۱۳۹۴ آذر ۱, یکشنبه

هشدارهای امنیتی بروکسل را نیمه‌تعطیل کرده‌ است

دویچه وله: مغازه‌ها، موزه‌ها و سینماهای بروکسل تعطیل شده‌اند. همزمان بیشتر مراسم و برنامه‌های پیش‌بینی شده از قبل نیز لغو شده‌اند. بازی فوتبال لیگ دسته اول بلژیک از آن جمله است. این وضعیت تا ظهر یکشنبه ۲۲ نوامبر ادامه خواهد داشت.
مقامات بلژیک از مردم خواسته‌اند به خاطر شواهد جدی حملات تروریستی، از رفتن به فروشگاه‌های بزرگ، کنسرت، اماکن پرجمعیت، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه پرهیز کنند. نخست‌وزیر بلژیک می‌گوید خطر ترور در مغازه‌ها، تجمع‌ها، اماکن سربسته و وسائل نقلیه بالاست. کلیه خطوط مترو تعطیل می‌مانند.
وضعیت هشدار در بلژیک در بالاترین رده اعلام شده است. 
شارل میشل نخست وزیر بلژیک گفت که فردا دوشنبه، به خاطر وضعیت امنیتی مدارس و دانشگاه های بروکسل پایتخت این کشور تعطیل خواهند بود و تعطیلی مترو هم ادامه می یابد.
نخست‌وزیر فرانسه: تروریست‌ها ممکن است حمله شیمیایی کنند
شش روز بعد از حملات پاریس نخست‌وزیر فرانسه هشدار داد که گروه‌های تروریستی ممکن است به حملات بیولوژیکی و شیمیایی دست بزنند. فرانسه قوانین امنیتی خود را تقویت کرده و از حملات احتمالی جدید بیم دارد.
 روز جمعه (۲۰ نوامبر) گزارش دادند که تعدادی مهاجم مسلح ۱۷۰ نفر را در باماکو، پایتخت مالی به گروگان گرفتند. گروگان‌گیری در هتل زنجیره‌ای رادیسون بلو رخ داده است.
به گفته خبرگزاری آلمان ماموران انتظامی به هتل یورش برده‌اند و صدای تیراندازی از درون هتل نیز شنیده شده است. گفته می‌شود که مهاجمان (دست‌کم دو تن) با استفاده از خودرویی که "شماره‌ی دیپلماتیک" داشته، توانسته‌اند به محوطه هتل وارد شوند.

شاهدان عینی گفته‌اند که شمار تروریست‌های اسلام‌گرا بیشتر و حدود ۱۳ نفر بوده است. آنها با فریاد "الله اکبر" به هتل حمله کردند. آنها در بدو ورود در سرسرای هتل شروع به تیراندازی کردند و بعد به طبقه‌های بالا رفتند و حدود ۱۷۰ مسافر را گروگان گرفتند.

بنا به گزارش‌ها، در جریان گروگان‌گیری، سه شهروند چینی، یک زن آمریکایی و یک کارمند بلژیکی جان باخته‌اند. دیدیه ریندر، وزیر خارجه بلژیک، در پیامی توییتری از مرگ یک شهروند بلژیکی دیگر خبر داده است.
حالا بخاطر امنیت خودتون هم شده یه فکری بحال سوریه و عراق و... بکنید!!!
یعنی این آمریکا و اروپای قدرتمند از پس چند هزار داعشی بر نمیان؟!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر