۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

با وجود فاجعه خلیج مکزیک کمپانی نفتی شل حفاریهای جدیدی را در قطب شمال اغاز میکند.

فاجعه نشت نفت خلیج مکزیک را شاید بتوان بعنوان بزرگترین فاجعه محیط زیستی تاریخ امریکا قلمداد کرد، تهدیدی ویران کننده برای طبیعت و حیات وحش، شرکتهای ماهیگیری و اقتصاد منطقه.
به همین دلیل ، پرزیدنت اوباما اعلام کرده است که اجازه حفاریهای جدید را تا تحقیق و بررسی کامل در رابطه با علل فاجعه خلیج مکزیک را نخواهد داد.

با وجود این، دستورات و رهنمودهای رئيس جمهور شامل" راه گریزهائی" است که اجازه میدهد حفاریهای جدید دریائی تابستان امسال آغاز بکار کند.
در حالیکه نفت همچنان به خلیج مکزیک روان است،کمپانی نفتی شل در حال اعزام "ناوگانی از کشتی" به ساحل آلاسکا است تا از (اول ژوئیه) اقدام به شروع عملیات حفاری جدید در دریا کند. این عملیات با توجه به خصوصیات منطقه قطب شمال امریکا (طوفانهای سخت، ابهای یخ زده ودوره های طولانی تاریکی) بسیار خطرناک است.اگر نشتی خارج از فصل تابستان روی دهد، تمیز کردن ان بدلیل یخ دریا تا چند ماه امکان پذیر نیست واین خطر بزرگی است برای حیوانات قطبی بخصوص نهنگ قطبی که نسلش در حال انقراض است و... مردم بومی منطقه که زندگی و معاششان وا بسته به ماهیگیری است.
همراه با بنیاد جهانی طبیعت (WWF) با امضا کردن این petition از پرزیدنت اوباما بخواهیم که دستور توقف حفاری های جدید کمپانی شل را صادر کند و مصرانه از آنها بخواهیم هر گونه توسعه نفت و گاز در Beaufort آلاسکا و دریاها ی Chukchi را به تعویق بیاندازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر