۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

عفو ملوکانه!!!

اگر احسان كني بر مستحق كن 
نه از بهرِ ريا از بهرِ حق كن
حمایت از حیوانات و آگاه سازی مردم از درد و رنجی که به حیوانات روا می شود٬ به شیوه انجمن به اصطلاح حمایت از حیوانات!!!
داشتم صفحه انجمن حمایت از حیوانات را می دیدم که چشمم به این عکس و به دنبال آن دیدگاه های دوستان افتاد.
با تیتر پرطمطراق: نجات بوقلمون جشن روز شکرگزاری توسط اوباما
 ۸۱ نفر هم عفو ملوکانه این مجرم و جانی بالفطره را به اشتراک گذاشتند!!! انگار نه انگار که همون شب یک حیوان بدبخت دیگر را خورد!!! و شب های بعدش هم بوقلمون های دیگر را به نیش کشید!
برخی از دوستان هم دیدگاه شون رو نوشتن. از مردم کشور "فینگلیش" که بگذریم٬ زیرا زبان شان را بلد نیستم!!! چند تایی از دیدگاه ها را انتخاب کردم:
مهرداد گرامی منظورتون از مهربانی اون ۵۰ میلیون بوقلمونی است که بی رحمانه کشته می شوند؟!!! 
دوستی  نوشته بودند: "موضوع بیشتر فرهنگ سازیه." 
به نظر شما این "فرهنگ سازی" چندین سال دیگر باید به این روش ادامه پیدا کند تا نتیجه ای داشته باشد؟!!! زیرا هنوز هم که هنوزه٬ سالانه٬ تنها در روز شکرگزاری ( کریسمس و غیره را بی خیال!!!)۵۰ میلیون بوقلمون کشته می شوند.
خیلی مرد بود و می خواست فرهنگ سازی کنه٬ گیاهخوار می شد و از آشپزهاش می خواست که سالم ترین غذاهای ارگانیک و خوشمزه ترین غذاهای گیاهی را تهیه کند. به این می گن فرهنگ سازی!
این تصویر را هم تقدیم می کنم به دوستی که می پرسید چرا دختراش ناراحتن؟! 
ناراحت نیستن! اتفاقن دلشون داره ضعف می ره برای اون یکی بوقلمونی که برای شامشون حاضر کردند!!!
اما بریم سر تاریخچه مراسم عفو ملی بوقلمون!
این مراسم بمناسبت روز شکرگزاری (آمریکا) برگزار میشود. در این مراسم رئیس جمهور یک بوقلمون را بطور رسمی در حضور رسانه های عمومی شامل عفو ریاست جمهوری میکند (که در نتیجه از پخته شدن و صرف "این" بوقلمون برای شام جلوگیری میشود).
نخستین رئیس جمهوری که بطور دائم این سنت را در کاخ سفید رواج داد جرج هربرت واکر بوش در سال ۱۹۸۹ بود. از آن زمان تا کنون این مراسم هرساله برگزار میشود.
البته پیش از او٬ رییس جمهورهای دیگری هم٬ هر از گاهی٬ بوقلمونی را مورد عفو قرار می دادند و بوقلمون دیگری را به جای او به نیش می کشیدند!
تمام عمر بوقلمون های ریاست جمهوری صرف بهتر و بزرگ ترشدن در انتظار لحظه با شکوه عفو ریاست جمهور می شود؛ آن لحظه اثیری که برای همیشه از سینی داغ اجاق معاف شوند.
بوقلمون های رییس جمهور به همان شیوه ای پرورش می یابند که دیگر بوقلمون هایی که به کشتارگاه می روند. 
از میان هزاران بوقلمون٬ ۸۰ بوقلمون بطور تصادفی٬ در همان بدو تولد انتخاب می شوند و به آنها آموزش های لازم مانند عادت به سروصدا و هیاهو٬ فلاش دوربین و جمعیت داده می شود.
از این گله ۸۰ تایی٬ ۲۰ تا از چاق ترین و بزرگترین بوقلمون ها انتخاب می شوند که در نهایت تعداد فینالیست ها به دو می رسد. دومی٬ به عنوان رزرو!
از آنجا که بوقلمون ها به بهای کوتاهی عمرشان؛ برای بزرگی اندازه شان پرورش داده می شوند٬ به خاطر این اضافه وزن٬ مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند نارسایی تنفسی٬ آسیب مفاصل و بیماری های قلبی هستند و بیشتر آنها پس از آزادی بیش از یک سال زنده نمی مانند.
درباره روز شکرگزاری بیشتر بخوانید
برای تماشای فیلم های سرشار از تمدن و مهربانی اینجا را ببینید
در ضمن ادمین محترم٬ این بوقلمون یکسال آینده را در کاخ سفید زندگی نخواهد کرد!!! 
بلافاصله به مکانی دیگر منتقل خواهند شد و با گله ای از بوقلمون های عفو شده هم روبرو نخواهد شد زیرا همه آنها مرده اند... و پیش از روز شکرگزاری بعدی٬ او هم خواهد مرد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر