۱۴۰۱ مرداد ۱۰, دوشنبه

پناهگاهی برای افراد بی‌خانمان و سگ‌هایشان

در برزیل
یک شهر کوچک در جنوب برزیل، راهی برای جذب افراد بی‌خانمان به یکی از پناهگاه های خود در شب های سرد زمستان پیدا کرده است: آنها می‌توانند با حیوانات خانگی‌شان در پناهگاه بخوابند.
کانواس - شهری با جمعیت تخمینی ۳۴۸۰۰۰ در ایالت ریو گراند دو سول - برزیل متوجه شد که بسیاری از مردمی که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند از ماندن در ۱۴ پناهگاه این شهر در شب های سرد زمستان که اکنون در حال توسعه است، اجتناب می کنند زیرا حیوانات خانگی آنها اجازه ورود به پناهگاه را ندارند.
فابیان تومازی بوربا، دبیر ویژه امور حیوانات این شهرستان گفت: "بسیاری اوقات آنها ترجیح می‌دهند در پناهگاه نمانند تا حیوانات خانگی خود را تنها رها نکنند."
بی‌خانمان‌ها و حیوانات خانگی‌شان اکنون می‌توانند زیر یک سقف در مدرسه (La Salle) سائوپائولو که می‌تواند روزانه ۱۵۰ نفر را در خود جای دهد، سرپناهی پیدا کنند.
ماچادو دی لیما که با سگ‌هایش در این پناهگاه می‌خوابد میگوید: «اگر نمی‌توانستم در پناهگاه با سگ‌هایم بمانم، آنها را می بردم تا با خودم در خیابان بخوابند.»
افراد بی خانمان یک بسته رفاهی حاوی اقلامی مانند صابون، حوله، مسواک و خمیر دندان دریافت می کنند. صبحانه و شام نیز فراهم می‌شود.
سگ‌ها توسط دام‌پزشک معاینه می‌شوند، از نظر وجود انگل بررسی می شوند، واکسینه و یا عقیم می‌شوند تا هیچ بیماری را منتقل نکنند.
بوربا می‌گوید: «چشم‌انداز این است که از انسان‌ها و همچنین حیوانات خانگی مراقبت کنیم.»
در ایران اسلام زده:
به سگ‌های پناهگاه گندک، شلیک می‌کنند و برای رد گم کردن جنایت شان، آنها را (بی‌جان و نیمه‌جان) مخفیانه با بولدوزر زیر خاک دفن می‌کنند. سگ‌هایی سالم که با دشواری، کمبود امکانات و هزینه‌های بسیار بالایی که از راه کمک‌های مالی حامیان حیوانات ایران تامین شده بود، واکسینه و عقیم شده بودند. 
البته در حکومت عدل اسلامی، برای افراد بی‌خانمان هم پناهگاه دارند ولی از آنجا که تفاوتی با شکنجه‌گاه و زندان‌هایشان ندارد 
بی‌خانمان‌ها ترجیح میدهند آزاد باشند و به اینگونه پناهگاه‌ها نروند
 زنان بی‌خانمان نیز از همان جایگاهی برخوردار هستند که توسط دین اسلام به آنها اعطا شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر