۱۳۹۲ مهر ۲۷, شنبه

چو دیدم عاقبت خود گرگ بودی

شنیدم گوسپندی را بزرگی
رهانید از دهان و دست گرگی
شبانگه کارد در حلقش بمالید
روان گوسپند از وی بنالید
که از چنگال گرگم در ربودی
چو دیدم عاقبت خود گرگ بودی

امسال هم سپهر سلیمی، دوستدار حیوانات و محیط زیست، طرفدار سرسخت قربانی کردن حیوانات و ماهی سفره هفت سین، پس از شکرپرانی شان خطاب به حامیان حیوانات و مخالفت شان با کشتار حیوانات به مناسبت عید قربان که فرموده بودند:" نباید گفت این روز عید نیست و یا نباید به هیچ شکل ممکن حیوانات را قربانی کرد." و "مطالب افراطی گرایانه در مخالفت با مراسم عید قربان و ذبح حیوانات ( به هر شکلی) گاهاً جنبه توهین و بی احترامی به دین را پیدا می کند. بی احترامی به هر دین و آیینی رسمی نکوهیده است."
امسال باز هم در باره عید قربان از طرف دیگر دوستداران حیوانات نظر دادند. به گفته ایشان:"موافقان قربانی کردن حیوانات نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که مخالفت حامیان حیوانات با قربانی کردن حیوانات در اماکن عمومی در واقع به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است. زیرا در دین اسلام کشتن هر حیوانی حتی یک مگس اگر بی دلیل باشد امری مکروه است و یا شغلی نظیر قصابی به دلیل آنکه با کشتن حیوانات سر و کار دارد و باعث قساوت قلب می شود از مشاغل مکروه محسوب می شود..."
نخست اینکه انواع و اقسام کلاه های شرعی را در دکون استفتائات آخوندها، می توانید با دلیلی موجه برای کشتن حیوانات پیدا کنید!!!
دوم اینکه حامیان واقعی حیوانات، بر خلاف ایشان، تنها با قربانی کردن حیوانات در اماکن عمومی مخالف نیستند بلکه با کل این آیین احمقانه و مرتجعانه و بی رحمانه مخالف هستند!
شغل قصابی مکروه است؟! بدون وجود شریف سلاخان و قصابان!!! چه کسی گوشت کباب چرب و نرم جناب محمد و ٤ تا خلیفه اش، ١٢ امام و ٤٠ - ٥٠ تا زن و صیغه های امامان، ده ها هزار امامزاده و هزاران هزار آخوند و میلیون ها مسلمان را آماده می کرد؟!!! بابا! بی انصافی هم حدی داره!!! به این می گن نمک خوردن و نمکدان شکستن!!!
در پاسخ این شعار "بی احترامی به هر دین و آیینی رسمی نکوهیده است" هم صدها عکس و مطلب دارم تا متوجه شوید به هر دین و آیینی نباید کورکورانه احترام گذاشت که متاسفانه از حوصله این مطلب خارج است...

لزوم رعایت حقوق (؟!) حیوانات در حین ذبح طی روز عید قربان
حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی بر رعایت حقوق حیوانات در حین کشتار در روز عید قربان تأکید کرد و افزود: چنانچه دام در منزل کشتار شود باید از ذابحان آموزش‌دیده استفاده شود.
وی افزود: در هنگام ذبح باید از کارد آهنی استفاده شود، دام رو به قبله ذبح شود و آب دادن به دام هنگام کشتار مستحب است.
ما نفهمیدیم!!! یکی می گه سلاخی از نظر اسلام شغلی مکروه است و اون یکی می گه باید آنها را آموزش داد؟!!!
یکی می گه قصابی از مشاغل مکروه محسوب می شود و اون یکی که البته واردتر هم هست و دلش برای کباب ضعف می ره، می گه اگه حیوان بینوا را رو به قبله بکشید و بزور هم بهش آب بدهید، همه چی حله!!!
اثر رعايت حقوق (؟!) حيوانات در ذبح شرعی  به قلم حميدرضا قيصری
ايكنا: دستورات اسلام برای ذبح نشان دهنده اهميتی است كه شريعت اسلام جهت رعايت حقوق حيوانات در هنگام ذبح آن‌ها قائل است كه علاوه بر تأثيرات مطلوب بهداشتی، اين شيوه كشتار اسلامی دارای اثرات مثبت متعددی در سلامت روانی فرد ذبح كننده و مصرف كننده است.
البته منظور ایشان از حقوق حیوانات، حق زجر کشیدن، کشته شدن و کباب خوشمزه شدن است!
ایشان می فرمایند: دين مبين اسلام كه برای تمام شئون زندگی انسان برنامه جامع و كاملی دارد. در اين رابطه نيز دستورات پيشرفته‏ای دارد كه با آخرين اصول بهداشتی شناخته شده و حقوق حيوانات هم‏خوانی دارد. به منظور مثال:
الف) در هنگام سر بريدن حيوان بايستی چهار رگ بزرگ گردن آن را (تای ـ مری ـ وريد و داج سمت راست و چپ) از پائين برآمدگی زير گلو به طور كامل ببرند. اين عمل موجب خون‏گيری بهتر از لاشه می‏شود و در نتيجه كيفيت گوشت از لحاظ رنگ و طعم مناسب‌تر می‏شود.
ب) سر حيوان را با چيزی ببرند كه از آهن باشد، اين كار موجب می‏شود كه حداقل استرس به حيوان وارد شود، دام زجر كمتری بكشد و امنيت فرد ذبح كننده كمتر در معرض خطر قرار گيرد. ذخيره گليكوژنی عضلات دام كمتر مورد استفاده قرار گرفته و در تغييرات پس از كشتار ميزان PH در حد مناسبی پايين آمده و در نتيجه گوشت طعم مناسب‌تری داشته و تردتر است.
ج) حيوان بعد از سر بريدن حركتی كند كه معلوم شود زنده بوده است ( یعنی معلوم شود که به اندازه کافی زجر کشیده). چنانچه حيوانی مرده باشد و پس از آن عمل ذبح روی آن صورت گيرد، اولاً خون‏گيری در دام مزبور صورت نمی‏گيرد و باقی ماندن خون موجب تغييرات بد طعمی و رنگی لاشه و فساد آن می‏شود. ثانياً در دام مرده تغييرات پس از مرگ رخ می‏دهد كه كيفيت لاشه را بسيار پائين خواهد آورد.
جناب سلیمی، اگر بنا به دلایلی جرات نمی کنید حرف دلتان را بزنید بهتر است در این باره سکوت کنید! و اگر هم حرف دلتان این است، وای به حال حیوانات با این حامیان و پشتیبانان شان!!!
این تصاویر بسیار اسلامی را هم به حامی حیوانات، جناب سلیمی تقدیم می کنم که بدانند صرف عمل شکنجه و کشتار حیوانات، حالا می خواد به دستور خدا و اسلام باشد یا هر آیین و اعتقاد دیگری، عملی بی رحمانه است و باید متوقف شود و فرقی هم نمی کند، چه در اماکن عمومی صورت بگیرد و چه پشت دیوارهای کشتارگاه ها...
 در ضمن اون خدایی که در عالم هپروت و نئشه گی به خیال ابراهیم آمده بود، گوسفند به او داده بود تا براش قربانی کند نه بز و گاو و شتر و شترمرغ و...!!! نظر جنابعالی در این مورد چیست؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر