۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

مواد شیمیایی سمی در محیط زیست ، رودخانه ها و دریاچه ها ، هوا، زمین و اقیانوس ها و در نهایت خود و آینده ی ما را تهدید میکنند.
تولید ، تجارت ، استفاده و انتشار بسیاری از مواد شیمیایی مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده ای به عنوان یک تهدید جهانی به سلامت انسان و محیط زیست به رسمیت شناخته شده... با این حال ، هر ساله کارخانه ها و صنایع شیمیایی در جهان به تولید و انتشار هزاران گونه ترکیبات شیمیائی ادامه میدهند، در اغلب موارد بدون یا با اندکی آزمایش و درک از تاثیر آنها بر مردم و محیط زیست است.
مصرف محصولات الکترونیکی در جهان روز بروز بالاتر میرود.این موجب بیرون ریزی و انفجار عظیمی از زباله های الکترونیکی میشود.این گونه زباله ها شامل مواد شیمیائی سمی و فلزات سنگین است که امکان نابودی و بازیافت انها بدون خطر و از طریق ایمن نیست.این مشکل جهانی راه حل دارد. greenpeace مجدانه و مصرانه با فشار بر شرکتهای الکترونیکی از انها میخواهد تا بفکر تغییری در این جریان پیشرونده ی مواد سمی و زباله های الکترونیکی باشند. تصویر توده ی عظیمی از "کی برد" های کامپیوتر که در انتظار تخریب هستند. اینها به احتمال زیاد در اروپا ، آمریکا یا ژاپن به دور انداخته شده اند و پس از ان راهی چین شده اند به دلیل اینکه تخلیه این ضایعات خطرناک در چین ارزان تر است از استفاده درست از ان. در پایان ضایعات الکترونیکی به کجا روانه میشوند؟
راهنمای محصولات الکترونیکی سبز با نشیب و فرازهایشان از ٢٠٠٦ تا ٢٠١٠

سه هدفی که greenpeace برای شرکت های تولید کننده لوازم الکترونیکی در نظر دارد:
١- پاک کردن محصولات خود با حذف کردن مواد خطرناک.
٢- باز پس گرفتن محصولات از کار افتاده خود و بازیافت مسئولانه انها.
٣- کاهش تاثیرات اقلیمی با عملیات و محصولات خود.

با فرستادن این میل از شرکت کامپیوتر سازی DELL بخواهید به مرحله استفاده نکردن از مواد شیمیائی سمی قدم بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر