۱۴۰۰ اسفند ۱۴, شنبه

جنگ تجاوزگرانه پوتین در اوکراین

بر اثر حملات نیروهای روسیه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در اوکراین، آتش گرفته است و به تصرف نیروهای روسیه درآمد
زلنسکی گفت: «امشب می‌توانست پایان تاریخ اوکراین و اروپا باشد.» روسیه خواهان تکرار چرنوبیل است.
پیشروی نیروهای روسیه در هشتمین روز تجاوز به خاک اوکراین
در سکوت آمریکا و اتحادیه اروپا٬ کاری را که چنگیزخانِ مغول نتوانسته بود به پایان برساند٬ رفیق پوتینِ روس ادامه می‌دهد
اگر سالها طول کشید تا مغول‌ها توانستند نیمی از قاره‌های آسیا و اروپا را شمشیر بدست و سوار بر اسب٬ به تصرف خود درآورند
 پوتین٬ در عرض هفت روز٬ با توپ و تانک و موشک و سلاح گرمافشاری (پدر همهٔ بمب‌ها) توانست چندین شهر اوکراین را به تصرف خود درآورد
درحالیکه کاروان نظامی ۶۰ کیلومتری نیروهای روسیه به سمت کی‌یف همچنان در حال حرکت است و اوکراین را از سه جهت شمال، جنوب و شرق مورد حمله قرارداده و برخی شهرها را به تصرف درآورده٬ صدها غیرنظامی بر اثر حمله‌های موشکی روسیه کشته شده‌اند و ساختمانهای مسکونی نابود و شهرها به ویرانه‎ تبدیل شده‌اند
رهبران کشورهای آمریکا٬ اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر از هیچگونه کمکی به مردم اوکراین دریغ نکرده‌اند!
بایدن اعلام کرد که آمریکا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه می‌بندد. بایدن زمان دقیقی برای بسته شدن حریم هوایی آمریکا اعلام نکرده؛ به احتمال زیاد پس از اشغال کامل اوکراین توسط روسیه خواهد بست!
دولت آمریکا اعلام کرد که روسیه از سوی ناتو در هیچ زمانی مورد تهدید قرار نگرفته است و «ما توان دفاع ( نه جرات حمله!) از خود را داریم.»
ناتو همچنین هواپیماهای جنگی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده البته نه بخاطر اوکراین بلکه بخاطر دفاع از کشورهای عضو ناتو! 
دبیرکل ناتو هم اعلام کرد: «برنامه‌ای برای اعزام سرباز به اوکراین نداریم!» تا چشمشون کور و دندشون نرم٬ می‌خواستن زودتر عضو ناتو بشن! 
روسیه کشور فنلاند را نیز که عضو ناتو نیست و مرز طولانی مشترکی را با روسیه دارد تهدید کرده بود؛ با سکوت غرب بعید نیست فنلاند هدف بعدی پوتین باشد. 
ترکیه هم روسیه را به بستن تنگه بسفر و داردانل تهدید کرد؛ البته فقط تهدید کرده٬ خواسته یه کمی بازار گرمی کنه هنوز نبسته!
کدام کشورها برای کمک به مقاومت اوکراین در برابر حمله‌های موشکی و تانک‌ها و هواپیماهای جنگنده و بمب‌های گرمافشاری پوتین به اوکراین کمک نظامی (کلاه‌خود!) می‌فرستند؟!
سوئد و دانمارک هزاران سلاح ضدتانک به اوکراین ارسال خواهند کرد؛ از جمله ۵هزار سلاح ضدتانک، ۵هزار کلاه‌خود و ۵هزار جلیقه ضدگلوله که البته درمقابل حمله های موشکی و بمباران هوایی روسیه بسیار کارساز خواهند بود!
آلمان سر کیسه را شل کرده و «پنج هزار کلاه خود» به اوکراین کمک می‌کند. 
دولت کانادا روز یکشنبه از ارسال تجهیزات نظامی حفاظتی مانند کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله به اوکراین خبر داد
پرتغال نیز گفته است کمک‌هایی از جمله «جلیقه، کلاه‌خود، عینک دید در شب، نارنجک، مهمات با کالیبرهای مختلف» و نیز «تفنگ‌های اتوماتیک جی۳» را تحویل مقامات اوکراین خواهد داد
هلند هم اعلام کرد روز شنبه تفنگ‌های تک تیرانداز و کلاه‌خود به اوکراین ارسال کرده و ۲۰۰ موشک ضد هوایی استینگر را نیز در اولین فرصت به این کشور خواهد فرستاد. دیر و زود داره٬ سوخت و سوز هم داره! 
مکرون٬ رییس جمهور فرانسه: آزادی اوکراین آزادی ماست! حالا فرانسه برای این آزادی چکار می‌کند؟ برای کمک به مقاومت اوکراین، نیرو و تجهیزات نظامی به استونی فرستاده است! روسیه به اوکراین حمله کرده٬ فرانسه تجهیزات نظامی به استونی می‌فرستد! آینده‌نگری کرده!
دبیرکل سازمان ملل استفاده روسیه از سلاح سنگین در اوکراین را محکوم کرد
البته دبیرکل سازمان ملل بیکار ننشسته و مدام در حال محکوم کردن و هشدار دادن٬ مورد انتقاد قراردادن و ابراز نگرانی است! تنها کاری که معمولن با بودجه نجومی‌اش انجام داده و می‌دهد... و روسیه هم همچنان در حال پیشروی در خاک اوکراین و کشتار و تخریب است.
 قابل توجه کسانی که می‌گویند سازمان ملل متحد تنها در مقابل کشتار مردم فلسطین٬ افغانستان٬ سوریه و... سکوت می‌کند
البته این تنها کاری نبود که سازمان ملل و آمریکا و اتحادیه اروپا  برای حمایت از اوکراین انجام دادند؛ تا دلتون بخواد با نورپردازی از اوکراین حمایت کردند که همین کار باعث شد پوتین جرات حمله به اوکراین را پیدا نکند!
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین  سوم مارس ۲۰۲۲ (۱۲ اسفند ۱۴۰۰) یک کنفرانس خبری برگزار کرد. او از غرب و ناتو خواست که هواپیماهای جنگی در اختیارش قرار دهند.
او گفت: "اگر شما نمی‌توانید آسمان اوکراین را ببندید یعنی منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین برقرار کنید به من هواپیما بدهید."
او گفت: "اگر خدایی نکرده ما نباشیم، بعد از ما نوبت لتونی، لیتوانی، استونی خواهد بود."
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم آب پاکی را ریخت روی دست مردم اوکراین و گفت: منطقه پرواز ممنوع، گزینه مناسبی نیست زیرا انجام آن تنها با فرستادن هواپیماهای ناتو به حریم هوایی اوکراین و سرنگونی هواپیماهای روسی میسر می‌شود! خوب منظور هم همین بود!
او همچنین گفت: «مسئولیت اصلی ما، تضمین فراتر نرفتن جنگ از اوکراین است.» یعنی تا همین نصف اوکراین را که گرفته٬ بسه! باقیش رو می‌زاریم مال خود مردم اوکراین بمونه!
 اتحادیه اروپا بجای کمک تسلیحاتی به اوکراین٬ خواهان محدود کردن دسترسی روسیه به بازارهای مالی و محروم کردن این کشور از فن‌آوری‌های جدید و صنایع مدرن دفاعی است
می‌خواهند روسیه٬ مخترع پدر همهٔ بمب‌ها (قوی‌ترین بمب گرمافشاری) دارنده و سازنده هزاران هزار جنگ‌افزارهای هسته‌ای٬ هواپیماهای جنگنده و زیردریایی اتمی و کشتی جنگی٬ موشک های بالستیک و موشک های کروز و تانک و...را از دسترسی به فن‌آوری‌های جدید و صنایع مدرن دفاعی محروم کنند!!!
به گفته پوتین: نیروی هوایی روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد؛ اتهامات مربوط به بمباران کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را رد کرد
البته اینها دروغهایی هستند که رسانه‌های وابسته به حکومت پوتین بخورد مردم روسیه می‌دهند
امروز دومای روسیه به اتفاق آرا لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن پخش اخبار نادرست (تو بخوان واقعی) درباره ارتش این کشور جرم محسوب میشود و می‌تواند مجازات تا ۱۵ سال زندان را داشته باشد
بر اساس این لایحه اگر "نشر اکاذیب" با جعل مدارک همراه باشد ۱۰ سال زندان دارد. 
یک نمونه از جعل مدرک با فتوشاپ!!! بجای اون تاب و سرسره‌ها٬ در اصل تانک‌های اوکراینی بودن که ساختمان‌های مسکونی را ویران کردند!
و البته مجازات‌هایی هم برای مخالفان جنگ و تجاوز روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده
از جمله برای این پنج کودک ۷ تا ۱۱ ساله که به جرم «اعتراض به حمله روسیه به اوکراین» و در دست داشتن گل و پوسترهای ضدجنگ بازداشت شدند.
یلنا اوسیپووا، پیرزن ۷۸ای که از محاصره لنینگراد در زمان جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها جان سالم به در برده است نیز به جرم شرکت در تظاهرات ضد جنگ در شهر سن‌پترزبورگ روسیه٬ توسط پلیس بازداشت شد.
پوتین خواستار "نازی‌زدایی" دولت اوکراین شده است
توضیح اینکه ولودیمیر زلنسکی یهودی است و سه برادر ایوانوویچ زلنسکی٬ پدربزرگ او در هولوکاست نازی‌ها کشته شدند.
پوتین میگوید: هدف از این حملات حفاظت از مردمی است که مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته‌اند.
حفاظت از مردم به روش پوتین 
 پوتین می‌گوید با ادامه تهدید (تو بخوان دفاع از خاک کشور) از طرف اوکراین، کشورش احساس "امنیت و توسعه" نمی‌کند البته منظور همان «توسعه» است زیرا تصرف کریمه که ۱۴ هزار کشته داده بود٬ اشک چشم مورچه بود و «توسعه» چندانی نبود! تا همه اوکراین را تصرف نکنه٬ احساس «امنیت و توسعه» نمیکنه!
کشورهای «قدرتمند؟!» غرب٬ حتی جیکشان هم در نیامد!
اما بخوانید اراجیف خامنه‌ای٬ رهبر آخوندهای دزد و جنایتکار ایران را در باره شجاعت و میهن‌پرستی مردم اوکراین که پیر و جوان برای حفاظت از کشور خود٬ با دست خالی بجنگ توپ و تانک‌های روسیه می‌روند.
«اگر مردم در اوکراین وارد میدان می‌شدند، وضع دولت و مردم اوکراین این طوری نمی‌شد».
هرچند که از این آخوندِ نوکر دست به سینه پوتین بیشتر از این هم انتظاری نمی‌رفت؛ شعورش نمی‌رسه که مردم اوکراین برای رهایی کشورشان می‌جنگند نه بخاطر رییس جمهور و دولت؛ بگذریم که زلنسکی٬ رییس جمهور اوکراین بیش از ۷۵ درصد آرا را بدست آورده بود و محبوب مردم کشورش است و بر اساس نظرسنجی‌های رسمی، حمایت مردم اوکراین از رئیس جمهور جوان این کشور در یک هفته‌ای که از آغاز تهاجم می‌گذرد به بالای ۹۰ درصد رسیده است.
از زمان شروع تهاجم روسیه به اوکراین، حدود یک میلیون نفر از اوکراین گریخته‌اند؛ اغلب زنان همراه با فرزندانشان
برخی کشورها مانند لهستان به مهاجران اوکراینی که از مرز فرار می‌کنند اجازه می دهد حیوانات خود را بدون مدارک دامپزشکی همراه خود بیاورند.
برخی نیز تنها به فکر نجات جان خویش هستند و حیواناتشان را بحال خود رها می‌کنند و گاهی هم سگ‌ها و گربه‌ها همراه و همدم جنگجویان اوکراینی می‌شوند
بعضی هم مانند آندره آ سیسترنینو ایتالیایی٬ برای محافظت از سگ های بی‌پناه در اوکراین می ماند. او حتی در زمان جنگ نیز از مأموریت خود دست بر نمی‌دارد.
او در پناهگاه حیواناتش که فاصله چندانی با شهر کی‌یف ندارد٬ از بیش از ۴۰۰ حیوان مراقبت می‌کند.
در حالیکه با آغاز حمله روسیه صدها هزار اوکراینی‌ به کشورهای همسایه گریختند، شمار بسیاری از زنان و مردان اوکراینی، از سراسر اروپا در حال بازگشت به اوکراین هستند تا در دفاع از سرزمین خود در برابر حمله روسیه بجنگند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر