۱۴۰۳ تیر ۴, دوشنبه

حیوانات و هنر اعتراضی

یه سری از براندازای گرامی باید یه انقلابی هم در هنر‌ و کلام و طرز تفکرشون در رابطه با حیوانات آغاز کنن!
فقط یک الاغ احمق رای می‌ده!
خر٬ پایش یک بار به چاله میره آنهایی که ۴۵سال بارها و بارها در تظاهرات و راهپیمایی‌ها٬ عزاداری‌ها و رای‌گیری‌های آخوندها شرکت کرده٬ خر و الاغ نبودن!!! آدم بودن! خجالت می‌کشید بگید آدمِ احمق؟!
آدم از دیدن بعضی هنرهای اعتراضی بالا میاره!
طرف کاریکاتور چند حیوان زیبا و بدور از کثافتکاری‌ها٬ بی‌شرفی‌ها و جنایات آدمیزاد رو کشیده و زیرش هم اسامی کاندیدهای جمهوری اسلامی رو نوشته!!!
 اونوقت این دوست براندازمون که اتفاقن آدم بدی هم نیست و بسیار هم پر کاره٬ بدون تامل و تفکر٬ زود ریتوییتش می‌کنه. شاید چون می‌خواد نخستین کسی باشه که پست‌های معنی‌دار میذاره و لایک بگیره.
راستش دقیقن نمی‌دونم استفاده از حیوانات در تکه‌کلام‌ها٬ اصطلاحات٬ ناسزاها و لطیفه‌ها و یا هنرهای اعتراضی به چه منظوری است. بنظرشون بامزه و خنده‌دار میاد؟ بسیار عمیق و پرمعناست؟! فکر می‌کنن با تحقیر حیوانات٬ مقام انسان‌ها بالا می‌ره؟! خلاقیت و توانایی یافتن واژه‌های مناسب‌تری را ندارند؟! از روی عادت و چشم‌ و هم‌چشمی؟! تقلید از بزرگان؟!
 یا...؟

آیا زمان آن نرسیده در به کارگیری برخی واژه‌ها و زبانزد‌ها بازنگری کنیم؟

بیچاره حیوانات که همیشه باید چوب جنایات و دزدی‌ها، پست‌فطرتی و بدذاتی، زشتی و بی‌رحمی،  بی‌شعوری و حماقت،  نفهمی و بی‌شرفی و حرص و حسادت و دروغ‌گویی و خلاصه تمامی صفات و خصلت و خصوصیات زشت و منفی آدمها را بخورند.
برای این لاشی بدهمه‌چیز ولایی می‌خواهید از کدام حیوان استفاده کنید؟
گوساله؟! بیچاره گوساله!
بین اینهمه واژه‌های مناسب مانند: جنده دوزاریِ سطلی سپاهی، لاشی، عَن‌ترکیبِ گُه هیکل، بی‌شرف و بی‌همه‌چیز و... گوساله رو انتخاب کردید؟!!!
هر یک رای٬ در واقع رای به نظام جمهوری اسلامی است.
خری که اگه یکبار پاش تو چاله بره دیگه از اون مسیر نمی‌ره در فرهنگ ایرانیان٬ نماد حماقت و نادانی است!
آدم‌هایی که ۴۵ سال کشتار و شکنجه و بازداشت و حبس‌های طولانی مدت و فساد و دزدی‌های آخوندها و دیگر مسوولین را با پوست و گوشت و استخوان احساس کرده‌اند و باز در انتخابات شرکت می‌کنند نماد شعور و زیرکی و دانایی هستند؟!!!
سامان رسول‌پور نوشته: موضوع ما ترور بیولوژیک زندانیان‌مان، پیدا کردن قبر عزیزانمان، درمانِ چشمِ مصدومانمان، بیان رنج پدران و مادران کشته‌شدگان‌مان، سفره خالی مردم‌مان، عدم امنیت و مقاومت زنان سرزمین‌مان، داشتن حسرت زندگی معمولی جوانان‌مان، زندگی بر باد رفته سالمندان‌مان، احساس خفگی انسان و درخت و جنگل و رود و کوهستان‌مان است.  موضوع ما وصل کردن هوش جمعی، ذوق جمعی، خرد جمعی، اخلاق جمعی، مقاومت جمعی، برای عبور از وضع موجود، از این سیرک غم‌انگیز و نفرت‌انگیز و تکراری است.

جمله اولش رو حذف کردم! چون دیدم هیچ ربطی به گرگ و شغال نداره تا بلکه ایرانیان با فرهنگ ۲۵۰۰سال پادشاهی و ۱۴۰۰سال اسلام متحجر و غارتگر، پیش از سرنگونی حکومت دزدان و جنایتکاران، در به کارگیری برخی واژه‌ها و زبانزد‌ها بازنگری کنند!  
پوریا زراعتی عکسی از چند میمون اسیر در باغ(زندان)وحش گذاشته و نوشته: موقع ناهار در حوزه‌های علمیه و پایگاه‌های بسیج و سایبری!
نخست اینکه میمون‌های آزاد چنین حرکاتی نمی‌کنند و هرگاه احساس گرسنگی کنند چیزی پیدا می‌کنند و می‌خورند. این میمون‌ها در اسارت زندگی می‌کنند ولی با وجود این٬ هرکدام یه بسته بیشتر برنمی‌دارن و می‌رن!
مناعت طبع و عزت نفس انسان‌ها!!!
دوم اینکه آخوندها و بسیجی‌ها هیچوقت نیازی ندارن تو صف بایستند! این مردم هستن که برای گدایی ازشون٬ صف می‌کشن!
این‌ها اما٬ انسان‌های آزاد و آزاده هستند٬ نه اسیر در باغ‌وحش!
بطور کلی مقایسه و تشبیه حیوانات با انسان‌ها به این صورت و منظور
٬ اشتباه و مغرضانه است.
همانطور که انسان‌ها از قدرت و توانایی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند٬ هر حیوانی هم خصوصیات و توانایی‌های‌ خارق‌العاده‌ای دارد که انسان‌ها به گَردشان هم نمی‌رسند!
ترس و «بزدلی»!!! 
برای نشان دادن ظاهر و چهره‌ی زشت انسان‌ها٬ آنها را با میمون‌ها مقایسه می‌کنند. نماد زشتی از دید بسیاری از ایرانیان٬ میمون‌ها هستند.
هر چند که حیوانات هم مانند انسان‌ها پیر و سالخورده می‌شوند ولی اغلب ظاهرشان تغییر چندانی نمی‌کند.
عکس دلیله شامپانزه‌ی ۵۱ ساله‌ی باغ وحش اورگان. طبق گزارش انجمن باغ وحش‌ها و آکواریوم‌ها، شامپانزه‌ها در طبیعت به طور متوسط ۳۳ سال و در باغ وحش‌ها (برای شامپانزه های ماده) نزدیک به ۴۲ سال زندگی می‌کنند.
برعکس این انسان‌های زشت سیرت هستند که با بالا رفتن سن‌شان٬ ظاهرشان هم مانند باطن‌شان زشت و کریه می‌شود! 
والاحضرتین٬ پس از سالها دزدی و دروغ و جنایت!
در اصطلاح به انسان‌های ابله و مطیع٬ دنباله‌رو و نفهم٬ گوسفند صفت می‌گویند.
درحالیکه گوسفندان از بسیاری از انسان‌ها باهوشتر هستند. اگر مطیع هستند دلیلش این است که در اسارت بدنیا آمده و زندگی می‌کنند. شرایط برابری با انسان‌ها ندارند و هیچگونه وسیله دفاعی هم در مقابل زورگویی و بی‌رحمی انسان‌ها ندارند. اگر آزاد بودند بی‌تردید شیوه‌ی زندگی‌شان فرق می‌کرد. گوسفندها بصورت گله‌ای زندگی می‌کنند تا در برابر شکارچیان از یکدیگر محافظت کنند.
انسان‌ها در صورت حمله زورگویان به یکی از همنوعانشان٬ اغلب در سکوت تماشا می‌کنند. گاهی هم از زبان خود استفاده می‌کنند و فریاد می‌زنند ولش کن! ولش کن! البته در قرن ۲۱ بیشتر فیلم و عکس می‌گیرند و توییت می‌کنند!
مقایسه و تشبیه گوسفندان آرام و بی‌آزار با جاکش‌هایی مانند سردار آزمون و دیگر بازیکنان مزدور و بی‌شرف و بی‌غیرتی که تنها پول برایشان مهم هست خیلی بی‌ربط و بی‌معنی است و توهین به گوسفند.
ولی خودمونیم این قشر بدبخت و ترسوی خاکستری٬ کاش گوسفند می‌شد و دنبال مردم معترض به خیابان می‌آمد!!!
ولی خوب اینا آدم هستند و اشرف مخلوقات!
سگ زرد برادر شغاله! خوب گیریم هم که باشد! چه ربطی به کاندیداهای اسهال‌طلب و یبوست‌گرا داره؟! سطلی برادر سپاهیه یا رزا پخمه برادر خامنه‌ایه٬ بامسماتره! 
سگ؛ این موجود دوست‌داشتنی و بهترین دوست انسان‌ها رو با این نکبت بدهمه‌چیز تشبیه می‌کنید؟!
اگه مردم اینقدر بی‌شعور و برده‌صفت هستند که با وجود این ۴۵سال، هنوزم به آخوندها اعتماد می‌کنن و در انتخابات شرکت می‌کنند، بی‌شعورتر و نفهم‌تر از این حرفا هستن که با چندتا کاریکاتور خر و گاو و الاغ و گوسفند، انتظار داشته باشید بهشون بربخوره!
میان اسهال‌طلب و یبوست‌گرا(اصلاح طلب و اصولگرا) تفاوتی نیست ولی میان کفتار راه‌راه و خالدار و خایه‌مالان و بردگان آخوندها تفاوت بسیار است!
حالا چرا این برانداز گرامی بین اینهمه امکانات تشبیهی به کفتارها بند کرده رو نمیفهمم!!! حتمن با خودش فکر کرده عجب تیکه‌ای انداختم!!!
این یکی٬ اوجِ پوچی هنر یک برانداز است! بی‌معنی و چرند و مزخرف! تنها بخاطر چندتا لایک٬ وقت خودش و بقیه رو به هدر داده.
اریک هم خوش برگشت ولی متاسفانه اینم نیومده آدم‌هایی را که سالهاست رای می‌دن و خایه‌می‌مالن رو با کره‌خری تشبیه می‌کنه که نه شاح‌زاده مفتخور و جاکش رو می‌پرسته و نه عمام دزد و جنایتکار رو!!!
عیب‌ها٬ زشتی‌ها و بدی‌های آدم‌ها را در حیوانات نبینید!
برخلاف انسان‌ها؛ گربه بی چشم و رو و بی عاطفه نیست. روباه مکار و حیله گر، گرگ درنده و خونخوار نیست. جغد شوم و بد شگون، کفتار کریه و بدگل، گوسفند ابله و ترسو، الاغ احمق و نفهم نیست. میمون زشت، موش دزد و موذی، کلاغ دزد و خبرچین، سگ و خوک پلید و کثیف و… نیستند.

با یادی از حسین شنبه‌زاده‌ی عزیز که اگه آزاد بود٬ یک تنه می‌رید به انتصابات‌تون!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر