۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

دستگیری دختران و پسرانی که در بوستانهای پایتخت آب بازی میکردند

آب بازی ممنوع، خون پاشی آزاد!
رئیس پلیس پایتخت از برخورد قاطعانه با دختران و پسران جوانی که با انجام اعمال غیرمتعارف و خلاف شئون اسلامی نظم جامعه را برهم زده بودند خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد عصر امروز دستگیر شدند.
یادم میاد وقتی ایران بودم، تابستان که شروع میشد مدام از دختر های دوستم که از ارامنه ایرانی هستند میپرسیدم چه روزی جشن آب پاشان است، تا صبح زود برم در خونه شون و دوستم یعنی مادر آنها را خیس کنم!
دوستم زنی جدی است و هر شوخی ای نمیشد باهاش کرد ولی وقتی روز آب پاشان خیسش میکردم از دستم عصبانی نمیشد و اگر هم میخواست عصبانی بشه یادش میانداختم که جشن خودشان هست و او هم میخندید!
روز جشن آب پاشان که میشد دختر و پسرهای محل با شلنگ آب، از توی خیابان داخل خانه شان را خیس خیس میکردند ولی کسی ناراحت نمیشد و به حساب جشن میگذاشتند!

البته سالهای آخرم در ایران کمیته و برادران بسیجی بهتر از خود ارامنه تاریخ این روز را میدانستند و از همان صبح زود در محله های ارامنه گشت میزدند تا مبادا کسی به کسی آب بپاشد!!!و از این طریق اسلام و انقلاب اسلامی شان را حفظ کنند!
وقتی عکس ها و خبر دستگیری دختران و پسران جوانی را به جرم آب بازی،آب پاشی و بر هم زدن نظم جامعه دیدم، به این فکر افتادم شاید این روز هم همان روز جشن آب پاشان بود...
البته که آب پاشیدن به یکدیگر خلاف شئون اسلام است. اسلام عیدهای مخصوص به خودش را دارد که گله گله گاو، گوسفند و شتر را سر ببرند و از تماس خون حیوانات با دست هایشان لذت ببرند!

عجیب است که بعد از ٣٢ سال حکومت اسلامی، تبلیغ و ترویج اسلام از طریق اعدام و شکنجه، بازداشت و اخراج، شلاق و تهدید هنوز نتوانستند مردم را از برگزاری مراسم شاد و صد البته غیرقانونی باز دارند! مردم ایران با وجود اینکه از عواقب سخت اعمالشان خبر دارند، باز هم به هر مناسبت و بهانه ای به خیابان ها میریزند تا به قوانین اسلامی این حکومت خونخوار دهن کجی کنند!
این خنده ها و شادی ها ضربه ای کاری بر جان و افکار پوسیده ی این ستمگران متحجر است...

جشن وارداوار (آب پاشان)این جشن از قدیمی‌ترین جشن‌های ارمنیان محسوب می‌شود که در میان ایرانیان به عید آب پاشی ارمنیان شهرت دارد. ارمنیان در این روز به یکدیگر آب می‌پاشیدند، کبوترپرانی می‌کردند و مسابقات ورزشی ترتیب می‌دادند. بیشتر محققانی که در زمینه اعیاد ارمنیان پیش از مسیحیت تحقیق می‌کنند، این جشن را مربوط به الههٔ آستغیگ و الههٔ آناهید می‌دانند. به موجب افسانه‌های ارمنی، آستغیگ، الههٔ زیبایی، باروری و حاصل‌خیزی بود و برگزاری این جشن در فصل تابستان به منظور طلب باران و برکت بوده است. جشن آب پاشی از جشن‌های خاص اقوام آریایی است و ارتباطی با دین خاصی ندارد ولی ارمنیان از سدهٔ چهارم میلادی پیرایه‌هایی مذهبی برای آن فراهم کردند. اکنون جشن وارداوار به عنوان یکی از اعیاد مسیحیت، نود و هشت روز پس از عید پاک، بین بیست و هشتم ماه ژوئن تا اول ماه اگوست برگزار می‌شود. این جشن در ایران از زمان مادها تا پایان دورهٔ صفوی برگزار می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر