۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

شفاخانه آناهیتا به علت نداشتن بودجه تعطیل است

پناهگاه آناهیتا که توسط حامیان حیوانات گیلان گرداننده می شود بخاطر مشکلات مالی در معرض خطر بسته شدن است و دریغ از یکی از این ده ها فیسبوک و تارنماهای مثلا حامی حیوانات که این خبر را منتشر کند!!!
همه گمان می کنند مبادا سیل کمک ها و لایکی ها به سوی این پناهگاه سرازیر شود و سر آنها بی کلاه بماند!!!
دیشب به تعدادی از این فیسبوک ها و تارنماها سر زدم، دریغا که از اینهمه سایت های مدعی حقوق حیوانات و دوستدار حیوانات تنها تعداد انگشت شماری این خبر مهم را منعکس کرده بودند! واقعا که ادعای ما ایرانی ها گوش فلک را کر می کند!!! ولی برای دیدن عملکردمان باید با ذره بین به دنبال آن بگردیم!!!
اینهم نتیجه جستجوی بنده در میان انواع و اقسام تارنماها و فیسبوک های مثلا دوستدار و حامی حیوانات!!!
این اتحاد، همدلی و همکاری را ببینید و سرمست شوید!!!
توضیح اینکه انعکاس این خبر نه خرجی برای آنها دارد و نه دردسر سیاسی!!!

حال اینکه چرا این کسانی که همفکر هستند و قاعدتا باید پشت همدیگر را داشته باشند حاضر نیستند به یکدیگر کمک کنند بر می گردد به فرهنگ ٢٥٠٠ ساله و تعالیم ناب اسلامی!!!

رکوردار این مدعیان مسخره، بی ارزش و بی هدف، فیسبوک دوستداران حیوانات است با ٥١٠٠٠ لایکی که رکورد مسخره بازی و پوچی را شکسته!!! هم پست ها و هم عکس ها و هم نظراتشون حال منو که یک دوستدار حیوانات هستم را بهم می زند چه برسه به دیگران!!!
بخصوص طرح های بسیار آموزشی آشنایی با حقوق حیوانات!!!
سه روزه که دارم پست های بی ارزش شون رو می خونم و هزار عکس و مطلب و نظرهای حال بهم زن و نفرت انگیز دیدم و خوندم... اما دریغ از یک خط در رابطه با زحماتی که آزاده محجوب و یارانش برای حیوانات ایران می کشند و اینکه با چه مشکلاتی دست به گریبان هستند. که اگر این پناهگاه بسته شود چگونه صدها حیوان درد کشیده ، گرسنه، بیمار و آسیب دیده در گوشه ای با زجر جان خواهند داد...شاید اگر دست اندر کاران این فیسبوک واقعا برای حیوانات ارزشی قائل بودند و بجای این همه عکس مسخره، یک پست درخواست کمک برای ساختن پناهگاه های حیوانات در ایران گذاشته بودند و از این ٥١٠٠٠ الاف،  ١٠٠٠ نفر دوستدار واقعی حیوانات، نفری ٥٠٠٠ تومن به پناهگاه کمک می کردند که می شد ٥ میلیون تومن و ...
 
بعد می ریم سراغ انجمن مثلا حمایت از حیوانات ایران با ٤٠٦٧٩ دوستدار!!! که قانونی است و عنوان عضويت در جامعه جهاني حمايت از حيوانات  را یدک می کشد!!!
به تصویری از تبلیغ آزار حیوانات در آخرین پست آن بسنده می کنم!!!
١٨ آذر ١٣٩١: یک قلاده سگ آپارتمانی متعلق به یکی از اعضای محترم انجمن واگذار میشود.

اگر انجمن حمایت از حیوانات یک پست درخواست کمک برای ساختن پناهگاه حیوانات آناهیتا گذاشته بود شاید از این ٤٠٠٠٠ نفر، ١٠٠٠ نفر، نفری ٥٠٠٠ تومن کمک می کردند که میشد ٥ میلیون دیگه!!!
این هم از تارنمای گربه ایرانی (همه مخلوقات خدا) و فیسبوک دیده بان گربه های ایران با ١١٥٠٠ لایکی و آخرین پست ارزشمند آن!!!
که اگر بجای این پست دو کلمه از پناهگاه آناهیتا نوشته بود و درخواست کمک می کرد شاید از این تعداد لایکی! ١٠٠٠ نفر، نفری ١٠٠٠ تومن کمک می کردند که می شد یک میلیون تومن!!! ولی اینم چیزی ننوشت!!!

این هم آخرین پست سپهر سلیمی در تارنمای دوستداران حیوانات و محیط زیست: کاش بجای این عکس از تبلیغ یک کلینیک دندانپزشکی در هندوستان، دو کلمه در باره تعطیل شدن پناهگاه آناهیتا در ایران می نوشت شاید ١٠٠ نفر با این پناهگاه و مشکلاتش آشنا می شدند و نفری ٣٠٠٠ تومن به حساب پناهگاه حیوانات آناهیتا می ریختند که می شد ٣٠٠٠٠٠ تومن!!!ولی افسوس...
 دیده بان حقوق حیوانات هم متاسفانه خود را کمتر درگیر اینگونه مسایل می کند و بجای پخش خبر تعطیلی شفاخانه آناهیتا، ترجیح می دهد برای پر کردن صفحه هایش، گزارش های تصویری سایت وزین و ارزشمند!!! روزگار نو را منتشر کند!
 راستش از این فیسبوک (پایگاه اطلاعات رسانی حیوانات) و مطالب متنوع و آموزنده آن خوشم آمده بود تا اینکه تصویر آگهی برای فروش سگی را دیدم! حیف!!! کاش بجای این عکس که تبلیغی است برای سودجویانی که به چشم کالا به حیوانات می نگرند، دو خط راجع به مشکلات شفاخانه ًآناهیتا نوشته بود و شاید از ٥٨٠٠ دوستدار این فیسبوک، ٥٠٠ نفر، نفری ٢٠٠٠ تومن به حامیان حیوانات گیلان کمک می کردند که می شد یک میلیون تومن!!!
 من جای شما بودم برای حفظ آبرو و نام صفحه این آگهی مسخره و ضد حیوانی را حذف می کردم!
 کاش فیسبوک حمایت از حیوانات ایرانی با ١٠٠٠٠ دوستدار بجای این عکس نازیبا تصویری از حیوانات نیازمند، بیمار و سرمازده شفاخانه آناهیتا منتشر می کرد شاید از این ١٠٠٠٠ نفر، ١٠٠٠ نفر، نفری ١٠٠٠ تومن به حیوانات دردمند این پناهگاه کمک می کردند که می شه یک میلیون تومن!!!
فیسبوک انجمن حمایت از حیوانات معلول و آواره نزدیک به ٥٣٠٠٠ دوستدار دارد. این صفحه، علاوه بر اینکه مانند فیسبوک دوستداران حیوانات به کار ارزشمند جمع آوری عکسهای مسخره از اینترنت مشغول است برای فروشگاه های فک و فامیل هم تبلیغات تجاری منتشر می کند!!!
اگه ایشان هم دو خط درباره مشکلات پناهگاه آناهیتا و دشواری هایش منعکس می کرد شاید از این ٥٣٠٠٠ نفر، ٥٠٠٠ نفر، نفری ٥٠٠٠ تومن کمک می کردند که میشه ٢٥ میلیون تومن!!! ولی خوب اینچنین هستند حامیان حیوانات در ایران!!! با این حرف ها هم به هیچ جایی شون بر نمی خوره!!!

 این هم فیسبوک سازمان حمایت از حیوانات ایران با ٧٠٠٠ نفر که ٦٠٠٠ تایی شدنشان را تبریک می گویند!!! کاش به این مناسبت این ٦٠٠٠ نفر، نفری ١٠٠٠ تومن به پناهگاه حیوانات آناهیتا کمک می کردند که می شد ٦ میلیون تومن!!!
 جامعه حیوان دوستان ایرانی با ١٢٠٠٠ دوستدار در بخش اطلاعات خود این چنین نوشته: "هدف از درست کردن این پیج گسترش و ترویج دادن فرهنگ حیوان دوستی است تمام سعی و تلاشمان رو میکنیم تا بتوانیم گروهها و حامیان حیوانات را به یکدیگر نزدیکتر سازیم و کارهای گروهی با نتیجه خوب بوجود آید."
 ولی متاسفانه آنها هم آزاده و یارانش را فراموش کرده اند! واعظ غیر متعظ!!!
تارنماها و فیسبوک هایی که دوستدار و حامی حیوانات هستند کم نیستند ولی هر کدام ساز خود را می زنند و بیشتر بفکر جلب بازدید کننده برای صفحه خود هستند تا اتحاد و کاری دسته جمعی برای دفاع از حقوق حیوانات و یاری رساندن به حیوانات دردمند ایران
 و با سپاس از فیسبوک های:
ایرانی به حیوانات عشق می ورزد
حمايت از حقوق سگ ها

تحریم خرید و فروش پوست حیوانات
 و تمامی کسانی که بدون تنگ نظری در اشتراک گذاری این خبر مهم یاری کردند و متاسفانه فرصت نشد تا همه ی آنها را پیدا کنم و از یکایک آنها سپاسگزاری کنم
در پایان این را اضافه کنم که شفاخانه آناهیتا درش بروی هیچ حیوانی بسته نیست و تعطیل نشده فقط از همت والای حیوان دوستان ایران کمی شگفت زده شده!!!
 و هنوز هم برای کمک دیر نشده
راه های کمک به پناهگاه آناهیتا

دوستان یک دست صدا ندارد، لطفا به کمک بشتابید و با اشتراک گذاری این مطلب دیگران را هم خبر کنید.

این هم متن درخواست کمک حامیان حیوانات گیلان:
با درود
شفاخانه آناهیتا به علت بدهی بسیار زیاد بابت تامین خوراک، درمان جراحی،خرید دارو و...دیگر قادر به ادامه کار نیست.
تمام کمکی که برای شروع ساخت و ساز جدیدش از طرف خانم مسیح زادگان اهدا شده بود صرف قسمتی از فاز جدید خواهد شد،چون فاز جدید بسیار بیشتر هزینه میبرد قادر به تکمیل همان هم نیستیم...
فاز جدید شامل اتاق توله ها،گربه ها،ده لانه سگ،فنس کشی حیاط سگها،دیوارکشی به طول بیست متر،ساختن کف حیاط سگها،آشپزخانه سگها و انبار ذخیره مواد غذایی و دارویی و گازکشی و گذاشتن راه آب و فاضلاب و برق کشی میشود و بیش از بیست میلیون تومان هزینه دارد.
متاسفانه،برای تامین هزینه های جاری شفاخانه با مشکلات جدی مواجه شدیم.البته موضوع همین الان یادمان نیفتاده، از حداقل دوماه پیش امروز را پیش بینی میکردیم.سعی کردیم امیدوار باشیم و به روی خودمان نیاوریم.البته بارها گفتیم که بدهی زیاد داریم اما...
به هرحال،عاجزانه خواهشمندیم برای کمک به هیچگونه حیوان بیماری لااقل فعلا، به ما پیام ندهید و تلفن نکنید که در تامین همین شصت هفتاد تا مانده ایم.
آزاده محجوب


اگر این ٤٧٠٠ لایکی صفحه حامیان حیوانات گیلان نفری ٥٠٠٠ تومن در ماه کمک می کردن میشد ٢٢ میلیون تومن!!! ولی خوب اینجا ایران است...
زادگاه دلیران سرزمین شیران، مهد تمدن و سرزمین شجاعان، زادگاه علم و دانش، خاستگاه خرد و راستی...
یا بهتر بگویم سرزمینی که در آن سالهاست انسانیت، بزرگمنشی، جوانمردی، بخشش، باور، نیکوکاری، مهربانی و دیگر منش های نیک انسانی، حکم کیمیا را پیدا کرده است...
من جای خانم محجوب بودم تنها به اون شمار کم افرادی اجازه ورود به این صفحه را می دادم که واقعا انگیزه شان کمک کردن به حیوانات باشد و کسانی که نیاز شدیدی به لایک کردن دارند و روزشان بدون گفتن الهی بمیرم! و وای چه نازه!  شب نمیشه را به لایک کردن در فیسبوک ارزشمند دوستداران حیوانات دعوت می کردم!!! تا بلکه آنها هم به آرزویشان برسند و تعداد لایک کنندگانشان به یک میلیون برسه!!!

۱ نظر: