۱۴۰۳ خرداد ۱۸, جمعه

حسین شنبه‌زاده بازداشت شد

حسین شنبه‌زاده٬ زندانی سیاسی(سابق و حال)٬ ویراستار ادبی، مترجم و نویسنده٬ طنزنویس و فعال شبکه‌های اجتماعی بازداشت شد.
تیرماه ۱۴۰۱ حسین شنبه‌زاده، راهی زندان شد. او گفت: سرافراز می‌رم داخل زندان، سرافرازتر میام بیرون.
من از موردی که برام اهمیت داره، یعنی آزادی عقیده و بیان، هرگز کوتاه نمیام. هیچ‌کس نباید در بیانِ عقیده‌ش، حتی اگه سراپا باهاش مخالف باشیم، ترس جان و ترس آزادی داشته باشه. الآن گمونم در جایگاه نصیحت باشم دیگه. پس خواهش می‌کنم شما هم کوتاه نیاید. آزاد باشید.
پارسال همین موقع‌ها٬ تازه از زندان آزاد شده بود
حسین با نام مستعار «اسب شاخدار ویراستار» در توییتر فعالیت می‌کرد ولی پس از آزادی، با هویت حقیقی‌اش، در فضای مجازی فعالیت را آغاز می‌کند.
کارش رو از دست داده بود و در سه ماه اخیر به‌طور ویژه هدف تهدید و آزار و اذیت سطلی‌های رضا پهلوی و مزدوران خامنه‌ای بوده است. اما او بلافاصله توییت‌ها و افشاگریها٬ نظرسنجی‌های طنز و زهرآگین‌اش را شروع کرد. با اینکه ذنبالش بودن و تهدیدش می‌کردن٬ همچنان می‌رید به هیکل‌شان!!!
بخصوص پس از نظرسنجی‌اش به مناسبت سیزده‌بدر!
و البته نقطه‌ی معروفش که مانند چماقی فرو رفت تو کون رهبر شیعَنان جهان!
وقتی تعداد لایک کنندگان نقطه‌ی حسین٬ دو برابر عرزشی‌هایی شد که توییت ضحاک رو لایک کرده‌بودند!!!
این اواخر مشکل مسکن هم داشت. با وجود تمام این مشکلات و گرفتاری‌ها همچنان می‌نوشت.
همین چند روز پیش بود که از مجازات بی‌رحمانه قطع دست در بهداری زندان اوین که شاهدش بود نوشته بود.
انگاری خواب نداشت. هر ساعت از شبانه‌روز که صفحه‌ش رو باز می‌کردم چندتا توییت جدید گذاشته بود!
تا اینکه دو روز پیش طاقت نیاوردند و بازداشتش کردند.
اینبار به اتهامات توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام٬ جاسوسی برای اسراییل هم اضافه کردن!!!
پس از بازداشتش هم٬ توییت‌های سطلی سپاهی‌ها نشان از پیوند شاح‌زاده و عمام داشت!
اگه نام کاربرها رو نبینید نمی‌تونین حدس بزنید کدام مزدور خامنه‌ای است و کدام جیره‌خوار شاح‌زاده!!!
جاسوس به همچین جاکش‌های بی‌همه‌چیزی می‌گن که خودشون اهل کشور دیگه‌ی باشن ولی خایه جلاد کشور دیگه‌ای رو بمالند!!!
باید درخت بکاریم که تیرهای چراغ برق بسندگی نمی‌کنه!!!
جاکش خان سوراخ موش بخر!
عطا‌الله مهاجرانی- ترک عادت موجب مرض است!
"من اگه دستگیر شدم،‌ تو هم لطف کن منو فراموش نکن."

«به من می‌گن نمی‌ترسی؟ چرا بترسم؟ من دستمو می‌ذارم تو جیبم و راحت از اینور شهر می‌ر‌م اونور، اونی می‌ترسه که حتی بین نزدیک‌ترین آدم‌هاش با ده تا بادیگارد می‌ره!»
آرش صادقی: در تعریف جرم جاسوسی آمده:هرگاه شخصی اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار اشخاصی قرار دهد که صلاحیت دسترسی به آنها را ندارند عمل ارتکابی جاسوسی می باشد.
چطور میتوانید یک ویراستار، نویسنده و طنز نویس را که تنها تریبونش همین صفحه توییترش بود را متهم به جاسوسی کنید؟
حسین رونقی: این نقطه تا ابد سرخط می‌ماند.
برادر جاوید نام محمدحسن ترکمان
گویا قراره کلاً نقطه و حروف نقطه دار رو از زبان فارسی حذف کنند.
آخ ببخشید بر حسب عادت آخر جملم نقطه گذاشتم
نقطه در زبان فارسی نشانه‌ی پایان جمله و آغاز جمله ای تازه است...
در نقطه گذاری دقت کنیم!
هم اکنون در محافل عرزشی‌ها
شنیدین اسرائیل جاسوس فرستاده زیر توییت آغا نقطه بذاره؟!
گری کاسپارف٬ قهرمان شطرنج جهان (۲۰۰۰–۱۹۸۵) در حمایت از حسین شنبه‌زاده توییت نقطه گذاشته است و تعداد بسیاری از ایرانیان نیز با گذاشتن نقطه‌ای به او پیوستند.
دیدید که یک روزه حسین شنبه‌زاده چطور جاسوس اسرائیل شد؟!
خبر خوب اینکه شاهین طیار دوست و همراه حسین در سفر اردبیل آزاد شده
با آرزوی آزادی حسین گرامی و شجاع‌مان...
سری قبل که آزاد شدم مثل غریب‌الغربا تو خیابون جلو اوین برای خودم می‌پلکیدم و دلم به‌شدت گرفت از تنهایی و این‌که هیچ‌کس به یادم نیست. خودم می‌دونم چقدر پرروییه، ولی اگه اون اطراف بودید، اگه بیکار بودید، اگه یه شاخه خرزهره سر راهتون دیدید بکَنیدش و برام بیارید. تنهام نذارید.

تنهاش نذاریم...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر