۱۳۹۳ مهر ۱۵, سه‌شنبه

بهمن احمدی امویی از زندان آزاد شد

بهمن احمدی امویی با پایان دوران محکومیتش، پس از ده روز معطلی به بهانه غیبت در مرخصی و دو روز حبس اضافه غیرقانونی و بی دلیل، از زندان رجایی شهر آزاد شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، این روزنامه نگار اقتصادی که به علت مقالات انتقاداتی اش و اعتراض به مفاسد دولت احمدی نژاد به پنج سال و چهار ماه حبس محکوم شده بود، دو سال آخر حبس خود را در زندان رجایی شهر گذراند.

بهمن احمدی امویی که پس از انتخابات ۸۸ به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب بازداشت شده بود، از مهرماه ۹۲ به مرخصی آمده بود و مسئولان قضایی به طور شفاهی به وی اعلام کرده بودند که مرخصی او تمدید شده است. اما در اسفند سال گذشته که مرخصی وی تمدید نشد و او به زندان فراخوانده شد، به وی اعلام شد که این تمدیدهای شفاهی پذیرفته نمی شود و برای وی غیبت محسوب می شود.

بدین ترتیب ده روز به مدت حبس وی اضافه کردند تا تاریخ آزادی او از ۳۱ شهریور به دهم مهر امسال تغییر یابد.

اما وقتی همسرش در روز پنجشنبه دهم مهر ۹۳ نیز به مقابل زندان مراجعه کرد، ماموران اعلام کردند که دستوری برای آزادی این زندانی سیاسی نیامده و او باید تنبیه شود!

بدین ترتیب این روزنامه نگار زندانی که چندی پیش هویت او و همکاران زندانی اش از سوی مقام عالی اجرایی کشور انکار شد، دو روز دیگر هم اضافه در زندان ماند تا در نهایت ظهر امروز دوازدهم مهرماه از زندان رجایی شهر آزاد شد.
مهم‌ترین موارد اتهامی احمدی امویی، نگارش مقالات انتقادی درباره عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد در روزنامه سرمایه و وبسایت شخصی‌اش، توهین به رئیس جمهور، سردبیری وب‌‌سایت خرداد نو، تبانی به قصد به هم زدن امنيت ملی و تبليغ علیه نظام عنوان شد.

 از دیگر اتهامات او انتشار شعری حماسی تحت عنوان «حال ما از زبان حکیم ابولقاسم فردوسی» در سایت خرداد نو بود. به گفته‌ قاضی پرونده، «قاضی پیرعباس»، انتشار این شعر به منظور تهییج و تحریک مردم به اغتشاش منتشر شده است.
حالا یکی بگه اینا باید به چند ضربه شلاق و چند سال زندان محکوم شوند؟!!!
سعید حدادیان مداحی که اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمد‌ی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به "عورت احمد‌ی‌نژاد" تشبیه کرده بود، به ۵۰ هزارتومان جریمه نقدی محکوم شد. 
مقایسه جمهوری اسلامی با رژیم شاه
هاشمی رفسنجانی: رژیم شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد ولی نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد.
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد عنوان جاسوسی فقهی را به رئیس جمهور داده است و حسن روحانی را در مذان اتهام همکاری با بیگانگان قرار داد. همچنین وی مدعی شد که رسانه های حامی دولت بودجه ای «صدها میلیارد تومانی» از دولت دریافت می کنند. 
احمد‌ی‌نژاد شأن قرارگرفتن در جایگاه ریاست جمهوری را نداشت
آخوند ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌و‌گو با  ایلنا با اشاره به رانت هفت هزار میلیاردی در دولت دهم که اخیرا توسط نمایندگان مجلس فاش شد، گفت: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم هیچ چیزی سر جای خود نبود در چنین شرایطی فساد رایج می‌شود در این دوران کسی در جایگاه ریاست جمهوری قرار گرفت که‌ شأن این سمت را نداشت.

محمود احمدی‌نژاد سه هزار قانون را زیرپا گذاشت
احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جمعیت اصناف و بازار گفته که محمود احمدی‌نژاد با «فریب» از نردبان اصول‌گرایی بالا رفت٬ سه هزار قانون را زیرپا گذاشت و «خیانت‌های بزرگی» به ایران کرد.

احمدی‌نژاد بدجوری دروغ می‌گفت و فهم مدیریت نداشت
پرویز کاظمی٬ وزیر رفاه دولت اول محمود احمدی‌نژاد می‌گوید رئیس دولت‌های نهم و دهم دروغ می‌گفت٬ به نمایندگان مجلس پول می‌داد٬ «خودش ۱۰۰ تا مشایی را درس می‌داد» و زمان وی «کیلویی‌» کار کردن بسیار مهم بود.

هشت سال با شعار ملت را فریب دادند
محسن رفیقدوست٬ نخستین وزیر سپاه گفته که دولت احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته با «شعار» مردم را «فریب» داد و اقدامات دولت حسن روحانی نباید شباهتی به آن داشته باشد.
واردات گوشت آلوده به رادیواکتیو در دولت احمدی‌نژاد
بهزاد قره‌یاضی٬ رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی گفته که دولت محمود احمدی‌نژاد کشاورزی ایران را «نابود» کرد و باید پاسخگوی واردات گوشت آلوده به «رادیو اکتیو» باشد.

دولت احمدی‌نژاد مملکت را به فلاکت کشاند
سلمان صفوی، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات صلح می‌گوید سیاست‌های غیرکار‌شناسی دولت محمود احمدی‌نژاد در سیاست خارجی یکی از علل تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت و تشدید تحریم‌ها علیه ایران بود و دولت وی در ۸ سال گذشته مملکت را به رکود و فلاکت کشاند.

دولت احمدی‌نژاد دشمنی‌ها با ایران را افزایش داد
حمیدرضا فولادگر٬ عضو فراکسیون «رهروان ولایت» گفته «لحن غیردیپلماتیک دولت محمود احمدی‌نژاد دشمنی‌ها با ایران را افزایش داد

احمدی‌نژاد باید به خاطر ظلم به مردم محاکمه شود
منصور حقیقت‌پور٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته محمود احمدی‌نژاد باید به خاطر «ظلم» به مردم٬ تحقیر «حزب‌الله» و تحمیل شکست به «اصول‌گرایان» محاکمه شود.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر