۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

مخالفان شکار شناخت درستی از طبیعت ندارند!

با دشمنان و نابود کنندگان محیط زیست و حیات وحش ایران آشنا شوید
دیده بان حقوق حیوانات: یک کارشناس محیط زیست [؟] گفت: افرادی که صدور مجوز شکار اصولی را عامل کشتار حیات وحش می پندارند از طبیعت شناخت درستی ندارند.

محمدعلی اینانلو در گفتگو با مهر افزود: شکار یک واقعیت اجتماعی است که چه با مجوز و چه بدون مجوز انجام می شود پس بهتر است با مطالعه و برنامه برای شکار در فصل و برای گونه های مجاز، مجوز صادر شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از طرفداران محیط زیست به طبیعت به صورت یک موضوع سانتیمانتالیسم نگاه می کنند گفت: طبیعت به همان اندازه که زیباست به همان میزان هم خشن است و اینکه برخی شکار حیات وحش را تضییع حقوق حیوانات می دانند حتماً هرگز راجع به وعده های غذایی که روزانه مصرف می کنند فکر نمی کنند.
اینانلو با اشاره به اینکه کسانی که در بیابان زندگی می کنند حداقل روزی یک شکار می زنند افزود: اگر مجوز شکار صادر نشود اینگونه روشهای بی رویه و بدون برنامه در فصول سنین و گونه های غیر مجاز ادامه می یابد و روز به روز وضعیت حیات وحش بدتر می شود.
وی با بیان اینکه باید میان شکارچی و شکار کش تفاوت قائل شد افزود: شکار کش کسی است که بدون قانون و برنامه به صورت بی رویه شکار می کند اما شکارچی فردی است که با مجوز و در محلهای قانونی شکار می کند که البته تمام کارشناسان محیط زیست مخالف شکار بی رویه هستند.
اینانلو در پاسخ به اینکه با توجه به وضعیت حیات وحش در ایران آیا صدور مجوز شکار منجر به نابودی بیشتر حیات وحش نمی شود گفت: آنچه که منجر به انقراض گونه های حیات وحش می شود نابودی زیستگاهها برای احداث پالایشگاه و تراشیدن جنگلها برای ایجاد باغ کیوی است نه شکار با برنامه و اصولی.
به گفته وی، یک کل ۱۳ ساله و یا قوچ ۱۱ ساله مانند میوه های رسیده یک باغ هستند که در صورتی که برداشت نشوند از بین می روند و هیچ عایدی برای کشاورز نخواهند داشت.
اینانلو تصریح کرد: اما با شکار به موقع حیات وحش مسن درآمدی هم عاید محیط زیست می شود که در صورت برنامه ریزی مقدار آن هم قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه صدور مجوز شکار برای گونه های مورد حمایت ممنوع است گفت: در ایران گونه هایی مانند هوبره، گوزن زرد، گورخر و یوزپلنگ را نمی توان شکار کرد و شکار اصولی گونه ای مانند کبک که جمعیت میلیونی دارد هیچ اشکالی ندارد.
این بود نظر فردی که خود از طبیعت شناخت درستی ندارد ولی یاوه گویی  بسیار میکند!!!
و این هم تصاویری چند از افرادی که از طبیعت، مانند جناب اینانلو، زیست شناس بزرگ ایران، شناخت درستی دارند!!!
 در ضمن این رو هم  خدمت جناب متخصص خون و کشتار حیوانات عرض کنم که شکارچی و شکار کش هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو قاتل هستند و برای سرگرمی و شکم خودشان میکشند و به تنها چیزی که فکر نمیکنند طبیعت و حیات وحش است. آن کسی هم که به آنها جواز میدهد شریک جرم است و آن کسی هم که از آنها طرفداری میکند، عذر بدتر از گناه می آورد و چرت و پرت سر هم میکند، از هر دوشان بدتر است!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر