۱۳۹۳ مرداد ۱۳, دوشنبه

«کوبانی» در نبرد با داعش تنها مانده است

سنای آمریکا با اکثریتی قاطع به تامین بودجه اضطراری ۲۲۵ میلیون دلاری برای سیستم دفاع ضدموشکی اسرائیل، موسوم به 'گنبد آهنین' رای داد.
 در حالی که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این روزها پر از نام‌های آشنایی چون غزه، حماس، اسرائیل، اکراین، عراق و داعش بوده است، یک نام به تازگی در بین این اسامی خود را به مخاطبین معرفی کرده است: «کوبانی».
کوبانی نام کُردی «عین‌العرب» شهری در استان حلب در کشور سوریه است. جمعیت این شهر مطابق آخرین آمارها و تا پیش از شروع درگیری‌ها در سوریه اندکی بیش از ۵۲ هزار نفر بوده است. اکثریت ساکنین این شهر را کُردها تشکیل می‌دهند. کُردهای سوریه، بزرگ‌ترین گروه قومی غیرعرب در این کشوراند. 
پس‌ازآنکه داعش یا «دولت اسلامی عراق و شام» شهر موصل در عراق و بخش‌های دیگری در شمال این کشور را به تصرف خود درآورد و به‌ موازات آن اعلام خلافت اسلامی کرد و رهبر خود ابوبکر البغدادی را به عنوان خلیفه مسلمین جهان معرفی کرد توانست با سلاح‌ها و تجهیزات نظامی بیشتر و کامل‌تری به رویارویی با ارتش عراق و سوریه و گروههای رقیب خود در این دو کشور بپردازد.
داعش اکنون چندهفته‌ای است که تلاش می‌کند در کردستان سوریه به‌پیش رود و به همین منظور قصد دارد منطقه کُردنشین «کوبانی» را تصرف کند. در حال حاضر کوبانی در محاصره نیروهای داعش قرار دارد. - رادیو زمانه -
اینک مرد و زن٬ پیر و جوان اسلحه به دست گرفته‌اند و به دفاع از خود و سرزمین خویش بپا خاسته‌اند.
زیرا می دانند در صورت سقوط كوبانى، در مدت بسيار كوتاهى، همهی آنها قتل‌عام خواهند شد. 
مرثیه ای برای کوبانی
کوبانی رو تنها نگذاریم...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر