۱۳۹۱ بهمن ۱۳, جمعه

آیا این همان میمونی است که به فضا پرتاب شد؟

میمون بی دفاع را فجیعانه کشتند و اینک سر خودشان و مردم را شیره می مالند.
در کشوری که از رهبرش گرفته تا رییس جمهورش همه متقلب هستند از سازمان فضایی اش بیشتر از این نمیتوان انتظار داشت...
دویچه ویله: به گزارش ایسنا، میمونی که از سفر فضایی به زمین برگشت با شیطنت‌های خود شور نشاط خاصی به نشست خبری سازمان فضایی داد.آیا این میمون با میمونی که به فضا پرتاب شد یکی است؟
پرتاب کاوشگر
روز دوشنبه (۲۸ ژانویه/ ۹ بهمن) خبرگزاری‌ها به نقل از سازمان فضایی ایران خبر پرتاب موفقیت آمیز یک موشک با نام "کاوشگر" به زیرمدار کره زمین را منتشر کردند.

کاوشگر با موجود زنده
براساس گزارش‌های منتشر شده، موشک کاوشگر حامل یک موجود زنده بوده است.

طبق تصاویر خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران، موجود زنده‌ای که توسط موشک کاوشگر به فضا پرتاب شده، یک میمون از نژاد رزئوس بود. (دقت به چهره میمون با خال گوشتی در سمت چپ بالای ابرو!)
اعزام آفتاب
به گزارش خبرگزاری‌های ایران این میمون نر سه ساله در بین محققان پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران به "آفتاب" معروف است. براساس گزارش ایسنا :«آفتاب، نخستین حیوان انسان نمای ایرانی است که مرزهای فضا را پشت سرگذاشته و با سفر تاریخی خود گشایش‌گر دروازه‌های فضا به روی دانشمندان کشورمان و گامی رو به جلو در طرح اعزام فضانوردان ایرانی به فضا بوده است».

 میمون در نشست خبری
خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه (۳۰ ژانویه/ ۱۱ بهمن) گزارش داد:«نشست خبری عصر امروز سازمان فضایی ایران یک مهمان ویژه داشت. "پیشگام"، نخستین میمون فضانورد ایرانی که روز دوشنبه به سلامت از یک سفر ۱۶ دقیقه‌یی زیرمداری به زمین برگشت با شیطنت‌های خود شور و نشاط خاصی به نشست امروز بخشیده بود».

چهره متفاوت
میمونی که به ‌عنوان نخستین میمون فضا‌نورد ایرانی در نشست خبری سازمان فضایی نشان داده شد، دارای تفاوت‌های آشکاری با میمونی است که به فضا فرستاده شد.

چهره متفاوت
چهره این میمون دارای خال گوشتی بر روی ابرو نیست.

رنگ موهای اطراف سر او نیز دارای رنگ خاکستری نیست.
تفاوت‌ها
تفاوت‌های این دو میمون در این ۲ تصویر بهتر دیده می‌شوند.

پشت پرده فرستادن یک میمون به فضا توسط ایران
ندای سبز ازادی: هرچند که تهران ادعا می کند که میمون پس از این سفر ۲۵۰ کیلومتری به فضا در سلامت کامل به زمین برگشته است، اما فعالان حقوق حیوانات این عمل را یک رفتار بی رحمانه دانستند.
صبح روز دوشنبه و بعد از ادعای پرواز موفق میمون به فضا توسط راکت ساخت ایران، این کشور به خط جهانی فضانوردان پیوست. رسانه های رسمی ایران فرستادن راکت کاوشگر به نام پیشگام و بازگشت موفقیت آمیز آن را تا ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری گزارش دادند. هرچند این ادعا هنوز نیاز به تایید از منابع غیر وابسته دارد، منابع خبری رسمی ایران می گویند که راکت پس از رسیدن به هدف موردنظر بازگشته و میمون نیز در سلامت کامل به سر می برد.
عکس این میمون بلافاصله بعد از ارسال از منابع خبری رسمی ایران در رسانه های مجازی دست به دست گشت و یادآور مسابقات فضایی آمریکا و روسیه در دهه های ۴۰ و ۵۰ شد، زمانی که حیوانات قهرمانان این رقابات بودند.
آمریکا در سال ۱۹۴۸ میمونی را به ارتفاع ۸۳ مایلی زمین فرستاد که قبل از بازگشت راکت به زمین جان داده بود. روسیه به تلافی سگی را به مدار فرستاد.
لازم به ذکر است که انجام این مانور در ایران مقارن با سالروز پیروزی انقلاب ۵۷ است که در دو هفته آغازین فوریه جشن گرفته می شود. ایران معمولا در این دهه از دستاورد های علمی و تکنولوژیک خود پرده برداری می کند. وزیر دفاع ایران این عملیات را قدم بزرگی برای محققان و متخصصان خواند و آن را مرحله آغازین پروژه پرواز انسان به فضا در سال ۲۰۲۰ دانست.
محمود احمدی نژاد گفت این حرکت نشان می دهد که ایران می تواند احاطه غرب را در نبرد فضایی شکست دهد.

نمونه ای از دستاورد های علمی و تکنولوژیک !!!
 اما “مایکل المان” از اعضا ارشد موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک می گوید این مانور فضایی ایران اصلا آنها را متعجب نکرده. تجربیات نا موفق چند سال گذشته ایران که البته به رسانه ها نرسید انگیزه ایران را برای انجام این عملیات از پیش نشان داده بود. المان در گفتگو با گاردین اضافه کرد که” از ظواهر امر پیداست که یک راکت جنگی برای فرستادن این میمون بیچاره به فضا استفاده شده است. به نظر می رسد راکت مورد استفاده در این عملیات از راکتهای جنگی زلزال یا فاتح ۱۱۰ بوده که پرتاب آنها بسته به میزان وزنی که حمل می کنند تا آستانه ۱۰۰ کیلومتر بسیار معمول است”. المان همچنین ادعا می کند که از نظر علمی و تکنولوژیکی هیچ قابلیت جدید و ویژه ای با پرتاب این راکت به فضا ثبت نشده است.
 در پی انتشار عکسهای فرستادن میمون به فضا، گروه پتا PETA که مدافع حقوق حیوانات است ابراز نگرانی کرد که “ایران دارد تجربه بی ثمر و بی رحمانه دوران تاریک جنگ های فضایی را تکرار می کند”. این ارگان همچنین با ابراز تاسف از مشاهده “عکس این میمون که به وضوح چهره ترسیده او را نشان می دهد” اضافه کرد که این نوع عملیات بر روی میمون ها به شدت تاثیر می گذارد نه تنها خود این تجربه، بلکه آنها از آزمایشهای قبل و بعد از عملیات هم رنج می برند.

 در مورد آزمایش روی حیوانات بیشتر بدانید:
دنیای پنهانی آزمایش روی حیوانات

داستان زندگی بریچس
میمون آزمایشگاهی
چین آزمایش بر روی حیوانات را برای محصولات آرایشی و بهداشتی ضروری می داند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر