۱۴۰۲ مرداد ۲۵, چهارشنبه

ترس جمهوری اسلامی از قهرمانان میهن و خانواده‌هایشان

حکومتِ در حال فروپاشی آخوندها، در آخرین تلاش‌های مذبوحانه‌اش برای بقا، دست به بازداشت گسترده‌ی خانواده‌های جان‌باختگان زده.
خامنه‌ای ضحاک بوی سقوط به مشامش رسیده؟
در پی ترس جمهوری اسلامی از خانواده‌های دادخواه و تلاش مزدورانش برای سرکوب آنها ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ احمد حسن‌زاده و سولماز حسن‌زاده، پدر و خواهر جاوید نام محمد حسن‌زاده از کشته‌شدگان قیام ژینا در بوکان، توسط سرکوبگران جمهوری اسلامی بازداشت شدند. 
 احمد حسن‌زاده همان کسی است که بر مزار پسرش گفته بود: 
«قبلا اگر می‌خواستیم به کسی بگوییم خیلی مرد است، خیلی با غیرت و ناموس و با وجدان است. از کلمه مرد استفاده می‌کردیم. الان مردی که بخواهید خیلی مرد باشد، باید خیلی زن باشد»
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ صفا عائلی٬ دایی ژینا(مهسا) امینی ربوده شد. 
صدای صفا عائلی قبل از بازداشت که درباره تعقیبش توضیح می‌دهد:
«عکس‌هایی که فرستادم، امروز بعد از نهار وقتی شیدا را به مغازه بردم و سر کار رفتم ۴ خودرو، تیبای سفید، بعد یک کویک سفید و بعد یک ۲۰۶ و بعد یک پراید ساده، توانستم پلاک سه تای آنها را یادداشت کنم. امروز کلا دنبالم بودند.»
پدر، مادر، خواهر و نامزد حنانه کیا از کشته‌شدگان سال ۱۴۰۱، بازداشت شدند.
تعداد زیادی نیروی امنیتی زن و مرد به منزل پدری حنانه کیا یورش برده و وحید کیا، هلیا کیا و معصومه آذری را بازداشت کردند. امیر کیا، نامزد حنانه نیز بازداشت شده است.
 ۷ شهریور ۱۴۰۲، فرهاد زارع، برادر  جاویدنام میلاد زارع از جانباختگان قیام زن، زندگی، آزادی توسط مزدوران سرکوبگر بازداشت شد.
مزدوران خامنه‌ای، پدر جاویدنام محمدمهدی کرمی را هم بازداشت کردند. پس از بازداشت آقای ماشالله کرمی، امیرحسین کوهکن، وکیل این خانواده را نیز دستگیر کرده‌اند.
 اراذل و اوباش حکومتی وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ و تلفن همراه خانواده کرمی را نیز با خود بردند.
محمدمهدی کرمی (آبان ۱۳۸۰ – ۱۷ دی ۱۴۰۱) کاراته‌کار اهل ایران و یکی از شرکت‌کنندگان مراسم چهلم حدیث نجفی و پارسا رضادوست جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران بود که به ادعای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به‌همراه ۱۵ نفر دیگر در مرگ یک بسیجی مزدور در درگیری‌های آن روز نقش داشت. او به‌عنوان متهم ردیف اول پرونده شناخته شده بود. جمهوری اعدامی او را در ۱۷ دی به‌همراه سید محمد (کیان)حسینی یکی دیگر از متهمانِ همین پرونده اعدام کرد.
 صبح روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲، برادر ۱۵ ساله جاویدنام اسماعیل آبیل  (براهویی) از جان باختگان ۸ مهر ۱۴۰۱، ( جمعه خونین زاهدان ) توسط مزدوران نیروی نظامی در تربت حیدریه، ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل شد.
مزدوران خامنه‌ای، محمد (کوروش) وزیری، همسر شیرین علیزاده‌، را روز پنجشنبه بیست و ششم مردادماه  پس از برگزاری مراسم تولد همسرش در آرامگاه باغ رضوان اصفهان بازداشت کرده بودند.
چهارشنبه یکم شهریورماه، نسرین علیزاده، خواهر شیرین علیزاده را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
شیرین علیزاده خوانساری (۲۵ مرداد ۱۳۶۵ – ٣١ شهریور ۱۴۰۱)، از جانباختگان خیزش ۱۴۰۱ ایران ایران بود که در روز ٣١ شهریور ۱۴۰۱ در حال سفر در استان مازندران و در نزدیکی متل قو به ضرب گلوله کشته شد. در لحظه برخورد گلوله، شیرین علیزاده در خودرویی در مسیر تنکابن به چالوس در حرکت بود. در دقایقی پیش از برخورد گلوله، او مشغول فیلم‌برداری از درگیری معترضین با نیروهای مستقر در پایگاه بسیج با دوربین تلفن همراه خود بود و لحظه برخورد گلوله و مرگ وی بر روی تلفن همراه او ضبط شده. در هنگام به قتل رسیدن شیرین علیزاده، پسر ۷ ساله او نیز در همان خودرو و شاهد صحنه مرگ مادر خود بوده است.

۱ شهریور ۱۴۰۲ مهسا یزدانی، مادر زنده‌یاد محمدجواد زاهدی از کشته‌شدگان سال ۱۴۰۱، توسط جمهوری‌اسلامی بازداشت شد.
محمدجواد زاهدی، متولد ششم شهریور ۱۳۸۱ بود.  او تنها چند روز پس از تولد ۲۰ سالگی‌اش، شامگاه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ وقتی برای رفتن به آرایشگاه از خانه بیرون رفته بود، هدف شلیک نیروهای حکومتی قرار گرفت و جان باخت.
به گفته شاهدان عینی، محمدجواد زاهدی در خیابان انقلاب ساری روبه‌روی چهارراه برق، جایی که «اصلا محل برگزاری تجمع نبوده» مورد هدف قرار گرفته است.
حاضران «به اورژانس زنگ زدند»، اما آمبولانسی فرستاده نشد و گفتند اجازه نداریم.
مقامات حکومتی خانواده را «تحت فشار گذاشتند و بعد دو روز جنازه را» به خانواده تحویل دادند و گفتند: منافق زده، شما سکوت کنید، محمد را شهید اعلام می‌کنیم. 
نیروهای حکومتی «تقریبا ۹۵ گلوله ساچمه‌ای به گردن، سر و پشت کمر» محمدجواد زاهدی شلیک کرده بودند.
۲۶ مرداد ٬۱۴۰۲ مهسا بصیر توانا، خواهر جاویدنام مهران بصیر توانا در گیلان بازداشت شده و از وضعیتش اطلاعی وجود نداره.
مهران بصیر توانا، جوان ۲۹ساله اهل فومن، در یک کلوچه‌پزی کار می‌کرد.
 ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان خیزش انقلابی در صومعه‌سرا  با اصابت گلوله مستقیم ماموران کشته شد. 
یکی از نزدیکان مهران در این باره به توانا می‌گوید: «به گفته افرادی که در اون لحظه شاهد ماجرا بودن، همون‌جا، خانومی تیر ساچمه‌ای خورده بود و مامورا داشتن اون رو با خودشون می‌بردن؛ مهران جلو می‌ره و خانم رو از چنگ مامورا درمیاره و از اونا امان میخواد. اما درست زمانی که داشت برمی‌گشت، مامورا با نامردی از پشت، از فاصله نزدیک، بهش تیر میزنن و تیر از زیر قفسه سینه‌ و شکمش بیرون میاد…
پیکر بی‌جان مهران را سوم آذرماه، در حالی به خانواده تحویل دادند که مادرش تازه از سفر زیارتی کربلا بازگشته بود و از کشته‌شدن فرزندش خبری نداشت.
به گفته نزدیکان مهران: «همون روزی که مادر از کربلا برگشت، اطلاعات گفت ما جنازه را بهتون تحویل می‌دیم … و نگه داشته بودیم تا شما از کربلا بیایید!!!…
 تمامی اعضای خانواده کومار درافتاده توسط نیروهای لباس شخصی پیرانشهر ربوده شدند. امروز زادروز کومار است و جمهوری‌اسلامی از برگزاری مراسم بر مزارش هراس دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر