۱۴۰۳ تیر ۲۳, شنبه

در زندان شیبان اهواز چه می‌گذرد؟

شکنجه و مرگ تدریجی زندانیان عرب در قتلگاه شیبان اهواز
محمدجواد آذری جهرمی عضو ستاد مسعود پزشکیان: ای عرب‌های سرافراز ایرانی!!!
آرش صادقی: چه اتفاقی باید بیفتد تا این فرد در صدر خبرهای رسانه‌ها قرار بگیرد؟
یک زندانی سیاسی ۱۰ سال بدون حتی یک روز مرخصی و با بیماری ام اس در زندان بوده است.
زندانی باشی ، بیمار باشی و بعد از ۱۰ سال زندان هنوز گمنام بمانی...

هه‌نگاو؛ سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
جابر صخراوی، زندانی سیاسی عرب، در حالی نهمین سال از دوره محکومیت ١٢ سال و ۵ ماهه خود را سپری می‌کند که به دلیل شکنجه و عدم دسترسی به درمان به‌موقع، در وضعیت بسیار وخیم روانی و جسمی به سر می‌برد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، جابر صخراوی، زندانی سیاسی عرب اهل کوی علوی اهواز، ٣٩ ساله و فارغ‌التحصیل کامپیوتر از دسترسی به رسیدگی پزشکی و سایر حقوق ابتدایی‌اش در زندان شیبان اهواز محروم است.

جابر صخراوی، در حالی که از بیماری‌های همچون‌ام اس، ناراحتی کلیه، ناراحتی معده، درد و سوزش مجاری ادرار و مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد و دست‌کم یک سکته مغزی را از سر گذرانده، بیش از یک سال است که به مراکز تخصصی درمانی خارج از زندان منتقل نشده است.
خبرگزاری هرانا – دستکم هفده زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز به نام‌های محمدعلی عموری، مختار البوشوکه، جابر البوشوکه، عبدالامام زائری، علی حلفی، یحیی ناصری، علی صیاحی، ایوب پرکار، غلامحسین کلبی، عبدالزهرا هلیچی، فارس عموری (رماحی)، محمدرضا مقدم، محمد مؤمنی تیماس، حسین سبحان نصاری، جابر صخراوی، محمد لویمی و حسن سواری، علیرغم حال نامساعد جسمانی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده‌اند.

از میان این زندانیان، محمدعلی عموری دارای مشکلاتی از جمله پوسیدگی دندان و سینوزیت است و آقایان جابر البوشوکه و حسن سواری نیازمند جراحی چشم هستند. مختار البوشوکه دیگر زندانی است که نیازمند اعزام به بیمارستان جهت انجام عمل جراحی فتخ می‌باشد. محمد لویمی از اختلال در پلاکت‌های خون و خونریزی گوش، محمدرضا مقدم از مشکلات پوستی، محمد مؤمنی تیماس از دیابت و فتق دیسک و همچنین فارس عموری نیز از بیماری ذات الریه رنج میبرند.

عبدالزهرا هلیچی، ایوب پرکار و علی حلفی نیز از مشکلاتی در ناحیه زانو رنج میبرند. به علاوه یحیی ناصری و علی حلفی نیازمند درمان بیماری هموروئید هستند. همچنین عبدالامام زائری دارای مشکلاتی در گوش چپ و بیماری ورم پروستات است. علی صیاحی نیز علیرغم نیاز به درمان از بابت بیماری دیابت و مشکلات قلبی، کماکان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.
جان‌های عزیزی که در خطر اعدام هستند
 زندان «شیبان» اهواز، در ۱۲ کیلومتری جاده اهواز به مسجد سلیمان، در نزدیکی روستای شیبان واقع شده؛ زندانی با ظرفیت ۳۵۰۰ هزار نفری که بیش از ۵ هزار نفر در آن جا داده شده‌اند. این زندان، به‌عنوان یکی از مخوف‌ترین زندان‌های ایران شناخته می‌شود.

اغلب زندانیان سیاسی بند ۵، فعالان عرب اهوازی هستند، ولی برخی از زندانیان سیاسی غیرعرب نیز بعضا در این زندان نگه‌داری می‌شوند؛ ازجمله «غلامحسین کلبی»، زندانی سیاسی که در ۱۹دی۱۳۷۹ بازداشت شد و با اتهام «محاربه» از طریق «عضویت در سازمان مجاهدین خلق» ابتدا به اعدام و سپس با یک درجه تخفیف، به حبس ابد محکوم شد. او هم‌اکنون ۲۳ سال است که بدون یک روز مرخصی، در زندان به‌ سر می‌برد.
تابوت حاج داوود، اعدام مصنوعی، شکنجه با شلنگ
در بازداشتگاه‌های امنیتی اهواز، هنوز به شیوه‌های دهه ۶۰ زندانیان سیاسی و عقیدتی را تحت شکنجه قرار می‌دهند.
احمد رضا آزاده٬ رییس زندان شیبان اهواز
مرگ چهار زندانی در زندان شیبان اهواز به دلایل نامشخص.
چهار زندانی در بند ۳ زندان شیبان اهواز به دلایل نامشخص جان خود را از دست داده‌اند و ۱۵ زندانی نیز به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده‌اند.
بند ۳ زندان شیبان به داشتن زندانیانی با اتهامات سرقت و مواد مخدر شناخته شده است. 
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به زندانیان داروهای اشتباهی داده شده که منجر به مسمومیت آنها شده است.
این تنها سرگذشت چند تن از بیش از ۵هزار زندانی قتلگاه شیبان اهواز است...
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر