۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

در ناامیدی بسی امید است...

آشپز نیجریه ای یک کشتی غرق شده پس از سه روز نجات یافت
هریسون اوکن در حالیکه سه روز در آب سرد گرفتار بود، از طریق هوای محبوس شده بالای سرش تنفس می کرد. او سه روز را در تاریکی مطلق و بدون آب و غذا سپری کرده بود.
هریسون اوکن آشپز یدک کش Jascon-4 بود. در ۲۶ ماه مه، کشتی گرفتار موجهای سنگین گردید و واژگون شد. غواصان از ۱۱ سرنشین کشتی، اجساد ۱۰ نفر را پیدا کردند در حالی که هنوز یکی از اعضای خدمه باقی مانده، یافت نشده بود.
به گفته تونی واکر مدیر پروژه شرکت غواصی هلندی DCN، غواصان برای پیدا کردن اجساد فرستاده شده بودند.
 این غواصان که در ۱۲۰ کیلومتری در میدان های نفتی مجاور مشغول به کار بودند تا آن زمان چهار جسد را پیداکرده بودند. بنابراین وقتی ناگهان دستی بر روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود آن ها گمان می کنند یک جسد دیگر را یافته اند. 
وقتی یکی از غواصان تلاش کرد تا دست را بگیرد، دست او را گرفت!
 هریسون اوکن به همراه اعضای تیم غواصی که جان او را نجات دادند
هریسون اوکن پس از نجات گفت: "من در آب و در آن تاریکی مطلق، فکر می کردم این پایان کار است. فکر می کردم بزودی آب تمام اتاق را پر خواهد کرد اما اینطور نشد. من بسیار گرسنه و تشنه بودم و آب شور بخشی از پوست زبانم را کنده بود."
بخش هایی از پوست بدنش بر اثر سه روز غوطه ور بودن در آب شور کنده شده بود.
او نجات پیدا کرد ولی هنوز هم از کابوس رنج می برد. می گوید: "گاهی زمانی که بر روی تخت دراز کشیدم گمان می کنم هنوز هم در دریا هستم و تختم در حال غرق شدن است و ناگهان فریاد می زنم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر