۱۳۹۳ شهریور ۶, پنجشنبه

سپاه محمد می آید!

منابع مالی "دولت اسلامی" از کجا تامین می‌شود؟
تروریست‌های موسوم به "دولت اسلامی" با سرعت زیادی بخش‌هایی از عراق و سوریه را به تصرف خود درآوردند. این گروه هزینه‌های خود را چگونه تامین می‌کند و دارای چه منابع مالی است؟
بسیاری از نیروهای وابسته به "داعش" به علت نزدیکی‌شان با مخالفان رژیم بشار اسد توانستند از کمک‌های کشورهای عربی به سود خود نیز بهره‌ گیرند.
تروریست‌های موسوم به "دولت اسلامی" با سرعت زیادی بخش‌هایی از عراق و سوریه را به تصرف خود درآوردند. این گروه تروریستی هزینه‌های خود را چگونه تامین می‌کند و دارای چه منابع مالی است؟ چندی پیش یکی از وزرای کابینه دولت آلمان کشور قطر را به کمک مالی به تروریست‌های "دولت اسلامی" متهم کرد و این اتهام ضمن رد شدن از سوی قطر به مناقشه دیپلماتیک بین دو کشور انجامید.
هرچند "رسما" دولت‌های عربی‌به تروریست‌های "دولت اسلامی" کمک مالی نمی‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها همچون عربستان، قطر و کویت به صورت رسمی به مخالفان رژیم بشار اسد در سوریه که در میان آن‌ها گروه‌های افراطی همچون "جبهه النصر" دیده می‌شوند کمک‌های مالی و تسلیحاتی می‌کنند.
بسیاری از نیروهای وابسته به "داعش" به علت نزدیکی‌شان با مخالفان رژیم بشار اسد توانستند از کمک‌های کشورهای عربی به سود خود نیز بهره‌ گیرند.
بسیاری از ثروتمندان و شیوخ عرب همواره با دست‌ودلبازی کمک‌های مالی زیادی به انجمن‌ها و گروهایی می‌کنند که به گفته خودشان در راه "ترویج اسلام" فعالیت دارند. مبالغ هنگفتی از این کمک‌های مالی از طریق کانال‌هایی در اختیار تروریست‌های القاعده و دیگر‌گروه‌های جهادی قرار می‌گیرد.
اصلی‌ترین جهش مالی "داعش" بعد از تصرف موصل صورت گرفت. این نیروها بسیاری از بانک‌ها و ادارات را غارت کردند و صدها میلیون‌ها دلار سرمایه به‌دست آوردند.
با سقوط تعدادی از پادگان‌ها و مراکز نظامی عراقی مقادیر زیادی سلا‌ح‌های سبک و سنگین ارتش این کشور بدست تروریست‌های "دولت اسلامی" افتاد. این سلاح‌های مدرن که نیاز جنگ‌جویان "دولت اسلامی" را تامین می‌کنند، همگی در سال‌های اخیر توسط دولت عراق در راستای بازسازی ارتش این کشور خریداری شده بودند.
با فرار مسیحیان از منطقه‌ای که داعش در آن "خلافت اسلامی" اعلام کرده است، اموال آنان نیز به غارت رفت. از زمان آغاز "خلافت اسلامی" بیش از یک میلیون نفر در عراق آواره شده‌اند. 
پس از تصرف مناطقی از عراق و سوریه تعدادی از چاه‌های کوچک نفت به‌دست تروریست‌های "دولت اسلامی" افتاد. 
نفت مناطق تصرف شده توسط تروریست‌های "دولت اسلامی" به قیمت مناسب به دلالان منطقه‌ای فروخته شده و با کامیون‌های نفت‌کش از طریق ترکیه وارد بازار می‌شود.
این عکس از مغازه‌ای در موصل نشان می‌دهد که تقریبا کمبودی در این شهر وجود ندارد. تروریست‌های "دولت اسلامی" علاوه بر گرفتن "مالیات" از کسبه راه‌های ورود مایحتاج مردم را نیز کنترل می‌کنند.
در حال حاضر ورود کالا به مناطق تحت کنترل "دولت اسلامی" تنها از طریق قاچاق آن از سوریه و ترکیه امکان‌پذیر است.
قاچاقچیان بدون پرداخت باج به تروریست‌های "دولت اسلامی" قادر به ورود کالاها از طریق ترکیه و سوریه به منطقه نیستند. این "باج" بخش دیگری از منابع مالی "دولت اسلامی" را تامین می‌کند. 
اخیرا نیویورک‌تایمز مقاله‌ای منتشر کرد که بر مبنای آن تروریست‌های القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و شمال آفریقا مبلغ ۱۲۵ میلیون یورو در قبال آزادی گروگان‌ها از دولت‌های گوناگون دریافت کرده‌اند. گروگان‌گیری شهروندان غربی به یکی از راه‌های تولید درآمد برای تروریست‌ها تبدیل شده است. 
دولت آمریکا از روی پرنسیب پولی در قبال آزادی شهروندانش پرداخت نمی‌کند. خانواده جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی ایمیلی از تروریست‌های "دولت اسلامی" منتشر کرد که در آن تروریست‌ها خواستار دریافت ۱۰۰ میلیون دلار در قبال آزادی او شده بودند. برخلاف آمریکا، دول اروپایی اما بارها برای آزادی شهروندانشان مبالغ هنگفتی پرداخت کرده‌اند.
به گزارش منابع آگاه اخیرا مقدار زیادی اشیاء عتیقه برای فروش وارد بازار شده است. این اشیاء عتیقه و تاریخی همگی مربوط به منطقه سوریه و عراق هستند. از سال ۲۰۱۱ در بازارهای بین‌المللی بر روند ارائه اشیاء عتیقه سوریه افزوده شده است.
بهای بسیاری از این اشیاء بی‌نظیرتاریخی که از طریق غارت موزه‌ها و مناطق باستانی برای فروش ارائه شده‌اند به میلیون‌ها دلار می‌رسد. منابع امنیتی بر این باور هستند که فروش اشیاء عتیقه یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد برای تروریست‌های "دولت اسلامی" است. -دویچه وله - 
درست مانند آخوندها و پاسداران دزد و جنایتکار حاکم بر ایران...و صد البته مانند پیامبر و امامان شان!!!
   به اموالی كه پس از پیروزی در جنگ از دشمن به دست می­آید، «غنیمت» گفته می­شود. نخستین غنیمت در اسلام، در سال دوم هجری در سریه «عبدالله بن جحش» نصیب مسلمانان شد.
   منابع غنیمت، عبارت­اند از: سلاح­های گوناگون، دارایی‌ها، زمین‌های كشاورزی، خوراكی­ها و آشامیدنی­ها، چهارپایان (گوسفند، اسب و شتر) و اسیران جنگی كه از نبرد با مشركان و یهودیان به دست می‌آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر