۱۴۰۳ مرداد ۶, شنبه

اسماعیل کریمی، قهرمان کردستان جان باخت...

اسماعیل کریمی، فعال محیط زیست و کارمند اداره منابع طبیعی شهرستان کامیاران بود که روز دوشنبه اول مرداد۱۴۰۳، هنگام مهار آتش‌سوزیِ به احتمال زیاد عمدی توسط مزدوران حکومتی، در مراتع و جنگل‌های «کانی گشه» این شهرستان دچار سوختگی شدید شد و در بیمارستان جان باخت. 
کسانی که اسماعیل را می‌شناختند زیاد نبودند ولی او خیلی زود تبدیل شد به قهرمان ملی.
از صدها هزار کاربر داخل و خارج ایران که گوشی دارن تعداد کمی (چند نفر) توییت گذاشتن و از اسماعیل و فداکاری‌هایش نوشتند.  خبرِ چندان لایک جمع‌کنی نبود. حتا یه ریتوییت هم نزدن...
سیما ثابت نوشت: پیکر اسماعیل کریمی در میان استقبال و سوگ مردم کامیاران به خاک سپرده شد. اسماعیل کریمی جانش را فدای جنگل کرد، از گروه‌های داوطلبی بود که در میان چشم بستن جمهوری اسلامی بر آتش‌سوزی جنگل‌ها، به اطفای حریق رفتند… مردم می‌گویند او‌ شهید است و شهید نمی‌میرد...
یکنفر هم از آخرین تصاویر زنده‌یاد اسماعیل کریمی فیلم گذاشت.
سحر بهشتی، خواهر جاویدنام ستار بهشتی نوشت: اسماعیل کریمی، جان‌باخته‌ای از دل جنگل‌های زاگرس، در شرایطی که این جنگل‌ها به شدت در معرض نابودی قرار دارند، جان خود را فدای حفظ محیط زیست کرد. او نماد فداکاری و دلسوزی برای طبیعت شد...
شماری از مادران دادخواه جانباختگان راه آزادی به همراه کنشگران مدنی با حضور بر مزار زنده‌یاد اسماعیل کریمی یاد این فعال محیط‌زیست جانباخته را گرامی داشتند.
عنی کریمی هم پس از بی‌احترامی، تهمت زدن و توهین به آتش شاکرمی دوباره سرش رفت تو ماتحت خاندان پهلوی. بنابراین اون دومیلیون بی‌شعوری که دنبالش می‌کنن تا چرندیاتش رو بخوونن و به‌ به و چه چه کنن هم چیزی ننوشتن!
دلقک‌شاه هم مثل امام زمان‌شون از کُردها می‌ترسه و حتی الامکان سعی می‌کنه از کُردها ننویسه!
 اما پژوهش‌گر و فعال حوزه محیط‌زیست؛ هیات علمی بازنشسته موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و رییس گروه محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو و از همه مهم‌تر، خایه‌مال رییس‌«جمبور» ذوب شده کشورمان جناب ‏‏‏استاد پروفسور دکتر محمد درویش حتا یک کلمه هم از او ننوشت!
 این اسهال‌طلب دوآتشه که به گفته‌ی خودش مرد سیاست نیست؛ اینروزها همه فعالیت‌های محیط‌زیستی‌اش محدود شده به شمردن تعداد شرکت‌کنندگان در کارزار «نه به زاکانی»!!!
خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نوشت:
اسماعیل کریمی با تقدیم جان خود برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی برای همیشه به عنوان نماد ایثار و فداکاری در تاریخ ماندگار شد. خبرگزاری تسنیم کردستان هم این ضایعه را به خانواده «مرحوم» کریمی و همه بستگان آن «مرحومه؟!!!» تسلیت عرض می‌کند. 
درسته که در حال انجام وظیفه جان‌باخت ولی چون کُرده، همین عنوان نماد «ایثار و فداکاری» کافیه؛ حقوق و مزایای خانواده «شهید» خرج داره!
ویدیوی به رگبار بستن فعالین زیست‌محیطی(نمادهای «ایثار و فداکاری»!!!) در سقز توسط سپاه پاسداران حین کنترل و مهار آتش‌سوزی.
در مراسم خاکسپاری نماد «ایثار و فداکاری»، اسماعیل کریمی، فعال محیط زیست اهل کامیاران، در روز چهارشنبه سوم مرداد، چند فعال مدنی و محیط‌ زیست بازداشت شدند.
خلیل پرندک از روانسر
یاسر نوری از جوانرود
فریده ویسی و حمید سبزه از پاوه
فرزین موفقی، امیر ندیمی، حسام مهدی و آمانج قربانی از کامیاران
همچنین ده‌ها فعال مدنی و محیط‌ زیست دیگر مورد ضرب‌وشتم نیروهای حکومتی قرار گرفتند و گوشی‌های آن‌ها توقیف شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر