۱۴۰۲ بهمن ۸, یکشنبه

۴ ساعت مانده به اذان صبح یک‌شنبه

۲۸ ساعت مانده به اذان صبح دوشنبه. 
مجال فرصت از دست دادن نداریم...
فوری
خانواده چهار زندانی سیاسی کُرد و محکوم به اعدام به نام‌های پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار، امروز شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ جهت ملاقات با فرزندانشان به زندان اوین فراخوانده شده‌اند. بر طبق اطلاعات هه‌نگاو، قرار است فردا این چهار زندانی با خانواده‌هایشان در زندان اوین ملاقات داشته باشند.

از آنجایی که حکم اعدام این چهار زندانی سیاسی کُرد اخیراً توسط دیوان عالی کشور تایید شده است، احتمال اجرای حکم اعدام آنها طی روزهای آینده بالقوه است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از تمامی سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که صدای این زندانیان و خانواده‌های آنها باشند و از مردم نیز درخواست می‌کند که خانواده این زندانیان را که هم‌اکنون در حال رفتن به تهران هستند همراهی کنند.
تهرانی‌ها٬ مهمان دارید!
خانواده‌ی چهار زندانی سیاسی کُرد به تهران رسیدند و در مقابل زندان اوین هستند.
مصطفی شریفیان: مادر پژمان فتحی، یکی از چهار زندانی کرد محکوم به اعدام:
«پژمان به من گفت این مرگ برای من یک مرگ با افتخار است؛ در مراسمم سیاه نپوشید و گریه نکنید»
روایت این لحظه را از زبان نرگس محمدی بشنوید: «ما نفرین شدگانیم»
قربانی فقط اعدام شده نیست. قربانی ما هستیم که می‌مونیم و پامون رو روی زمین منحوسی می‌گذاریم که پای اعدام شده رو با چوبه‌ی دار بالا کشیدن. ما نفرین شدگان هستیم. این ماییم که در واقع نفرت‌انگیز‌ترین و رقت‌انگیزترین لحظه‌ها رو بعد از اون تجربه خواهیم کرد، نه اونی که به یک لحظه چارپایه را از زیرش پاش می‌زنن و بر سر دار، بر سر پیمان خودش، آرمان خودش و راه خودش جانش رو فدا می‌کنه.
بی‌گناهانی که می‌دونن گناهی مرتکب نشدن و لحظه‌هایی که دارن به سمت چوبه‌ی دار می‌رن برمی‌گردن، چشم‌شون رو اینور و اونور می‌گردونن ببینن که آیا کسی هست که به فریادشون برسه؟
دستهای کوتاه شده‌شون، پاهای بهم بسته شده‌شون، راه بریده‌شون، صدای خفه‌شده‌شون رو آیا کسی هست که صدای آنها باشه؟
خانم نرگس امشب چقدر بهتون احتیاج داریم؛ شما هیچوقت ما کوردها را تنها نمی‌گذاشتید، امشب اگر خانم نرگس محمدی زندان نمی‌بود قطعا خانوادەهای این چهار زندانی را تنها نمی‌گذاشت.
کاش بیرون بودید کاش.
مصطفی شریفیان: خطر اعدام چهار زندانی کرد!
روایت نرگس محمدی از شبی که درست مثل امشب هولناک بود:
«آیا کسی از هموطن‌هامون هست که برای کمک به این خانواده‌ها بیاد...قربانی فقط اعدام شده نیست، قربانی ما هستیم که می‌مونیم و پامون رو روی این زمین منحوس میذاریم... این ماییم که نفرین شدگانیم.»
جوانا طیمسی٬ همسر محسن مظلوم: بە عنوان خودم، با اینکە در طول این ١٩ ماه تمام راە های حقوق بشری، جامعەی جهانی و نهایتا اعتصاب غذا رو رفتم و تلاش کردم اما هیچ پاسخی نگرفتم، اما اکنون تنها امیدی کە برایم باقی ماندە است مردم تهران، مادران دادخواە، مادران خاوران، قربانیان پرواز اکراینی و خانوادەهای جانباختگان انقلاب ژینا است بە عنوان دختر کوچک خودتان عاجزانە تقاضا دارم بە یاری خانوادەهای آنها بروید، کە جمهوری اسلامی میخواهد این عزیزان را اعدام کند؛ نگذارید داغ این چهار عزیز تا آخر عمر بر دلمان بماند.
جوانا طیمسی٬ همسر محسن مظلوم:
شاید در اولین لحظە فکر کنید کە این عکس دختر است، اما باید بگم نە ایشون صباح فاتحی هستن پسر پژمان فاتحی او با خودش عهد بستە است کە تا پدرش آزاد نشود موهایش را کوتاە نکند؛ صباح ٥ سال دارد کە بە کمپین #نه_به_اعدام پیوستە، کمپینی کە خانم نرگس محمدی برندە جایزە صلح نوبل، بیشتر از یک دهە است کە برای آن فعالیت و می‌کند و در زندان بسرمی‌برد؛ اما اکنون صباح کە حتی نمی‌داند #نه_به_اعدام چیست برای آن تلاش می‌کند.
وقت آن نرسیدە کە متحد و یکصدا علیە رژیم بچە کش اقدامی در سط بین المللی انجام دهیم؟!
صباح فاتحی پسر پژمان فاتحی 
من میان هم سن های خودم تنها کودکی هستم که کودکی نکردم و در این سن پشت پدرم ایستاده ام تا صدای پدرم را به تمام جهان برسانم.
پژمان فاتحى درخواست کرده بوده که عکس فرزندش رو در اختیارش بگذارند، کثافت های رذل نه تنها درخواستش رو اجابت نکردن بلکه با طعنه گفتن عکس فرزندت رو پای چوبه دار بهت نشون می‌دیم!
تهدید گوهر عشقی

مادر ستار بهشتی در حمایت از خانواده‌های ۴ زندانی کُرد:
«مرا تهدید می‌کنند، فحاشی می‌کنند، که اگر حرکتی کنم چنان و چنین می‌کنند. با صدای بلند همیشه گفته‌ام از مرگ هراسی ندارم. آیا به جز سیاهی برایم رنگی گذاشته‌اید؟ من نظامتان را فاسد و جنایتکار، رهبرتان را خونخوار‌، شما مزدورانش را جلاد می‌دانم.

ملت ایران! فرزندان عزیزم! 
سکوت نکنید! اگر امروز در مقابل جنایت‌های جنایتکاران سکوت کنیم، شک نکنید که این خوناشامان درِ خانه تک‌تک ما را خواهند زد.
مردم مبارز تهران! شنیدم که خانواده‌های چهار زندانی کُرد هموطنمان، از امروز صبح مقابل زندان اوین هستند، تنهاشان نگذارید!»
متن کامل پیام سپیده قلیان:
بفرمایید سنندج را اعدام کنید
سر مهاباد را ببرید
بفرمایید نگذارید کودکان ما به دنیا بیایند
بفرمایید نگذارید باران ببارد
و نگذارید گیاه بروید و نگذارید زمین زندگی کند
شیرکو بی‌کس
شب تا صبح نمیتوانیم بخوابیم از کابوس اعدام، گلرخ با چشم‌های مضطرب به صفحه تلویزیون نگاه می‌کند، زیر‌نویس شبکه خبر امروز خبر قتل چه کسی را منتشر می‌کند، نرگس و دست‌های مضطرب هم بندهایم، مهوش و چشم‌های اشک آلود خواهرانم، محبوبه با گریه کنار سپیده، و بعد بانگ مرگ بر خامنه‌ای از هواخوری زندان سکوت مرگبار این دهشت بی‌کران را می‌شکند. امروز هم کشتند، هویتشان در همین است که بکشند، آن کس که بخاطر کُرد و بلوچ بودنش در مظان اتهام بیشتری‌ست را راحت‌تر می‌کشند. دوباره فریاد مرگ بر خامنه‌ای از هواخوری زندان اوین بلند می‌شود
های جنایتکاران سبوعیت آدم‌کشی شما اگر تمامی ندارد، مبارزه ما نیز خستگی‌ناپذیر است. تفاوت اینست که آنکه پیروز است ماییم، همانطور که پژمان فاتحی با خانواده‌اش گفته است: «این مرگ با افتخار است به همسرم بگویید برایم سیاه نپوشد و ناراحت نباشد»
یا همانطور که محسن مظلوم در ملاقات با مادرش گفته است:
“از جوانا و همەی همسنگرام می‌خوام کە محکم و با ارادە باشند؛ هر اتفاقی افتادگریە و زاری نکنند و بە ما افتخار کنند".
صدا می‌کنیم، پژمان را، محسن را، وفا را، محمد (هژیر) را. قلب ما با آنهاست، قلب ما با جوانا، با بیان، با ماریا است، قلب ما با مادران این عزیزان است. قلب ما با کردستان است.
در این شب وحشت همراه با شما فریاد می‌زنیم نه به اعدام که تاریخ پس از پیروزی حق بر جنایت و کشتار در ایران شاهد باشد چه بر ما می‌رود و چه مقاومتی در جریان بوده است.
یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲
#نه_به_جمهوری‌_اسلامی
گلرخ ایرایی از زندان اوین: چهار زندانی کُرد محکوم به مرگ در سلول‌های انفرادی اعدام را به انتظار نشسته‌اند و خانواده‌های‌شان پشت در زندان تنها مانده‌اند. هولناکیِ این روزهای ما از سرکوبِ بی‌امان و خلسگی و سکوتی‌ست که بدان مبتلا شده‌ایم.
مسیح علی‌نژاد: اپوزوسیون نباید با اسم رمز «تجزیه‌طلبی» کار سپاه و جمهوری اسلامی را برای اعدام کُردها و بلوچ‌ها آسان و بی‌هزینه کند.
جدیدترین پست شاح‌زاده‌ی خائن رضا تفرقه، سیروسِ مفتخور پهلویه تنه لَش شیاد سوم چند ساعت مانده به اعدام چهار زندانی کُرد!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر