۱۳۹۳ خرداد ۲۳, جمعه

مجید دری پس از پنج سال حبس آزاد شد

ای نور چشم در نظر ما خوش آمدی

به گزارش کلمه مجید دری دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی ابتدا مدتی را در زندان اوین بود و سپس به زندان بهبهان منتقل شد. مدتی را آنجا سپری کرد و بعد بدون اطلاع قبلی در مرداد ۱۳۹۲ او را به زندان کارون اهواز منتقل کردند.

این در حالی بود که خانواده مجید دری در شهر کرج زندگی می‌کنند. از این رو، تبعید این زندانی نه تنها برای خود او که از زندان استان محل سکونتش تبعید و در میان زندانیان عادی نگهداری شد، دشوار بود؛ بلکه برای خانواده وی نیز دشواری‌های بسیاری را، به خصوص برای ملاقات‌های هفتگی با فرزندشان ایجاد کرد..

مجید دری در سال ۸۶ و در اعتراض به سوء مدیریت و فضای امنیتی دانشگاه علامه، ابتدا چند ترم از تحصیل تعلیق و سپس به طور کلی از ادامه تحصیل محروم شد. وی در سال ۸۷ و با همراهی سایر دانشجویان محروم از تحصیل که به دانشجویان ستاره‌دار معروف شده‌اند. «شورای دفاع از حق تحصیل» را تشکیل دادند.

در جریان مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و پس از آنکه رئیس‌جمهوری وقت، محمود احمدی‌نژاد، وجود دانشجویان ستاره‌دار را انکار کرد و گفت که چنین دانشجویانی وجود خارجی ندارند، مجید دری نیز به همراه سایر اعضای این شورا در تجمع‌های اعتراض‌آمیزی که به منظور آگاهی افکار عمومی برگزار شد، شرکت کرد تا نشان دهد که این دانشجویان وجود خارجی دارند؛ دانشجویانی که بی‌دلیل از حق تحصیل محروم شده‌اند.

دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات وی در حالی در سوم آذر ماه سال ۸۸ برگزار شد که این دانشجو با اتهام‌هایی از جمله محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و بر هم زدن نظم عمومی به یازده سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس کاهش پیدا کرد.

فیلم استقبال از مجید دری، فعال حق تحصیل و زندانی سیاسی، در فرودگاه تهران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر