۱۳۹۱ اسفند ۲۵, جمعه

تعطیلات نوروزی کجا برویم؟

درسته که در فهرست اقتصاد رقابتی سفر و گردشگری سال ۲۰۱۳، صنعت گردشگری و سفر ایران در میان ۱۱ مقصد گردشگری منطقه خاورمیانه  رتبه ۱۰ را بدست آورده.
ولی در تعطیلات نوروزی امسال نیز مانند تابستان، شهرهای مختلف ایران کماکان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
ضمن آرزوی سفری خوش و بی "حادثه" برای رفاه حال این عزیزان، راهنمای سفر و گردشگری کوچکی تهیه شده که امید است سودمند واقع افتد...
 
 با اینکه قطر در صنعت گردشگری و سفر منطقه خاورمیانه رتبه بالایی کسب کرده ولی نیازی نیست به قطر مسافرت کنید زیرا با طرح فروش خاک ایران به قطر، بزودی یک قطر بزرگتر با جاذبه های گردشگری رتبه بالایش در خاک ایران خودمان خواهیم داشت!!!
 در تعطیلات نوروزی اگر قصد سفر به تهران را دارید در این هوای لطیف بهاری ماسک ضدآلودگی هوا فراموش نشود!!!
هر چند که خود تهرانی ها دارن از تهران فرار می کنن!!!
برای شب عید سواحل زیبای خلیج فارس رو بهتون پیشنهاد می کنم که هم فال است و هم تماشا!
در عین لذت بردن از سواحل نیلگون و زیبا و بخصوص امکانات تفریحی آن!

می توانید ماهی شام شب عیدتان را هم رایگان تهیه کنید!
و اگر به حیوانات علاقمند هستید، می توانید دلفین ها را از نزدیک ببینید!
اشتباه برداشت نکنید! این هموطنان گرامی مان بدلیل سردی آب، با لباس داخل آب رفته اند!
به آگاهی دوستداران نابودی حیات وحش ایران و علاقمندان به خون و کشتار حیوانات می رسانم که می توانند به استان چهارمحال و بختیاری مسافرت کنند زیرا به تازگی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری هدیه ای نوروزی تحت عنوان «میراث معنوی شکار» و «شکار کبک در فرهنگ بختیاری» به آنها تقدیم شده! با این هدیه ی نوروزی، شکارچیان می توانند آزادانه و با افتخار حیات وحش چهارمحال و بختیاری را نابود کنند!!!
اینهم جناب خشایار که مایه افتخار ایران و ایرانی هستند و برای نخستین بار بخاطر این عمل شجاعانه و دلیرانه شان از برادرشان نمره بیست گرفتند!!!
ناگفته نماند که این هدیه نوروزی تنها به استان چهارمحال و بختیاری محدود نمی شود و دوستداران نابودی طبیعت و حیات وحش ایران، در سراسر ایران و تمامی فصول سال، می توانند با دریافت جواز کشتار حیوانات از سازمان نابودی محیط زیست ایران و یا بطور غیر قانونی ولی بدون مجازات!!! انواع و اقسام حیوانات را از صحنه طبیعت ایران محو کنند...
اگر به دزفول در استان خوزستان تشریف می برید، کباب گنجشک فراموش نشود!!!
و همچنین یه سری هم به آرامگاه یعقوب لیث صفاری، نخستین کسی که زبان پارسی را ۲۰۰ سال پس از ورود اسلام به ایران، به عنوان زبان رسمی ایران اعلام کرد بزنید و بنای با شکوه آنرا که با چوب اعلای صندوق میوه بازسازی شده را از نزدیک ببینید!!!
مسافرانی که به اصفهان نصف جهان سفر می کنند از سی و سه پل و حروف رمز آمیزی که بوسیله هنرمندان ایرانی بر روی آن نقش بسته غافل نشوند!!!
اگر پول سفر به چین و ماچین را ندارید غصه نخورید!!! به کرمان خودمان سفر کنید و از نزدیک با هنر معماری چینی در بازسازی قلعه های تاریخی قلعه دختر و قلعه اردشیر آشنا شوید!!!
البته این شتری است که در خانه هر کس می خوابد!!!

در کرمان حتمن یه سر هم به محل نشیمنگاه رهبر بزنید که عطر و رایحه ی نشیمنگاه ایشان، هنوز هم برجای مانده و شفا بخش می باشد!!!
 یکی دیگر از آثار دیدنی شهر کرمان حمام باغ له له می باشد. البته برای دیدن این حمام ٢٠٠ ساله باید پیش از اینکه در فاضلاب شهری غرق شود، بشتابید!!!
اگر به شیراز سفر می کنید، به تخت جمشید نروید که آه از نهادتان بلند خواهد شد!!!
حافظیه و سعدیه دیگه تکراری شده!!! از زیارت حرم‌های احمدی و محمدی، آستانه سید علاالدین حسین، یکی از ٣٧ فرزند!!! موسی کاظم (از چند تا زن؟!!!) و حرم علی‌بن حمزه‌ موسی‌الکاظم، یکی از نوه نتیجه های یکی از این ٣٧ فرزند امام !!! (چون اصلا معلوم نیست کی اونجا دفن شده!!!) در شهر شیراز غافل نشوید!!!
در پایان ضمن شادباش نوروز و عرض شرمندگی خدمت افغانی های مقیم ایران، توجه داشته باشند پیش از تصمیم به مسافرت نوروزی به شهرهای مختلف ایران، فهرستی از مکان های ممنوعه برای افغان ها تهیه نمایند!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر