۱۳۹۳ تیر ۲۴, سه‌شنبه

شمار کشته‌شدگان غزه به ۱۷۲ و زخمی‌ها به ۱۲۶۰ تن رسید

ژنرال رایش سوم٬ الگوی دولت اسرائیل !!!

کشتار کراگویواتس Kragujevac massacre
در سال ۱۹۴۱ در شهر کراگویواتس (صربستان)از سوی فرانتس بومه ژنرال رایش سوم فرمانی صادر شد که در ازای هر سربازآلمانی یا شهروند آلمانی که کشته شود ۱۰۰ و در ازای هر سرباز یا آلمانی که بدست پارتیزان ها مجروح شود ۵۰ نفر از شهروندان صربستان اعدام خواهند شد. 
و به این بهانه٬ بیش از ۵۰۰۰ پارتیزان کمونیست٬ یهودی٬ ملی گرا و شهروندهای عادی را اعدام کردند... 
 اعدام دانش آموزان ۱۶ ساله ی دبیرستانی. به دست هایشان نگاه کنید...
 هفته پیش جسد سه نوجوان اسرائیلی که پیشتر گم شده بودند در حومه شهر الخلیل پیدا شد.
فردای آنروز جسد یک نوجوان فلسطینی که زنده زنده سوزانده شده بود در جنگلی در اطراف بیت‌المقدس پیدا می شود.

اسرائیل گروه فلسطینی حماس را در مرگ این سه نفر مقصر می‌داند و گفته است که حماس تقاص مرگ این سه نفر را پس خواهد داد و مواضع حماس بمباران خواهد شد.

در عملیات گسترده‌ی جستجوی آنها طی سه هفته اخیر، صدها فلسطینی را بازداشت کرده است. خبرگزاری‌ها از بازداشت حدود ۴۰۰ فلسطینی خبر داده‌اند که بیشترشان اعضای گروه حماس است.

در عملیات جستجو هم‌چنین دست‌کم ۵ فلسطینی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده‌اند. 
حمله اسرائیل به نوار غزه از روز سه‌شنبه هفته ی گذشته آغاز شده و تا کنون دست کم  ۱۷۲ کشته و ۱۲۶۰ زخمی برجای گذاشته.

صدها نفر از فلسطینیان ساکن شمال نوار غزه از بیم حملات اسرائیل از خانه‌هایشان گریخته‌اند. سازمان ملل می‌گوید که چهار هزار نفر فرار کرده و در پناهگاه‌های موقت اسکان یافته‌اند.  
پیش از این اسرائیل با ریختن اعلامیه‌هایی به ساکنان این مناطق هشدار داده بود که برای امنیت خودشان خانه‌هایشان را تخلیه کنند. 
اسرائیل می‌گوید تا توقف شلیک راکت از طرف "تروریست‌ها" و برای از بین بردن پایگاه‌های پرتاب آنها به نوار غزه حمله می‌کند، اما به گزارش سازمان ملل متحد بیشتر از سه چهارم کشته‌شدگان حملات اخیر اسرائیل غیرنظامی هستند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه شنبه عصر در بیانیه ای نوشت:‌ «هیچ کشوری در سایه این خطر زندگی نمی کند، هیچ کشور دیگری در جهان نیست که چنین تهدیدی را تحمل کند.»
کاخ سفید طی بیانیه ای در روز سه شنبه پرتاب راکت به سوی اسرائیل را محکوم کرد و از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد.
بسیاری از راکت‌های شلیک‌شده از نوار غزه توسط سیستم دفاعی "گنبد آهنین" اسرائیل خنثی می‌شوند و در دور اخیر درگیری هیچ اسرائیلی کشته نشده است.
سینما سدروت؛ تصویرها٬ اسرائیلی ها را نشان می دهد با پاپ کورن روی صندلی که با هر حمله ی موشکی به اهداف فلسطین٬ فریاد شادی سر می دهند.
اسرائیل در دسامبر سال ۲۰۰۸ در پاسخ به حملات موشکی با نیروهای نظامی خود به غزه حمله کرد اما ۲۲ روز بعد بطور یک جانبه آتش بس اعلام کرد و گفت که "به اهداف خود کاملا دست یافته است."
در این حمله قریب به ۱۳۰۰ فلسطینی که اکثرا غیرنظامی بودند کشته شدند.
تلفات اسرائیل ۱۳ نفر منجمله چهار سربازی بود که توسط نیروهای خودی کشته شدند.
طبق اعلام یونیسف، تنها در بمباران‌های روز نخست تا روز سوم حمله، ۳۰ کودک فلسطینی کشته و بیش از ۱۵۰ کودک زخمی شده‌اند.

چهار سال بعد اسرائیل باردیگر به دلیل توقف حملات موشکی و فلج کردن توان نظامی حماس به غزه حمله کرد که بعد از هشت روز با میانجی گری مصر آتش بس برقرار شد.

در این حمله ۱۶۷ فلسطینی و شش اسرائیلی کشته شدند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل:«ما جنگ نمی خواهیم!!!»
نتانیاهو: "هیچ فشار بین‌المللی نمی‌تواند باعث شود که ما با تمام قوا وارد عمل نشویم."
 به‌رغم درخواست شورای امنیت برای تحقق آتش‌بس٬ اسرائیل حملات خود به نوار غزه را شدت بخشیده است. فرمانده ارتش این کشور می‌گوید آماده دستور است تا نیروهای تحت فرمان خود را وارد عملیات زمینی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر