۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

لحظه ی دیدار نزدیک است!

بالاخره طلسم شکسته شد!
با پیام و حرکتی که وبلاگ گربه ایرانی آغاز کرده است شاید بتوانیم افتخار داشتن تاریخ، فرهنگ و تمدن ٢٥٠٠ ساله را تکمیل کنیم!!! مسئله ای که با وجود داشتن ٢٥٠٠ سال فرهنگ و تمدن از اغلب کشورها عقب مانده تر هستیم: مهربانی در حق حیوانات! این وبلاگ از همه ی هواداران حقوق حیوانات و حیوان دوستان دعوت جدی کرده تا دست بدست یکدیگر دهیم و اولین پناهگاه گربه های بیمار، مجروح و بچه گربه های بدون مادر را در ایران راه اندازی کنند( البته بچه گربه ها همینجوری بی مادر نشده اند، مردم و شهرداری با کشتن مادرانشان آنها را بی مادر کرده اند)!
و صد البته از آنجا که سطح تفکر و بینش مردم ایران هنوز به آن مرحله نرسیده که برای دیگر موجودات هم حق زندگی قائل باشند در کنار این اهداف، عقیم سازی گربه های خیابانی هم در لیست آرمانها میباشد. و این کار بزرگ و انسانی فقط و فقط با همکاری و کمکهای مالی شما انجام پذیر است، مانند دیگر کشور های جهان که معمولا این گونه کارها کمتر از کمکهای مالی دولت بر خوردار هستند و اغلب انسانهای نیکو کار هستند که به برپایی اینگونه سازمان ها و نهاد های کمک میکنند.
این هم حساب سر انگشتی یکی از کامنت گذاران وبلاگ گربه ایرانی:
کشور ما حدود ٧١ میلیون جمعیت دارد به اضافه ی ١٠٠ها هزار ایرانیه خارج از کشور که اغلب هم دستشان به دهانشان میرسد!اگر فقط ٢٠٠٠٠ نفر از این همه ایرانیهای داخل و خارج نفری ١٠ یورو یا دلار و به پول خودمان ١٠٠٠٠ تومن (پول بلیط یک بار سینما یا دو تا پیتزا در خارج یا یک کیلو گوشت در کشور خودمان!!!) بدهند میشود ٢٠٠ میلیون حالا حسابش رو بکن با این پول چه کارها که نمیشود کرد!همانگونه که میبینی مشکل فقط بزرگ منشی و دست و دلبازی است.و از آنجا که من اطمینان دارم ٢٠٠٠٠ ایرانی شریف راحت پیدا میشوند، کافی است که در ایران، آمریکا, اروپا،استرالیا و... چند حساب بانکی به این منظور باز کنید تا سیل کمک ها سرازیر شود!
روزانه کوهی از زباله بدست ما انسانها دور ریخته میشود ولی اگر چند سگ و گربه برای ادامه زندگی از پس مانده های غذای ما رفع گرسنگی کنند از سر تنگ نظری آنها را مسئول آلودگی و نا زیبایی شهر میدانیم!!! فکر نمیکنید اگر شیشه، کاغذ و پلاستیک موجود در زباله هایتان را بازیافت کنید و پس مانده های غدایی را بجای دور ریختن، در گوشه ای برای سگها و گربه های خیابانی بگذارید که مجبور نباشند برای پیدا کردن یک لقمه نان در کیسه های زباله کاوش کنند، کمتر شاهد اینگونه صحنه ها خواهیم شد؟

اینجا راه دوری نیست،اینجا کشور مسلمان، دوست و همسایه ترکیه است که مردم آن برای حیوانات خیابانی حق زندگی قائل هستند و بدون لگد زدن و آتش زدن گربه ها همزیستی مسالمت آمیزی با هم دارند.
صحنه ای که در ایران کیمیاست!!
در پایان اگر کمک مالی نمیکنید، تنگ نظری را کنار بگذارید و همین امشب پس مانده ی چلو خورش یا نان بیات تان را گوشه ای دور از خیابان برای سگ و گربه های گرسنه ی خیابانی بگذارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر