۱۳۹۳ مرداد ۱۸, شنبه

شرایط دهشتناک نگهداری یک خرس قهوه ای در قفس ۱/۵ متری

دیده بان حقوق حیوانات: شرایط دهشتناک و رقت بار نگهداری و برخورد با یک خرس قهوه ای در مرکز کشور، نیازمند «برخورد عاجل و بدون فوت وقت» مسوولان سازمان محیط زیست است.
 یک دوره گرد که با نمایش در دیواره مرگ (یک دیواره چوبی کوچک برای حرکات آکروبات موتورسواری) اقدام به سرگرم کردن مردم می کند یک خرس قهوه ای را در قفسی به ابعاد ۱/۴۰ در ۱/۴۰ سانتیمتر از جنس ورق پانچی حبس کرده و با روشن کردن موتور پر سر و صدا و حرکت بر دیواره چوبی موجب ضجه زدن عصبی خرس می شود. به موازات همکار این فرد با شعله های گاز پیک نیک ترس خرس را دو چندان می کند و به گمانش دل مردم را نیز شاد می کند!
این معرکه گیر در بخشی از نمایش تکراری هر شب خود در پارک شهر ورزنه، میمونی که در قفس نیم متری اسیر است و یک مار یک و نیم متری را با رفتاری آزارنده تحریک می کند تا با داستان های سرتاسر دروغ از زندگی خرس و مار و میمون، از مردم انعامی بگیرد و این آزار را تا خرس و میمون و مار جانی در بدن دارند ادامه دهد.
 از آنجا که مسولان سازمان محیط زیست این روزها خود به دنبال کشف توجیهاتی برای ادامه فعالیت سیرک ها و دوره گردان و معرکه گیران هستند، باید دید از منظر مدیران سازمان محیط زیست، آیا هنوز هم ریختن آبروی یک کشور ۸۰ میلیون نفری به دست معدودی افراد دوره گرد و معرکه گیر نیازمند استاندارد سازی و ادامه ارایه مجوز از جانب این سازمان است؟

دیده بان حقوق حیوانات تا کنون تلاش داشته است به دور از اقدامات نمایشی، در نشست هایی صمیمی با مسوولان سازمان محیط زیست مشکلات موجود در حیطه حیوانات را به مسوولان منتقل کرده و جهت رفع پایدار این مشکلات با ارایه راهکار و اعلام همکاری همه جانبه نقشی موثر و عمل گرا اجرا کند. در آخرین نشست کارگروه بررسی مشکلات مراکز نگهداری حیوانات که با حضور مدیرکل بازرسی و مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی محیط زیست انجام شد، دیده بان حقوق حیوانات، انجمن یوزپلنگ ایرانی، ایرانیان مخالف آزمایش روی حیوانات، انجمن پستانداران ایران، دانشنامه پرندگان ایران، دکتر دامپزشک به بررسی چرایی ارایه مجوز به سیرک قهرمانی در استان البرز پرداختند. همچنین با ارایه مستندات مختلف به ارایه دلایل مخالفت قاطعانه با فعالیت هر گونه سیرک حیات وحش در سرتاسر کشور و جهان پرداختند. در این نشست مدیرکل بازرسی قول قاطع دادند که با هرگونه حیوان آزاری به خصوص گزارش آزار خرس برخورد فوری شدید و قاطع انجام شود. حال با ارایه این گزارش، باید دید فوریت، شدت و قاطعیت این ارگان مسوول در چه حدی است.
 در صورت عدم برخورد مسوولان با این حیوان آزاری و با توجه به پیگیری مکرر گروه های بین المللی از دیده بان حقوق حیوانات برای اقدام، این مجموعه با در نظر گرفتن به پیمان نامه ها و کنوانسیون ها بین المللی که کشور جمهوری اسلامی ایران در آنها عضو بوده یا آنها را امضا کرده است مراتب را از طریق ارگان های بین المللی پیگیری خواهد کرد. بی شک چنین اقداماتی جهت جلوگیری از آبروریزی بیشتر در عرصه های بین المللی صورت خواهد گرفت.
طبق روال دیده بان حقوق حیوانات در انتقاد همراه با ارایه راهکار و اعلام همکاری در رفع مشکل، در صورت نیاز و موافقت  مسوولان، دیده بان حقوق حیوانات برای نگهداری این حیوانات با بالاترین استانداردهای جهان، حمایت معنوی از معرکه گیرانی که معیشت آنها به این حیوان آزاری وابسته است و ارایه راه حل های عملی برای حذف این جلوه کثیف از چهره ایران اسلامی اعلام آمادگی می کند.

مراتب کتبا به اطلاع مسولان سازمان محیط زیست رسیده و به جد پیگیری خواهد شود.
ای تف به روی مردمی که با دیدن زجر حیوانات شاد می شوند...
اگه کمتر از گل بگیم به این نفرت انگیزها٬ می گن از ناآگاهی شون است!!!
پس کجاست اون فرهنگ ۲۵۰۰ ساله ای که به آن می نازید؟!!!
یه ذره از اون فرهنگ ۲۵۰۰ ساله تون رو نشون ما بدین تا ما هم به جهانیان نشون بدیم!!!
امیدوارم همون دیوار مرگ٬ گورت بشه...

پی نوشت:
دیده بان حقوق حیوانات: خرس اسیر در میان دیواره مرگ ورزنه ضبط شد.

به گزارش دیده بان حقوق حیوانات خرسی که مدت ها در قفس ۱/۵ متری اسیر بوده و در هر نمایش دیواره مرگ وادار به ضجه زدن می شد توسط گارد محیط زیست ضبط شد.

میر حسین داداشی، رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی دفتر صید و شکار محیط زیست با اعلام این خبر به دیده بان حقوق حیوانات گفت این خرس تا تعیین تکلیف نهایی برای نگهداری به تهران منتقل خواهد شد.

هفته گذشته با دریافت گزارشی از یک هموطن مقیم منطقه، پیگیری های دیده بان حقوق حیوانات آغاز شد و با کمک گزارش دهنده و سه گزارشگر اعزامی به منطقه، در شب های متوالی اسناد تصویری در قالب فیلم و عکس تهیه و به موازات مراتب جهت پیگیری به مسوولان سازمان اطلاع داده شد.

همچنین آقای مهندس افشین کرمی در یک مصاحبه زنده رادیویی قول پیگیری سریع ماجرا را داده بودند که با توجه به اقدام انجام شده و در اقدامی تحسین بر انگیز این خرس از اسارت در قفس یک و نیم متری خلاص و ضبط شده است.


دیده بان حقوق حیوانات ضمن تشکر از اقدام سریع مسوولان، امیدوار است این رخداد به مرور برای سایر حیات وحش اسیر در چنگال خودخواهی افرادی که از اسارت حیوانات و حیوان آزاری سود مالی می برند نیز رخ دهد.

حالا سر از باغ (زندان) وحش بابلسر درنیاره خوبه!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر