۱۴۰۳ تیر ۱۵, جمعه

شریفه محمدی، فعال کارگری، به اعدام محکوم شد

شعبهٔ اول دادگاه انقلاب رشت٬ به ریاست احمد درویش‌گفتار٬ این حکم را به اتهام «بَغی» یا «شورش مسلحانه علیه نظام» برای این زندانی سیاسی صادر کرده است.
از کانال تلگرامی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در مورد زمانی که سیروس فتحی صدور حکم اعدام را به همسرش شریفه محمدی خبر داد.
برای #نجات_ایران یک روز قبل از انتصابات٬ برای شریفه محمدی به اتهام «بغی» حکم اعدام صادر کردند!
فرزاد صیفی‌کاران: شریفه محمدی در حالی به‌دلیل عضویت در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های «کارگری» به «بغی» و اعدام محکوم شده که این تشکیلات علنی و دارای اساسنامه است و در چارچوب قانونی برای حقوق کارگران فعالیت علنی می‌کند و هیچ اقدام مسلحانه‌ای انجام نداده است. این کمیته سال ۱۳۸۷ تشکیل شده و خانم محمدی از سال ۱۳۹۰ عضوش نیست.
 از نظر مقام‌های امنیتی این کمیته وابسته به کومله است.
حتا محسن صالحی، از اعضای موسس کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری بعد از متهم کردن شریفه محمدی به «بغی» نوشت که این کمیته هیچ ارتباطی با کومله ندارد و «اگر عضویت در کمیته هماهنگی بغی است بیاید ما را نیز دستگیر کنید چون ما هم زمانی عضو کمیته هماهنگی بودیم.»
شریفه محمدی در مدت ۸ ماه بازداشت نه تنها از حق ملاقات و محروم بوده، مدت طولانی را در سلول انفرادی گذرانده و تحت شکنجه‌های مختلف روحی و جسمی برای اعتراف اجباری قرار گرفته که به گفته خانواده و دوستانش حاضر به اعتراف نشده است.
از این‌رو بسیاری صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی را تلاشی در راستای سرکوب جنبش‌های کارگری و فعالان کارگری می‌دانند که در دو سال گذشته اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای را شکل دادند و بسیاری از آنها با اتهام‌های امنیتی بازداشت و زندانی شدند.
مادر  شریفه محمدی، فعال کارگری محبوس در زندان لاکان رشت، از ناراحتی و دلتنگی خود و نوه‌اش (فرزند شریفه) و بی‌اطلاعی از وضعیت شریفه می‌گوید
او در این بخشی از این ویدیو می‌گوید: من مادر شریفه هستم نزدیک به هفت ماه است که دخترم را گرفته‌اند و به من خبری از او نمی‌دهند. من چندین بار به رشت آمدم و از مسئولین زندان خواستم به من جوابی بدهند. التماس‌شان کردم که بگویند گناه دخترم چیست به من بگویید گناه دخترم شریفه چیست؟ آیا می‌خواهید همچنان او را در بازداشت نگه دارید؟ خانه و کاشانه و فرزند و همسر شریفه او را انتظار می‌کشند فرزندش بلاتکلیف و چشم انتظار مانده شغلش را از دست داده است.

مادر شریفه محمدی همچنین می‌گوید: گناه دخترم شریفه چیست؟ آیا می‌خواهید بکشیدش؟ می‌خواهید نگهش دارید در زندان؟ یا می‌خواهید آزادش کنید؟ وقتی سیروس [همسر شریفه محمدی] را گرفتید، آیدین [فرزند شریفه محمدی] غصه خورد، ناراحت شد، اذیت شد، و مدت‌هاست دلتنگ مادرش شریفه است. من هم در این مدت عذاب کشیدم و اذیت شدم فقط به من بگویید گناه شریفه چیست و به چه جرمی زندانی‌ست؟
فرهاد میثمی: اگر خواستید شریفه محمدی را اعدام کنید، دو تا قبر بکنید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر