۱۳۹۳ دی ۱۳, شنبه

کشتار سگ های رشت آغاز شده

این قصه ی پر غصه را پایانی نیست...
ناقوس مرگ سگ ها به صدا درآمده
می دونم با صدای هر شلیک٬ دل دوستداران حیوانات می لرزد و به درد میاد...
می دونم خیابان های رشت٬ در تاریکی شب از خون سگ های باوفا و بی دفاع رنگین شده...
می دونم امشب و شب های دگر خواب به چشمان دوستداران حیوانات نمی آید...
می دونم هستند کسانی که تلاش می کنند هر سگی را می بینند به خانه شان ببرند...
می دونم شفاخانه آناهیتا الان مملو از سگ شده...
و این را هم می دانم که امشب و شب های دگر٬ سگ های بسیاری را با زجر خواهند کشت و توله سگ های کوچک و بی دفاع کنار مادرشان جان خواهند داد...
اگر مسلمانی این است٬ تفو به مسلمانان...
اگر خدایی وجود دارد٬ تفو به این خدا...
مسوول پروژه سگ کشی رشت: این روش، روش مناسبی است؛ نیازی نمی بینم تمام جزئیات را توضیح دهم!
دیده بان حقوق حیوانات: با وجود اتفاقات روزهای گذشته رشت و سگ کشی که در سطح شهر اتفاق افتاد افکار عمومی همچنان به دنبال پاسخی قانع کننده برای این ماجراست. تماس های متعدد با شهرداری رشت گرفتیم تا مقام مسول مربوطه پیدا شود و شاید پاسخ قانع کننده ای دریافت کنیم؛ ابتدا ما را به “سازمان مدیریت پسماند شهر” وصل کردند. بعد از کلی پیگیری که در این سازمان انجام شد اغلب اینطور پاسخ می دادند که: سگ کشتن؟! کجا؟!
به گزارش گیل اورنگ یکی از افراد که از معرفی خود هم امتناع کرد به خبرنگار ما گفت: به دنبال حق آدم ها باشید نه سگ ها ! پیگیر گرانی نان شوید نه کشتن سگ!
بعد از اداره پسماند شهرداری رشت به سازمان خدمات شهری شهرداری رشت و آقای صفرنژاد مسئول پروژه معدوم کردن سگ ها  رسیدیم.
صفرنژاد در باره  معدوم کردن سگ ها گفت: معدوم کردن سگ ها در تمام شهر ها از جمله: تبریز، اصفهان، اراک و تهران هم اجرا می شود نباید این موضوع را بزرگ کنید "ممکن" است تعدادی از این سگ ها، هار باشند به همین دلیل باید از بین برده شوند. ما برای اطلاع رسانی این عکس ها را منتشر کردیم اما برخی شلوغ می کنند. در تهران روش عقیم سازی اجرا می شود. در اراک هم که سگ های جمع آوری شده را به پشت کوه می برند و می کشند. خوب کار ما با آن ها چه فرقی می کند؟ روش همان روش همیشگی است که سال ها است در تمام ایران اجرا می شود.
صفرنژاد در رابطه با  روش معدوم کردن سگ ها با سلاح سرد گفت: این روش ، روش مناسبی است اما در حال پیگیری هستیم که اگر روش بهتری را پیدا کردیم روشمان را تغییر دهیم. فراخوان هم دادیم که اگر کسی روشی دارد و حتی اگر می تواند مجری آن باشد به ما مراجعه کند.
او در پاسخ به این سوال که “تا پیدا کردن روش مناسب چرا سگ کشی را متوقف نمی کنید ؟” گفت:‌ نیازی نمی بینم برای شما  تمام جزئیات را توضیح دهم. حتما برای از بین بردن سگ ها به این روش, دستورالعملی وجود داشته است که ما اقدام کردیم و شکارچیان را هم “اداره محیط زیست شهرداری ” به ما معرفی کرده است.
تف به گور اون کسی که برای نخستین بار گفت سگ نجس و پلید است 
و تف به روی کسانی که به این یاوه گویی ها اعتقاد دارند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر