۱۳۹۳ فروردین ۲, شنبه

دولت ترکیه " توییتر" را فیلتر کرد

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به تهدید‌های خود جامه عمل پوشاند و شبکه اجتماعی توئیتر را فیلتر کرد. هم اکنون توئیتر از دسترس کاربران در ترکیه خارج شده است. اتحادیه اروپا این اقدام ترکیه را سانسور دولتی خواند. 
دویچه ویله: شبکه اجتماعی توئیتر در ترکیه مسدود شد. کاربران این شبکه اجتماعی در بامداد جمعه (۲۱ مارس/۱ فروردین) به این صفحه اینترنتی دسترسی نداشتند و به جای آن پیام کوتاهی از اداره ارتباطات ترکیه مشاهده کردند که با اشاره به حکم دادگاه از بسته‌شدن توئیتر خبر می‌داد.
در پیام اداره ارتباطات ترکیه آمده است که شبکه اجتماعی توئیتر به هشدارهای دستگاه قضایی ترکیه "بی‌اعتنا" بوده و "لینک‌های معینی" را از صفحه خود حذف نکرده است.
توئیتر شبکه اجتماعی گسترده‌ و محبوبی در جهان است که انتقال سریع خبرهای کوتاه میان کاربران را میسر می‌کند.
تنها ساعاتی پیش از فیلتر شدن توئیتر، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تهدید کرده بود که این صفحه‌ی اینترنیتی را مسدود خواهد کرد. اردوغان گفت: «ما توئیتر و صفحاتی از این دست را از ريشه بیرون خواهیم کشید. برای ما ابداً مهم نیست که جامعه جهانی در این باره چه فکر می‌کند.»
در پی افشاگری‌های اینترنتی در هفته‌های گذشته، اردوغان و بستگانش به خاطر فساد مالی به شدت در افکار عمومی و رسانه‌های ترکیه مورد انتقاد قرار گرفتند. به گفته منتقدان این افشاگری‌ها وجهه‌ی اردوغان و حزب‌اش (حزب عدالت و توسعه) را به شدت کاهش داده‌اند.
در شبکه‌های اجتماعی بخش‌هایی از گفت‌وگوهای مهم تلفنی اردوغان منتشر شده بود که نشان می‌داد، نخست وزیر ترکیه در فساد مالی اخیر این کشور مشارکت داشته است.
اردوغان به طرفداران خود وعده داده بود که پس از انتخابات محلی علیه شبکه‌های اجتماعی به عمل دست خواهد زد. نخست‌وزیر ترکیه بطور مشخص از یوتیوب، توئیتر و فیس‌بوک نام برده بود.
بیش از ۱۰ میلیون کاربر در ترکیه از توئیتر استفاده می‌کنند. شرکت توئیتر در پاسخ به فیلترینگ خود در ترکیه با ارائه را‌ه‌کارهایی از کاربران خواست که این محدودیت‌ها را دور بزنند.
خبرهای توئیتری در ترکیه می‌توانند از این پس توسط گوشی‌های همراه به صورت پیامک (SMS) منتقل شده و انتشار یابند.
عبدالله گل در اعتراض به فیلتر توئیتر، توئیت کرد
در پی محدود شدن دسترسی کاربران به شبکه اجتماعی توئیتر در ترکیه، عبدالله گل، رئيس جمهور این کشور در اقدامی نمادین در حساب رسمی توئیتر خود از رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به خاطر چنین اقدامی انتقاد کرد.
گل بدون توجه به محدودیتی که بر اساس قانون علیه توئیتر اعمال شده، در حساب توئیتر خود نوشت: «بستن کامل شبکه‌های اجتماعی غیر قابل قبول است.»
اردوغان: توئيتر، موئیتر، ریشه آن را خواهیم خشکاند!!!
چقدر این رهبران مسلمان شبیه یکدیگر هستند!!! هم دزدی هاشون و هم شیوه سخن گفتن و تهدیدهاشون!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر