۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

یورش ماموران امنیتی به منزل محمد ملکی/ فعال سیاسی منتقد رهبر احضار شد

صبح روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه، ماموران اطلاعاتی به منزل دکتر محمد ملکی فعال پر سابقه ملی-مذهبی یورش برده و  مدت ۲ ساعت آنجا را تفتیش کردند.
ندای سبز آزادی: ماموران امنیتی مقدار زیادی از نوشته ها و یادداشت های آقای ملکی و همچنین تجهیزات ماهواره را با خود بردند.
بر اساس این گزارش آقای ملکی خود نیز به دادسرا احضار شده است.
محمد ملکی که ۸۰ سال سن دارد، اولین رییس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بود که به دلیل انتقادات علیه نظام های حاکم سالهای زیادی در زندان گذراند. او پس از حوادث سال ۸۸ به مدت ۱۹۱ روز و درحالیکه از بیماریهای متعدد رنج می برد، زندانی شد.
او حدود دو هفته پیش در نامه ای انتقاد آمیز به رهبر جمهوری اسلامی، از آیت الله خامنه ای خواسته بود از مقام خود کناره گیری کند.
مسیح علی نژاد، خبرنگار در پی هجوم ماموران امنیتی به خانه ملکی، گفت و گویی با این فعال سیاسی منتقد رهبر جمهوری اسلامی انجام داده است. ملکی در این گفت و گو می گوید: می گوید: ماموران گفتند شما یک دوره پنج ساله و یک دوره یکساله زندان بدهکار هستید که باید تحمل کنید و من گفتم همیشه آماده ام.
آقای ملکی همچنین در مورد دلیل و انگیزه خود برای
نامه به رهبری جمهوری اسلامی که در آن خواستار استعفا و کناره گیری آیت الله خامنه ای شده بود گفت: برای من فرقی نمی کند که با نظام سلطانی شاه طرف هستم یا نظام ولایی، من حرفم را می زنم ، وظیفه من حرف زدن و بیان درد است، اینکه گوش بکنند یا نه من سعی می کنم به رسالت و وظیفه ام عمل کنم.
او در پاسخ به سوالی که در ایران معمولا سابقه ندارد کسی به دلیل پذیرش اشتباه خود استعفا بدهد از انگیزه خود برای نامه نوشتن به رهبری چنین سخن می گوید: درد ما همین است که در یک مدرسه بچه های گل مملکت، برشته و سوخته می شوند، درد ما زلزله زدگان هستند، یا اینکه به زودی چهلم ستار بهشتی (وبلاگ نویسی که در زندان کشته شد) است، من و امثال ما این درد ها را داریم و به همین دلیل می نویسیم و می گوییم و فکر می کنم این یک وظیفه است و بر هیچ کسی هم منت نداریم.

این گفت و گو را در اینجا بشنوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر