۱۳۹۱ شهریور ۱۸, شنبه

بیست و سه دلیل برای دوستداران حیوانات که چین را تحریم کنند

دلیل نهم: چین میمون ها را برای تهیه خوراک مغز میمون شکنجه داده و می کشد
در برخی مناطق کشور چین، اعتقاد دارند مغز میمون غذایی لذیذ است که ناتوانی جنسی را درمان می کند.
"Gizelle Lau" در سایت  TripAtlas.com می نویسد: "زمانی ادعا شده بود که خوردن مغز میمون می تواند ناتوانی جنسی را درمان کند و این منجر به بخشی از شکار بیش از اندازه میمون ها در اندونزی شد."
خبرنگار مطبوعاتی آلمان،  "Vanessa Santos" از زبان یکی از میهمانان رستوران "Tong Gu" شیوه سرو مغز میمون در رستورانی واقع در شهر کون مینگ، مرکز استان یون نان در جنوب غربی چین را چنین توصیف می کند:
"آشپز طنابی به گردن میمون می بندد و آن را محکم می کشد. میمون خرخر کنان پیچ و تاب می خورد تا اینکه از هوش می رود. در این هنگام دست های آزموده آشپز، سریع سر میمون را می شکند، جمجمه را می شکافد و بلافاصله مغز سر میمون را سرو می کند. میهمانان با چوب های غذا خوری تکه هایی از مغز را بر می دارند، مغزی که هنوز می تپد و باید حرارت بدن را داشته باشد زیرا خوشمزه تر است، کمی مانند توفو." 
اتاق زیر شیروانی: خاطرات یک پسر صاحبخانه چینی، کتابی است که نویسنده چینی "Guanlong Cao" شرح خاطرات سال ١٩٩٨ از زندگی در چین کمونیست را به تحریر در آورده. وی از سالهای ١٩٥٠ تا ١٩٨٠ در شانگهای زندگی می کرد.
او عمل خوردن مغز میمون زنده را در کتاب خود چنین توصیف می کند:
"میز از دو بخش ساخته شده بود با سوراخی در وسط آن. سر میمون بیرون از سوراخ قرار داشت در حالیکه گردنش محکم میان دو قسمت میز گیر کرده بود. او می توانست نفس بکشد ولی سرش را نمی توانست عقب بکشد. چند میله فلزی زیر میز کار گذاشته شده بود، به مانند سکوی قربانی...
وقتی میمون در موقعیت مناسب قرار گرفت، چند ملاقه روغن داغ بر روی سرش ریخته شد. در نتیجه موهای سرش سست شدند و براحتی می شد آنها را بیرون کشید...
برداشتن موها به یک دستیار واگذار شد اما شکستن جمجمه می بایست توسط فردی ماهر و با تجربه انجام شود. با چکشی نقره ای به سر میمون ضربه زده شد...
هنگامی که جمجمه شکسته شد، خرده ریزهای آن با دقت با انبری نقره ای برداشته شد. سپس پرده مغز باید برداشته می شد، وقتی پرده برداشته شد، ماده سفید آن به میهمانان برجسته پیشکش شد.
در این مرحله، میمون هنوز هشیار بود. چشمانش می درخشیدند و به اطراف و میهمانان نگاه می کرد. در مقابل، شام خورندگان با چشمان بسته در انتظار لحظه مقدس شکافتن مغز به ژرف نگری (مدیتیشن) فرو رفته بودند. شکافتن مغز افتخار بزرگی است که این آداب وتشریفات توسط مسن ترین یا بالاترین مقام انجام شد... میهمان مفتخر، به آرامی قاشقی به سمت مغز برد و با یک ضربه خفیف، مغز به خارج تراوش کرد. یک قاشق نیمه پر از مغز را بیرون  آورد و با وقار نزدیک لبانش برد. چشمانش را بست، از نوک زبانش تا پشت کامش، مغز را مزه مزه کرد. سپس آهی طولانی کشید و چشمانش را باز کرد، مردمک چشمانش تابناک شدند. به کسانی که دور میز نشسته بودند نگاهی کرد و همهمه گفتگو برخاست."
"Wendy Lesser " در نقدی بر این کتاب در "The New York Times" می نویسد: "از نظر "Guanlong Cao" خوشمزگی  و مهارت حرفه ای پخت و پز چینی به طور جدایی ناپذیری با ظلم و ستم آن پیوند یافته است."
 لطفن بخوانید و در پخش گسترده ی آن یاری کنید
 در این رابطه بیشتر بخوانید:
 بیست و سه دلیل برای دوستداران حیوانات که چین را تحریم کنند
 دلیل نخست: چین خرس ها را شکنجه می کند و می کشد
 دلیل دوم: چین ببرهای در خطر انقراض را می کشد
 دلیل سوم: در چین سگها بطور غیرانسانی قتل عام و خورده می شوند
 دلیل چهارم: چین آهوی مشک را به سوی نابودی و انقراض می کشاند
 دلیل پنجم: چین حیوانات را در مزارع پوست شکنجه می کند
 دلیل ششم: شکنجه و کشتار کوسه ها بخاطر تهیه سوپ چینی
 دلیل هفتم: چین اسب های دریایی را به سوی انقراض می کشاند
 دلیل هشتم: چین حیوانات زنده را در جاسوئیچی های سر بسته پلاستیکی می فروشد

 دلیل نهم: چین میمون ها را برای تهیه خوراک مغز میمون شکنجه داده و می کشد
 کالاهای چینی را تحریم کنیم! - بخش نخست
 کالاهای چینی را تحریم کنیم! - بخش دوم 
 امضا کنید: اعلامیه جهانی حقوق حیوانات / حیوانات برای من مهم هستند
 امضا کنید: درخواست از دولت چین برای ممنوعیت بریدن باله های کوسه
 امضا کنید: درخواست از دولت چین برای ممنوعیت گوشت سگ و گربه
 امضا کنید: درخواست از رییس جمهور چین برای جلوگیری از کشتار حیوانات در خطر انقراض برای طب سنتی چین
 امضا کنید: برای محافظت از جمعیت در معرض خطر آهوی مشک آسیا
منبع: تارنمای  (13.7Billion Year)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر