۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

تجمع اعتراضی طرفداران محيط زيست علیه سمفونی کارون

گوهر برتر از هنر آمد پدید!!!
به گزارش خبرنگار مهر، اجرای سمفونی پرسروصدای "کارون" با تجمع جمعی از دانشجویان و فعالان محیط زیست در محل برگزاری کنسرت به حاشیه کشیده شد.
پیش از این، گروهی از فعالان و هواداران محیط زیست ایران در نامه ای از مجید انتظامی که به سفارش شرکت “آب و نیرو” و در ستایش ساخت سدهای بزرگ مخزنی، این سمفونی را قرار بود بنوازد، درخواست کرده بودند که از اجرای چنین اثری با چنان هدفی انصراف دهند و در عوض در سوگ کارون بنوازند.
واکنش انتظامی به اعتراضات

این نامه در روز نشست خبری این سمفونی در حضور انتظامی مطرح شد که وی خود را مبری از سیاست دانست و گفت: من پول گرفتم و قرارداد بستم تا این سمفونی را بسازم. کاری هم به سیاست ندارم.
هنگام برگزاری نشست خبری این کنسرت نیز که با حضور مجید انتظامی به‌همراه مدیرعامل شرکت آب‌نیرو به عنوان مجری سدهای ساخته شده بر روی کارون برگزار شد، حضور فعالان محیط زیستی و سؤالات انتقادی برخی از خبرنگاران، حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود.
مجید انتظامی خالق سمفونی کارون با بیان اینکه قرارداد من درباره موسیقی است و اطلاعی از سیاست ندارم گفت: دو هفته است که حواشی سمفونی کارون به شدت مرا درگیر کرده است. چرا که خیلی از انتقادها به بنده نیز صورت گرفته است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا این سمفونی را پیش از آنکه سفارش داده شود ننوشته‌ در حالی که در مصاحبه‌ای که چند روز پیش انجام داده از عشق وافر خود به کارون گفته است توضیح داد: هزینه ضبط این آثار بسیار بالا است وقتی هنوز کسی نیست که برای آنها سرمایه‌گذاری کند، دلیلی ندارد که آنها را در منزل خودم بایگانی کنم. بنابراین باید نهادی باشد تا بر روی این آثار سرمایه‌گذاری کند.
انتظامی افزود: در خارج از کشور نیز دولت بر روی آثار کلاسیک سرمایه می‌گذارد. به هرحال یک سری موسیقی‌ها مصرفی هستند و خودشان می‌توانند درآمدزایی کنند ولی قضیه موسیقی‌ کلاسیک فرق دارد. من دو سال روی این پروژه کار کردم و چهل میلیون تومان هم دستمزد گرفتم. البته هنوز هم در این دستمزد حرف است و به طور کامل پرداخت نشده است، این در حالی است که یک خواننده پاپ ١٠٠ میلیون تومان به راحتی درمی‌آورد.
از آنجا که ایشان کاری با سیاست ندارند و فقط به دستمزد فکر می کنند، در آینده نزدیک اثری شاد!!! بمناسبت جشن خودکفایی صنعت شکنجه زندان اوین، خلق خواهند کرد و همانگونه که اطلاعی از سیاست و مرگ کارون ندارند، روحشون هم از شکنجه ها و اعدام های اوین خبر نداره!!!

و... امیدوارم سرانجام اعتراض فعالان و هواداران محیط زیست، مانند معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه، به بازداشت و حکم شلاق نیانجامد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر