادگاه و قوه قضائیه باید منطبق بر حکم خدا باشد. ‌اثر بخشی این مجازات ها برای جرم هایی که اثر ماندگار دارند، بسیار زیاد است.
احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم: اعدام در ملاء عام عالی است و این نوع از اعدام فضا را برای اشرار نا امن می‌کند. از طرف دیگر مردم هم اطمینان پیدا می کنند که قوه قضائیه با کسانی که می خواهند فضای نا امن در کشور ایجاد کنند، برخورد جدی می کند.
کسانی که توان دیدن اعدام را ندارند، برای تماشا نروند
که خوشبختانه مردم ایران زمین از این لحاظ مشکلی ندارند!!!
نماینده ساری در مجلس نهم شورای اسلامی در موافقت با اعدام ها در ملاء گفت:‌ اعدام در ملاء عام آسیب جدی به مردم یا کشور وارد نمی‌کند.
به اعتقاد شجاعی کیاسری؛ برای برگرداندن آرامش به به جای رعب و حشت در کشور باید در ملا عام اعدام صورت گیرد که نگرانی های مردم رفع شود.
وی با اشاره به اینکه هر کاری بلاخره آسیبی هایی هم دارد، تصریح کرد:‌ البته این نوع اعدام ها آسیب جدی به کشور وارد نمی کند و اتفاقا از جهت اجتماعی برای برگرداندن آرامش و اطمینان به جامعه در خصوص برخورد حکومت با این ناهنجاری ها به نظرم کار مثبتی است.
نماینده ساری همچنین در خصوص تبعات تماشای این صحنه ها نیز گفت: کسانی که توان دیدن این صحنه ها را ندارند، بهتر است برای دیدن این صحنه ها به خیابان نروند.

٣٣ سال اعدام در ملاء عام
اعدام های اوایل انقلاب به فرمان صادق خلخالی حاکم شرع خونخوار
اعدام دو جوان به جرم همجنس گرایی در ملاء عام
در تهران، در سال ٥٧، انقلابیون مسلمان یک زن بیچاره تن فروش را سوزانده و بر روی دست در شهر چرخاندند
 اعدام مخالفان رژیم در ملاء عام 
اعدام قاچاقچیان البته نه سران سپاه پاسداران که بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در دنیا هستند
سنگسار زنان
و اعدام دو زورگیر خرده در پارک هنرمندان... 
... عبرت شد؟
یکی از اعضای فامیلم که همان سالهای اول انقلاب به آمریکا رفت،  وقتی ازش پرسیدند کجایی هستی؟ گفته بود اهل کشور مالت هستم!!!
وقتی این جمعیت مشتاق رو می بینم که بدون هیچ اجباری آمده اند تا از سر سرگرمی، جان دادن انسانی را تماشا کنند، می فهمم چرا از ایرانی بودن خودش شرم داشت...

۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

کوروش نخواب که محمد بیدار است!

حضور مردم همیشه در صحنه برای تماشای خشونت!!!
دیگربان: پلیس روز یکشنبه (اول بهمن) ساکنان محله «آناخاتون» تبریز را از حضور یک قاتل در محل جنایت خبردار کرده بود تا به تماشای بازسازی صحنه جرم بنشینند.
در یک هفته اخیر نمایش صحنه‌های خشونت‌بار از سوی پلیس با اجرای علنی احکام اعدام٬ شلاق و دستگیری «اراذل و اوباش» افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.
هدف از نمایش این صحنه‌های خشونت‌بار می‌تواند تزریق وحشت در میان جامعه٬ افزایش حس بی‌اعتمادی در بین مردم٬ مانور قدرت نیرو‌های نظامی و رسمیت دادن به خشونت‌های حکومتی باشد.

 البته این همه جمعیت فقط برای تماشای بازسازی صحنه آمده بودند!!! فکر کنم برای تماشای مراسم اعدام، ساندیس هم بدن و مردم را از گوشه و کنار کشور، رایگان با اتوبوس به نزدیک ترین استادیوم ورزشی که گنجایش کافی برای مشتاقان اعدام دارد بیارن...