۱۴۰۲ مهر ۱۹, چهارشنبه

چند خبر از ایران!

از آنجا که کاربران انقلابی توییتر؛ ثانیه به ثانیه اخبار جنگ اسراییل و فلسطین رو پخش می‌کنند و سرگرم تیکه انداختن به حامد اسماعیلیون هستند و فرصت نمی‌کنند گزارش اخبار انقلاب ایران را هم بنویسند گفتم یه چند خبر پیش پا افتاده که چندان درخور توجه نیست رو هم از ایران بدم!
خبرگزاری «برنا» نوشته در روزهای گذشته حال آرمیتا گراوند رو به «وخامت» گذاشته است.
بعد از جراحی قلب در جمعه ۷ مهر، فاطمه سپهری یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود و شنبه ۱۵ مهر، بدون اطلاع خانواده از بیمارستان ترخیص شد. با مراجعه خانواده به زندان وکیل‌آباد، نتوانستیم با او در زندان ملاقات و یا تلفنی صحبت کنیم. او نیاز به مراقبت‌های ویژه، رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای خاص دارد. 
بعد از عمل جراحی در اردیبهشت ماه، که بر روی دست چپ داشت مسئولین زندان، مراقبت‌های لازم را انجام ندادند و باعث تشدید درد، در دست چپ او شدند. در حال حاضر، بسیار نگران فاطمه سپهری هستیم و نمی‌دانیم که تحت چه شرایطی و کجا توسط نیروهای اطلاعات نگه‌داری می‌شود.
در مورد حسبن سپهری و محمدحسین سپهری، ( برادران فاطمه سپهری) از پنج شنبه ۶ مهر که دستگیر شدند، چهار روز از وضعیت‌شان بی‌خبر بودیم تا اینکه سه‌شنبه ۱۱ مهر تماس گرفتند و گفتند در زندان وکیل‌آباد هستند. آنها اجازه ملاقات ندارند و تلفن‌شان به شدت کنترل می‌شود.
همچنین وکالت آنها توسط آقای خسرو علی‌کردی را نپذیرفتند چون در لیست وکلای مورد تایید قوه قضائیه نیست.
هرگونه اتفاقی برای فاطمه سپهری بیافتد، شخص علی خامنه‌ای و عوامل جمهوری اسلامی مسئول خواهند بود.
خوشبختانه نازیلا معروفیان توانست از کشور خارج شود، او در مسیر خروجش دستگیر و ۱۳ روز شکنجه شده بود.
نسخه کامل ویدیوی نازیلا معروفیان که این خبرنگار آن را در اینستاگرام خود پست کرد
از زبان نازیلا معروفیان بشنوید:«من تا آخر شهریور ایران بودم و میدونم مردم  اعتماد به هیشکی ندارن و دلشون به هیچکی خوش نیست! اما مردم هرکاری تونستن کردن و میکنن. کسی نمیتونه اینور آب بهشون دستور بده: «آهای مردم بریزید تو خیابون!» خودتون برای ایران چه کردید که به مردم اینو میگید؟…
او درحال حاضر در فرانسه است.
به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط نرگس محمدی، مسئولان زندان اوین مانع ملاقات وی با وکیلش شدند.
به گفته مصطفی نیلی، وکیل دادگستری: "امروز برای ملاقات با محمدی⁩ به زندان اوین رفتم. پس از مدتی انتظار در سالن ملاقات به من اعلام شد به دلیل اینکه خانم محمدی حاضر به سر کردن روسری و رعایت حجاب اجباری نشده اند، مسئولان زندان اجازه ملاقات ندادند."
شاهین نجفی میگه جایزه صلح نوبل فقط یه آب نبات بی ارزش بود برا دل خوشکنک !
فقط من نمیدونم چرا اینهمه اینا نامه نگاری کردن برای اینکه این آب نباتو نرگس محمدى نگیره و شاهشون بگیره؟!
اعدام‌ها، بازداشت‌ها و شکنجه اما همچنان ادامه دارد...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر