۱۴۰۳ شهریور ۲۶, دوشنبه

ژینا گیان تۆ نامری، ناوت ئه‌بێته ڕه‌مز

پیام مژگان افتخاری، مادر ژینا (مهسا) امینی، در اینستاگرام:

«من مادری غمگینم؛ غمگین رفتنی ابدی، منتظر بازگشتی بی‌بازگشت ازلی، چشم‌انتظار ندایی از خالق ژینایم آن به نام مهسای عالم‌تابم، از آن هستی‌بخشی که بر دامانم این ودیعه به امانت سپرد و زندگیم را هستی بخشید و اینک بیمناکم از ربودن امانتش پیش چشم مردمان.

چرا؟ چگونه شد؟ مگر می‌شود، هنوز به باورم نمی‌گنجد که او را به مسافرت بردم و او را...

دوباره نبض پر از ازدحام قلبم به ساعت زمان به آن ثانیه‌های شوم نزدیک می‌شود. دخترم که مهمان پایتخت ایران بود به تخت بیمارستان سرازیرش کردند. خدایا این چه رسم و مروتی است؟ که دختر ردا بلندت با آن لچک و روسری تا به پا افتاده پوشش گرفتار سیه رویانی شود که چشم دیدن زیبایی دختر میهن شان را نداشتند؛ چشم دیدن زیبایی خلقت خداوندی را نداشتند.

رسوای ابدی تاریخ میشوند بر پیشانی جهان. تا نفس زندگان به دنیاست شرح این هجران بجاست.

اگر نفسی هست با نام و یاد خواهران و برادرانی که به پای مظلومیت و غريبيش خون گرمشان را تقدیم کردند و جانانه ژینا و مهسای بیشتر ایران و دنیا شوند، نامشان، یادشان را با مهسای عالم‌تابم به ابدیت سپردم که نامشان متبرک باد.»
امجد امینی، پدر ژینا (مهسا) امینی، در اینستاگرام خود نوشت:
«اعتصاب عمومی و همدردی بسیار گسترده اصناف، کسبه، بازاریان، مغازه‌داران و همه مردم شریف و فهیم مناطق کوردنشین و همه ایرانیانی که از هر نقطه جهان در دومین سالگرد شهادت مظلومانه ژینا امینی به ویژه در شهرستانهای سقز، سنندج، مریوان، بانه، دیواندره، بوکان، مهاباد، شنو، پیرانشهر، سردشت و... با وجود همه بحرانها و تنگناها و شرایط سخت معیشتی، اقتصادی و مالی، خود حاکی از حس انسان‌دوستی، محبت، همدلی و همدردی این مردمان نجیب و بزرگوار است و همچنین هشدار و پیام اعتراضی روشنی است به مسئولان امر، که هرگز نباید فرزندان این مملکت را بی‌محابا مشابه آنچه بر سر ژینا و ژیناها آمد مورد ظلم و ستم قرار دهند.

اینجانب با تمام وجود از حمایت‌های همه مردم بزرگوار صمیمانه و خالصانه و صادقانه تشکر و قدردانی می‌کنم و حقیقتا همچنانکه بارها گفته‌ام در برابر امواج محبت‌ها و حمایتهای مردم زبان و بیانم قاصر از سپاسگزاری است. 

امیدوارم هرگز در این مملکت شاهد مرگ مظلومانه فرزندانمان به دست نیروهایی که قانوناً باید حافظ جان و مال و ناموس مردم و نگهبان این آب و خاک باشند، نباشیم و هیچ خانواده ای را در مرگ عزیزانشان سوگوار نبینیم.

امجد امینی پدر زنده یاد ژینا (مهسا) امینی»
اشکان امینی، برادر ژینا (مهسا) امینی، در اینستاگرام خود یک انیمیشن را استوری کرد:
«اگه اجازه بدیم حتی یکی از اونا بیدار بشه، اون‌وقت همه‌شون بیدار می‌شن»
در سالگرد قتل حکومتی ژینا، بیش از ۲۵تن از زنان زندانی سیاسی در حیاط بند زنان اوین تجمع کردند. 
سوئد- مالمو- تجمع و راهپیمایی بمناسبت دومین سالروز قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی 
تورنتو- سالگرد ژينا
بزرگداشت پرشکوه دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی
تجمع و راهپیمایی بمناسبت سالگرد آغاز انقلاب "زن، زندگی، آزادی"
حسین عزیز رو هم فراموش نکرده بودن
تصاویری از اتحاد مردم و بازاریان بوکان با اعتصابات سراسری در شهرهای سنندج، مهاباد، کرمانشاه، مریوان، سقز، بانه، روانسر و ..‌. در دومین سالگرد قتل حکومتی «ژینامهسا امینی» و جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»
آتش بازی مردم شهر سقز، زادگاه ژینا امینی، به مناسبت موفقیت اعتصاب‌های کُردستان دارد.
و اینهم تظاهرات سطل‌عَن‌طلبان در سالگرد ژینا!!! عکس خود ژینا هم اون گوشه موشه‌هاست!!!
دو سه تا سطل‌عن‌طلب هم به مناسبت سالگرد قتل حکومتی ژینا اومدن٬ هیچ شعاری بجز علحضرت ندادن!!! 
گروه ما هم جز نام اعلحضرت شعاری ندادیم!
ایشالا یکی از همین روزا به مناسبت خود علحضرت بیایید!!!


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر