۱۴۰۲ آبان ۵, جمعه

آتنا دائمی و خواهرش انسیه به کانادا پناهنده شدند

انسیه دائمی خواهر آتنا در صفحه خود نوشت:
«امروز به دنیای آزاد رسیدیم اما هنوز نه آزادم و نه خوشحال تا آزادی ایران همچنان در بندیم.»
آتنا روز چهارشنبه سوم آبان در اینستاگرام و توییترش نوشت: 
از مهر ۱۳۹۳ تا بهمن ۱۴۰۰ تنها ۹ ماه از زندان آزاد بودم. به دلیل فعالیت مدنی در راستای دفاع از حقوق بشر و مخالفت با اعدام در مجموع در ۹ پرونده به بیش از ۱۹ سال حبس محکوم شده بودم که هفت سال آن لازم الاجرا بود و در نهایت در بهمن ۱۴۰۰ پس از ۶سال و ۷ ماه حبس که پنج سال و نیم آن بدون مرخصی سپری شده بود از تبعید و از زندان آزاد شدم.
در زندان به دلیل اعمال فشارهای نهادهای امنیتی و عوارضی که بر جسمم داشت بارها به بیماری ام‌اس مشکوک شدم اما سپاه و اطلاعات ج.اسلامی مانع تشخیص و درمان بیماری شدند...
تنها ۷ ماه از آزادی‌ام و یک هفته از راه‌اندازی کارگاهم گذشته بود که مهسا ژینا امینی کشته شد. از همان روزهایی که او در بیمارستان بود متوجه شدم که اگر بخواهم بمانم و ادامه دهم باید مانع بازداشتم شوم. 
پس از کشته شدن ژینا همچون مردم آزادی‌خواه دیگر در اعتراضات شرکت کردم و وقتی شاهد بازداشت گسترده فعالان مدنی و سیاسی بودیم،تصمیم گرفتم شبانه از خانواده که طی ۱۰ سال گذشته تنها ۱۶ ماه در کنار آنها بودم، جدا شوم.

با یک ساک لباس و یک گوشی بدون سیم کارت ۸ ماه مخفیانه از شهری به شهر دیگر رفتم میدانستم که ج.ا دشمن آزادی ست و اگر به خانه برگردم قطعا به واسطه فعالیت هایم علیه رژیم بازداشت خواهم شد بارها از طریق بازداشتی ها پیام تهدید برایم فرستادند.
به طرق مختلف سعی کردند تا مرا بیابند اما نتوانستند. 

در نهایت به دلیل پیشرفت بیماری و نیاز به درمان پس از ۸ ماه در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ به همراه خواهر بزرگترم مجبور شدم به سختی از ایران خارج شوم و به کردستان عراق رفتم.

۶ ماه در آنجا هم غیرقانونی و مخفیانه زیستم چون به دلیل قوانین سختگیرانه، اقامت قانونی آن کشور را نداشتم. 
اقامت غیرقانونی و اعمال فشارهای ج.اسلامی به عراق و اقلیم کردستان و نا امن کردن فضا برای فعالان سیاسی باعث شد که خروجم از ایران را تاکنون به صورت عمومی اعلام نکردم.

برای کنترل و درمان بیماری ام‌اس٬ با استفاده از پروژه «اسکان مجدد فعالان حقوق بشر در خطر» در کانادا «درخواست پناهندگی در این کشور را دادم و امروز پس از ۶ ماه به کانادا رسیدم.

امیدوارم بتوانم با هم صدایی با آزادی‌خواهان، تشکل‌ها، نهادها، زندانیان، خانواده‌های دادخواه و فعالانی که با همه سختی‌ها و سرکوب‌ها در ایران مانده‌اند و آزادی و عدالت را فریاد می‌زنند، وظیفه خود در این مسیر را به خوبی انجام دهم. 
از همه کسانی که طی یک سال گذشته وقتی در ایران و کردستان عراق بودم، در کنارم بودند صمیمانه متشکرم.
با آرزوی بهبودی٬ سلامتی و آرامش برای آتنای عزیز و آزادی ایران 
دیدگاه‌های زیر توییت آتنا رو بخوانید؛ انگار سوزش سطلی‌های خارج‌نشین٬ از عرزشی‌ها بیشتره!
آتنا دائمی حتی تو شیش ماهی که مخفیانه زندگی کرده بیشتر به درد مردم خورده تا کل فعالیت های ۴۴ ساله شازده و هاربانو. بار اولم نیست که توله بسیجیا بهش حمله میکنن.راحت زوزه بکشید که دست آخوند بهش نرسیده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر