۱۳۹۲ شهریور ۲۸, پنجشنبه

رضا خندان: نسرین آمد … به او گفتند آزادی …

هفت تن از زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان اوین آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار کلمه، محبوبه کرمی و مهسا امرآبادی که از بازداشت شدگان بعد از اعتراضات مردمی سال ۸۸ بودند، در حالی به صورت مشوط آزاد شدند که تنها چند ماه به اتمام دوران محکومیت آنها مانده بود.
مهسا امر آبادی نخستین بار در خرداد سال ۸۸ بازداشت و حدود سه ماه را در بند انفرادی ۲۰۹ سپری کرد. امرآبادی دومین بار در اسفند ۸۹ به بهانه حضور در تجمعات اعتراضی به حصر مهندس موسوی و مهدی کروبی توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت و به یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد.
محبوبه کرمی نیز عضو کمپین یک ملیون امضا و از اعضای جبهه مشارکت است که در اسفند سال ۸۸ بازداشت شد. وی در شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی موحد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
در همین حال مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی از زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین نیز به طور مشروط آزاد شده اند.
آزادی ها همچنان ادامه دارد
فیض الله عرب سرخی، محسن امین زاده، میرطاهر موسوی و نسرین ستوده، از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار کلمه، فیض الله عرب سرخی، محسن امین زاده، میرطاهر موسوی و نسرین ستوده از زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات، محبوس در زندان اوین عصر امروز با ابلاغ حکمی آزاد شدند. حدود یک سال به پایان حبس هر کدام از این زندانیان جنبش سبز باقی مانده بود.
نسرین ستوده فعال حقوق بشر سرشناس و وکیل دادگستری از سیزدهم شهریورماه ۱۳۸۹ در بازداشت بود. او به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل شش سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.
فیض الله عرب سرخی، معاون وزیر بازرگانی دولت سیدمحمد خاتمی و زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، که دو هقته ی پیش در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و هم اینک در بیمارستان امام خمینی به سر می برد نیز با ابلاغ حکمی آزاد شد. این رزمنده دوران دفاع مقدس و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که تیرماه سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به گذراندن ۵ سال حبس محکوم شده بود.
میر طاهر موسوی، استاد دانشگاه، نماینده سابق مجلس و عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸، که تابستان سال گذشته بازداشت شده و از چند ماه پیش به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان قلب تهران به سر می برد هفتم اسفندماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به پنج سال حبس تعزیری در بلوچستان و ده سال تبعید به این استان محکوم شده بود.
محسن امین‌زاده در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۳۸۸ در جریان بازداشت های گسترده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ صورت گرفت و به زندان اوین بند دو الف متعلق به حفاظت اطلاعات سپاه منتقل شد و ۴ ماه را در سلول های انفرادی سپری کرد. وی در حالی که حکم ۵ ساله ی خود را می گذراند چندی پیش به بیمارستان قلب تهران منتقل شده بود.
طی دو روز گذشته نادر بابایى، محمدعلی ولایتی و حسین زرینی از بند ۳۵۰ زندان اوین و مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی از بند زنان زندان اوین آزاد شده بودند.
بر اساس این گزارش آزادی ها همچنان ادامه دارد
علی خدابخش هم  درراستای آزادی های دو روز اخیر از زندان آزاد شد
به گزارش کلمه علی خدابخش که تیرماه  امسال  برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شده بود ساعتی  پیش از زندان ازاد شد.
علی خدابخش، که سرمایه‌گذار چند روزنامه اصلاح طلب بوده است، پیش از این روز ۱۶ آذر سال ۸۹ درپی یورش نیروهای امنیتی به دفتر تحریریه این روزنامه بازداشت و به یک سال حبس تعزیری و ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده بود.
آزادی و پیروزی تان خجسته باد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر