۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

ببر ها را از نابودی نجات دهیم که فردا دیر است.

ببر این موجود زیبا، قدرتمند و افسانه ای... پوستش را میکنند تا بر اندام نازیبایشان بیاویزند، از جزء جزء اعضای بدنش استفاده میکنند تا جسم ضعیف و بی ارزششان را توانی بخشند و... افسانه اش را هم میخواهند به دست فراموشی بسپارند.

ببر را نوازش کنید و فیلم آن را تماشا کنید!
طبق تقویم چینی ها امسال سال ببر است. متاسفانه وضع اسفناک ببر های وحشی جائی برای جشن گرفتن نمیگذارد. در ١٠٠ سال گذشته تعداد ببرها ٩٧٪ کاهش یافته است. در حال حاضر شاید بتوان تعداد ببر های موجود در محیط وحش را "٣٢٠٠" تخمین زد. سه گونه ببر (بالی ، جاوه و مازندران) منقرض شده و چهارمین گونه یعنی ببر چین جنوبی در شرف انقراض است. علت اصلی کاهش ببرها شکار غیر مجاز انها برای فروش پوست، استخوان و دیگر اعضای این حیوان در بازار سیاه است.

ببر وحشی زمانی در وسعت پهناوری از قاره اسیا زندگی میکرد. امروزه این گربه باشکوه تنها در ٧ در صد از زیستگاه اصلی خود باقی مانده. اگر نابودی زیستگاه ببر های وحشی و کشتار انها با سرعت کنونی ادامه یابد در عرض فقط چند دهه شاهد نابودی کامل آنها خواهیم بود.

چرا باید ببر ها را نجات داد؟
١- ببر این بزرگترین گربه جهان همواره باعث تحسین، احترام و متقابلا ترس و هراس میلیونها انسان بوده. هر گاه که جنگل ها از آخرین ببر تخلیه شوند، آنچه باقی خواهد ماند افسانه ای دور است و تصویری بیجان در باغ وحش ها.
٢- تنها با وجود یک ببر، میتوان حدود ١٠٠ کیلومتر مربع از جنگلها را حفاظت کرد. برای نجات ببرها، نیاز به حفاظت از زیستگاه های جنگلی در سراسر آسیا، یعنی جایی که آنها در ان زندگی می کنند است. حفاظت از این مناطق، نه تنها به ببر ها اجازه ی آزادانه پرسه زدن می دهد، بلکه برای حفاظت از بسیاری دیگر از گونه های در خطر انقراض که در آنجا زندگی می کنند است که باعث منحصر به فرد بودن کره خاکی ما، در تنوع زیستی میباشد.
٣- ببر به عنوان یک شکارچی بزرگ، نقش کلیدی در حفظ اکوسیستم سالم دارد. این اکوسیستم ها باعث تامین آب شیرین ، مواد غذایی ، و بسیاری از دیگر خدمات حیاتی برای طبیعت و انسان هر دو میباشد. در واقع با نجات دادن ببر ها به انسان ها هم کمک کرده ایم.
٤- ببرها می توانند به طور مستقیم به برخی از فقیرترین جوامع جهان کمک کند. خیلی ساده: در جایی که ببر ها وجود دارند، گردشگران و جهانگردان به انجا میروند و در جایی که گردشگران بروند، درآمدی میشود برای جوامع، برای تامین زندگی.
اگر این دلایل را برای نجات دادن ببر ها کافی میدانید، شما هم میتوانید به شیوه های مختلف کمک کنید:
١- به بنیاد جهانی حیات وحش "WWF" بپیوندید و برای رسیدن به هدف "Tx2" دو برابر شدن تعداد ببر های وحشی در سال 2022(سال بعدی ببر) پتیشن مربوطه را امضا کنید.
٣- با خود داری از خریدن پوست و یا هر گونه محصولات داروئی که از اعضای ببر درست شده.
٤- با خود داری از خرید محصولاتی که از قطع غیر قانونی درخت های جنگلها درست شده اند.
٥- از طریق اطلاع رسانی گسترده به دوستان، آشنایان و همکاران و...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر