۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

خبر داریم تا... خبر!!!

در خبر گزاری های وابسته به دولت شرح و خبر و عکسی از این گونه جنایات، سرکوب ها و دستگیریها دیده نمیشود:

خبرگزاری هرانا - وزارت اطلاعات ایران، مانع شرکت علمای اهل سنت مالزی و سوریه در مراسم سالانه ای شد که یک گروه سنی در ایران بر گزار می کند. روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع در استان سیستان و بلوچستان ایران گزارش داد که وزارت اطلاعات این کشور و همچنین برخی سازمان های وابسته به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، در برگزاری مراسم سالانه فارغ التحصیلی دانش پژوهان دانشکده دار العلوم زاهدان، مانع تراشی کردند.
فشار بر مسیحیان ایرانی در طی چند سال اخیر افزایش یافته است. بخصوص اتهام ارتداد جان نومسیحیان را تهدید می‌کند. چند کشیش "کلیسای ایران" و همسرانشان به همین اتهام دستگیر و زندانی شده‌اند.
طبق اخبار رسیده، هفته گذشته ۶ تن از اعضای عادی "کلیسای ایران" (کلیسای پنطیکاستی) دستگیر شده‌اند. سه کشیش این کلیسا (بهنام ایرانی، بهروز صادق خانجانی و یوسف ندرخانی) و همسر دو تن از آنان نیز در ماه‌ها و هفته‌های اخیر بازداشت و حبس شده‌اند. به گفته وکلا و فعالان حقوق بشر، بازداشت و فشار بر مسیحیان، بخصوص نومسیحیان، در کنار فشار بر دیگر اقلیت‌های مذهبی افزایش یافته است.

خبرگزاری هرانا - در تداوم فشارهای وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی بر دراویش گنابادی، دست کم پانزده تن از دروایش شهرهای مختلف کشور، طی روزهای اخیر بازداشت، احضار و تهدید شده، محل کسب آنان پلمب گردیده و منازل آنها مورد تفتیش واقع شده است.
به گزارش سایت مجذوبان نور، وزارت اطلاعات با ارسال بخشنامه‌ای به كلیه ادارات خود در سطح شهرستانها، دستور برخورد با دراویش، برخی اقلیتهای مذهبی و همچنین دگراندیشان عقیدتی را صادر كرده و از دوماه پیش نیز، براساس همین بخشنامه، برگزاركنندگان مجالس هفتگی دراویش در شهرستانها به ادارات اطلاعات احضار شده‌اند.

طی سالهای اخیر و بویژه یکسال گذشته، فشار زیادی بر دراویش و دگراندیشان عقیدتی در سراسر ایران وارد آمده است.خبرگزاری هرانا - در اوایل تیرماه سالجاری تخریب و تسطیح و خاکبرداری پنجاه خانه از منازل بهائیان در روستای اویل مازندران از سوی عوامل خودسر و با حمایت دستگاه قضایی انجام گرفت.
خبرگزاری هرانا - باگذشت بیش از یک هفته از تخریب منازل بهائیان روستای ایول مازندران هیچ یک از اهالی روستا نتوانستند وارد روستا شوند و پیگیری های انجام شده از سوی آنها نیز نتیجه ای نداشته است.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، طی تحقیقات انجام شده محرک اصلی این تخریب فردی به نام (هویت نزد هرانا محفوظ) بوده است که به دلیل ارتباطاتی که در تهران دارد توانسته است حکم تخریب را از شورای قضایی تهران دریافت و ظرف مدت ١٢ ساعت این تخریب را انجام دهد.
اهالی روستا در خصوص نحوه تخریب این منازل به گزارشگر هرانا گفته اند که فرد مورد نظر در غروب روز سه شنبه اول تیرماه اقداماتی را در جهت تخریب این منازل انجام داده است و با کرایه چند دستگاه لودر و کامیون از کارخانه سیمان در نزدیکی روستا به روستا بازگشته و به دلیل مجاورت منازل بهائیان و مسلمان تخریب با لودر انجام نگرفته و با استخدام کارگر تخریب منازل را انجام داده است.
زیرا این خبرنگاران با مسئولیت، سرگرم تهیه عکس از ماجرائی بسی مهم تر بودند:
یک مسیحی کاتولیک شامگاه پنجشنبه بیستم خرداد در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی و در حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی به دین مبین اسلام و مذهب شیعه جعفری تشرف یافت و اولین نماز را به امامت یادگار امام اقامه کرد.
همین!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر