۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

١٦ شهریور ماه روز تولد بلاگستان فارسی بود

و من به این مناسبت، گشتی در دنیای وبلاگ نویسان ایرانی داشتم. این را هم اضافه کنم که من خود بسیار تازه کار در دنیای وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی هستم.
این است شرح و نتیجه گشت وگذار من در دنیای وبلاگ نویسان ایرانی:
در ایران با وجود مشکلات، محدودیت ها و سانسوری که وجود دارد وبلاگهای بسیاری( بعضی بسیار ارزنده، پر محتوا، آگاه کننده و آموزنده) در رابطه با
- محیط زیست
- حقوق حیوانات
- اخبار و "بعضی"! مسائل سیاسی
- ادبیات،شعر و دستور زبان فارسی
- آموزش رایانه ای
- مذهبی،اقتصادی، فلسفی و تاریخی
- عکس و فیلم
- وبلاگهائی که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آنها یافت میشود، بدون هیچ هدفی، تا بازدید کننده جلب کنند!
- وبلاگهائی که اسمشان هست ولی خودشان نیستند
- و...و...و...
با خواندن این وبلاگها بزبان شیرین فارسی احساس میکنم هنوز هم در ایران و در جمع دوستان هستم.
و در خارج از ایران که محدودیتی نیست و آزاد تر میتوان نوشت...
- وبلاگهای بسیاری در رابطه با اخبار و مسائل سیاسی ایران
- تعداد بسیار کم و انگشت شماری در رابطه با محیط زیست
- "صفر"!!! وبلاگ در رابطه با حقوق حیوانات، تازه اگر هم وجود داشته باشه یک عده طرفدار فقط حقوق بشر زودی حمله و اعتراض میکنند که مردم را دارند میکشند و شما غصه ی چند تا سگ و گربه را میخورید.
البته این نتیجه ی گشت وگذار من بود، شاید اون گوشه موشه ها چند تائی باشند که من ندیدمشان.
بهرحال خوشحالم که من هم بمانند قطره ای هستم در این موج خروشان وبلاگنویسان ایرانی، حتی اگر در طول این مدت یکبار هم صفحات وبلاگم توسط کسی بجز خودم باز نشده باشد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر