۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

ادمیزاد عجب موجود قسی القلبی است

شاید اینگونه تصور میکنید که: " من وجدانم اسوده است زیرا پالتو پوست نمیخرم". اما اگرنگاه دقیق تری به لوازمتان بیاندازید، متوجه میشوید بدون اینکه قصد انرا داشته باشید، از پوست سگ و گربه برای تزئین لوازمتان استفاده میکنید.
از جمله: حاشیه پشمالوی دور کلاه کاپشن تان یا حاشیه دور چکمه تان. کیف،گل یا سنجاق تزئینی موهایتان. جا کلیدی با یک تکه پشم کوچولوی نرم،اسباب بازی بچه ها یا اسباب بازی گربه تان که به صورت یک موش کوچک است. در کلاه، قسمت داخلی کفش یا کاپشن.همچنین از پوست سگ و گربه برای روکش بعضی عروسک ها یا مجسمه ها استفاده میشود.این پوست ها را در انواع و اقسام رنگها میشود خرید.
در کشور چین سالانه حدود ٢,٠٠٠,٠٠٠ سگ و گربه بخاطر پوستشان کشته میشوند.این حیوانات تحت شرایط وحشتناکی پرورش داده میشوند یا از خیابان ها جمع اوری میشوند.
گزارش تکان دهنده فیلم ساز المانی مانفرد کاره مان در سال ١٩٩٨ نشان داد که چگونه هزار ها سگ و گربه در کشورهای چین،تایلند و فیلیپین قربانی کارخانه های پوست سازی میشوند.حیوانات را در انبارها و قفس های تنگ و تاریک حبس میکنند یا طوری میبندند که امکان هیچ حرکتی نداشته باشند. در قصابخانه کارکنان اماده هستند تا انها را به فجیع ترین شکل از طریق خفه کردن یا بوسیله چاقو بکشند. و اغلب زنده پوست شان را بکنند.
صرف اینکه پالتو پوستی ارزان است، دلیل این نیست که از پوست حیوانات درست نشده است. در کشور چین از پوست سگ و گربه کت هائی درست میکنند که قیمت ان از قیمت کت های پوست مصنوعی ارزانتر است.
برای من نگارش این مقاله وحشتناک مشکل و درداور است، با هر کلمه که مینویسم چهره ی زجر کشیده ی این حیوانات مظلوم بیدفاع در مقابل چشمانم مجسم میشود. و درد ناتوانی ام برای کمک به این درد کشیدگان بیشتر عذابم میدهد. تنها امید و انگیزه ی نوشتنم این است که شاید تعدادی هر چند اندک از این حقیقت اگاه شوند و از خریدن این گونه محصولات الوده به خون و درد این حیوانات زجر کشیده دست باز دارند.
گول ارزان بودن کالاهای چینی را نخوریم.
کالاهای چینی را تحریم کنیم.
کالاهای چینی بوی خون و درد میدهند.

برای مشاهده ی عکس های بیشتر بر روی عکس ها کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر