۱۴۰۲ آذر ۱۱, شنبه

جان‌های عزیزی که در خطر هستند

صدایشان باشیم، پیش از آنکه دیر شود...
شهریار بیات زندانی سیاسی ۶۳ ساله اهل تهران با اتهام واهی "سب‌النبی" به اعدام محکوم شد.
آرش صادقی: مدتی را با آقای شهریار بیات در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱در بند ۲۰۹هم سلولی بودم.
در جریان بازجویی‌ها انتشار تعدادی تصویر و پست منتشر شده در فضای مجازی به او نسبت داده شده بود که وی در بازجویی‌ها اعلام کرده بود هیچ محتوایی تولید نکرده و این صفحات ارتباطی به او ندارند.
 آقای بیات در بخش نخست پرونده از سوی شعبه ۱۳دادگاه کیفری با اتهام«سب‌النبی»به اعدام و در بخش دوم پرونده در شعبه یک دادگاه انقلاب شهریار به ۱۸سال حبس محکوم شده است.
اتهامات پرونده دوم:
تشکیل گروه ۱۰ سال
اجتماع تبانی ۵ سال
توهین به رهبری و بنیانگذار ۲ سال
تبلیغ علیه نظام ۱سال
حکم اعدام در حالی برای وی صادر شده است که پیشتر بابت اتهام سب النبی بخاطر عدم وجود ادله کافی در دادگاه حکم نقض شده بود ولی با اعتراض دادستان شهریار پرونده مجددا در دادگاه رسیدگی و حکم اعدام برای آقای بیات صادر شد. حکم ۱۸ سال وی برای شرکت او در اعتراضات سال ۱۴۰۱می‌باشد.
حکم اعدام یوسف احمدی، زندانی سیاسی کُرد در دیوان عالی کشور تایید شد؛ جان‌ او به شدت در خطر است.
یوسف پس از ۳ سال و ۴ ماە "بازداشت موقت" و تحمل شکنجه‌های وحشیانه، از سوی شعبه اول بیدادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی "سعیدی" به اتهام واهی "بغی" به اعدام محکوم شد.
یوسف احمدی پدر ۳ فرزند است و سرکوبگران مقابل دیدگان خانواده به او شلیک کرده و با جراحت شدید و با خشونت تمام، او را در روز اردیبهشت ۱۳۹۹ بازداشت کردند. او تا مدتها جهت درمان به مراکز درمانی منتقل نشده بود.
جان علی عبیداوی زندانی سیاسی عرب اهوازی به شدت در خطر است.
بی‌دادگاه انقلاب معشور، علی عبیداوی زندانی سیاسی عرب اهوازی را به اتهام واهی "حمله به پایگاه بسیج" به اعدام محکوم کرده و برادرش حسین عبیداوی نیز به همین اتهامات واهی به ۱۳ سال حبس محکوم شده است.
این دو برادر از زمان بازداشت در سال ۱۳۹۸ تحت شکنجه‌های وحشیانه‌ی سرکوبگران قرار داشته‌اند و مجبور به اعترافات اجباری و جعلی علیه خود شده‌اند.
 سيد مالك داورشناس(موسوى) در ارديبهشت ماه ۱۴۰۰ توسط نيروهاى امنیتی بازداشت شد. 
مالک ۲۳ ساله و عرب اهوازی است. وی از نوجوانی به‌دلیل مرگ پدرش و شرایط نامساعد معیشتی خانواده، مجبور شد تحصیل را رها کند و کارگری کند. سید مالک دست‌فروش میوه بود. فصل هندوانه که می‌شد، کنار جاده هندوانه می‌فروخت. وقت‌های دیگر هم کارگری می‌کرد، هر کاری که گیرش می‌آمد.
او از خانواده فقیری است و کس‌و‌کاری ندارد که برایش وکیلی بگیرد و از او دفاع کند. برای همین هم دارند او را قربانی می‌کنند، چون بی‌کس است و کشتن‌ او برایشان کاری ندارد.
وی بعد از بازداشت سه ماه در انفرادی بود و از او اقرار گرفتند و حالا بر پایه اعتراف‌های تحت شکنجه، صرفا به اتهام آتش زدن مركز بسيج شاوور، با اتهامات محاربه و بغی و معاونت در بغی به اعدام محکوم شده‌.
سه ساعت دیگر حکم قصاص محمد قبادلو اجرا می‌شود
اعدام شد...

فرهاد سلیمی بعد از۱۴سال زندان جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است.
اعدام شد...
فرهاد سلیمی، انور خضری، خسرو بشارت و کامران شیخه، چهار زندانی اهل سنت از تاریخ ۱۳دی در اعتراض به اجرای حکم داوود عبداللهی و خطر اجرای حکم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این زندانیان در سلولی در بند امن واحد ۳ قزلحصار نگهداری می‌شوند.
جنایت دیگری در راه است...
تایید حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد در دیوان عالی و هشدار هه‌نگاو نسبت به اجرای حکم آنها
محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی توسط شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم و توسط شعبه ٩ دیوان عالی کشور  مزینانی عیناً تایید شده است.
اعدام شدند...
عبدالله مهتدی: این دو مادر اهل کار با تبلیغات و رسانە و کمپین و شرکت در مجامع نیستند. بەعمرشان میکروفن در دست نگرفتە و هرگز تویتی ننوشتەاند. حتی فارسی دست و پا شکستەای بیشتر بلد نیستند. اما مادرند، کوهی از غم بر دل دارند و کابوس اعدام پسرانشان دمی رهایشان نمیکند. زجر  کشیدە و بچەهایشان را با شرافت و با خون جگر بزرگ کردەاند و اگر بدانید کە حقیقتا چە قهرمانانی تحویل جامعە دادەاند. میتوانستند پسران یا برادران شما باشند.
نگذارید مادران کردستان بازهم سیاهپوش شوند. صدایشان باشید.
صباح٬ پسر خردسال پژمان فاتحی 
پدر من بی‌گناه است!
محمد فرامرزی که خود فعال «نه به اعدام» بود اکنون خودش در خطر اعدام‌ قرار دارد.
سخنان گلستان ارژنگی همسر وفا آذربار، زندانی سیاسی محکوم به اعدام خطاب به جامعه جهانی و مردم ایران
انتقال داوود عبداللهی زندانی مذهبی کُرد به سلول انفرادی و خطر اجرای حکم این زندانی.
داوود عبداللهی زندانی سیاسی کرد پس از ۱۴ سال حبس جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان قزلحصار منتقل شده است… 
در هفته‌های گذشته نیز حکم اعدام دو هم‌پرونده‌ای او‌ به نام های قاسم آبسته و ایوب کریمی اجرا شده است.
اعدام شد...
جان رضا رسایی در خطر جدیست
جان ماهان صدارت در خطر جدیست
همزمان با اجرای حکم اعدام جاویدنام محمد قبادلو، حکم ماهان صدرات از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از اعدام به حبس در تبعید تغییر یافته است.
 ماهان را بی‌گناه بازداشت کردند، وحشیانه شکنجه کردند و حالا این بشکه‌ی عَن که از قِبَل خایه‌مالی آخوند حسین و لیس زدن به کتلت، پروار شده، بدون اینکه هیچ آسیبی دیده باشه به عنوان شاکی پرونده منت می‌زاره که بخشیدمش!!!
جان مجاهد کورکور در خطر جدیست
جان فرشید حسن‌‌زهی،  شهروند بلوچ و از بازداشت‌شدگان⁧ جمعه خونین زاهدان⁩ در خطر جدیست
جان محمد زین الدینی و ادهم نارویی دو زندانی بلوچ در خطر جدیست
دو زندانی امنیتی بلوچ با هویت محمد زین الدینی ۲۱ ساله (متولد ۱۳۸۱) فرزند مزار و ادهم نارویی که متهم به درگیری با مامورین و قتل سه تن از آنها بودند که پیشتر بارها اتهامات خود را در دادگاه رد کرده‌اند حکم اعدام آنان در دیوان عالی کشور تایید شد.
جان منصور دهمرده در خطر جدیست
منصور دهمرده متولد ۱۳۷۹ً فرزند امان الله با معلولیت جسمی، مجرد و شاگرد اتوبوس، در  روز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱، در زاهدان بازداشت شده بود. وی سه شنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۱، از شعبه دو کیفری دادگاه مجتمع‌ قضایی شهید نوری زاهدان واقع در بلوار بهداشت با اتهامافساد فی الارض به اعدام محکوم شده شده است.
منصور دهمرده در زمان بازداشت به مدت ۱۰ روز تحت شکنجه شدید در بازداشتگاه اطلاعات قرار داشته به طوری که دندانها و بینی‌اش شکسته شده است. «منصور در دادگاه به قاضی گفته من فقط سه تا سنگ پرتاب کردم و یک لاستیک آتش زدم که قاضی در جواب وی گفته هر کسی بر علیه حکومت علی خامنه‌ای اعتراض کند به اعدام محکوم می‌شود».
جان سامان خضرنژاد در خطر جدیست
سامان خضرنژاد، کولبر ۲۷ ساله، فارق‌التحصیل در رشته‌ی تربیت بدنی، و اهل بوکان، نزدیک به پنج ماه پیش بازداشت و به محاربه و سب‌النبی متهم شده است. جان عزیز سامان به‌شدت در خطر است.
جان محمود مهرابی در خطر جدیست
محمود از سال ۹۶ تا الان چندین بار بخاطر افشای اسناد مالی و غیراخلاقی مسوولان مبارکه بازداشت شده و اینبار با شکایت ٧٧ نفر از مسوولان دزد و فاسد شهر مبارکه، به افساد‌‌ فی‌الارض متهم شده.
جان علی‌اکبر زر  در خطر جدیست
علی‌اکبر زَر زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین با اتهام واهی "ساب النبی و توهین به مقدسات" با حکم جنایتکارانه‌ی اعدام مواجه است.
جان علی رضایی در خطر جدیست
علی رضایی، ۱۸ ساله در تاریخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ در منزلشان به همراه به برادرش، حسین رضایی بازداشت شد. حسین پس از ۳۷ روز آزاد شد. علی ۶۰ روز را در انفرادی زندان اوین گذرانده و ماموران زندان سه بار حکم وحشت ( اعدام مصنوعی ) را برای علی اجرا کردند. مادر علی با انتشار ویدیویی خبر از شکنجه و گرفتن اعتراف اجباری از فرزندش داده است.
جان توماج صالحی  در خطر جدیست
«او در ویدیویی از شکنجه‌های زمان بازداشت خود گفت و در حال درمان این آسیب‌ها بود و قرار بود به زودی عمل جراحی انجام دهد که مجدد بصورت خشونت‌آمیزی بازداشت شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر