۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

به مناسبت روز زمین


ایران جزو 10 كشور تخریب ‌كننده محیط زیست
جرس:ایران به لحاظ تخریب مسائل زیست محیطی و انسانی در رده‌های نخست جهانی قرار دارد و با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی در كشور كمتر به معضلات و بحران‌های موجود آن توجه شده است.
مهرداد خانمحمدی پنجشنبه شب در مراسم‌ گرامیداشت روز هوای پاك در دانشگاه پیام‌نور زنجان، با بیان اینكه ایران به لحاظ وجود گونه‌های مختلف جانوری از مناطق ثروتمند جهان محسوب می‌شود، افزود: در این زمینه و بدون توجه به مسائل موجود، معضلات ناشی از آن محیط زیست را با بحران جدی مواجه كرده است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینكه هر روز به مشكلات و معضلات محیط زیست در‌ كشور افزوده می‌شود، اظهار داشت: استفاده غیراصولی از منابع طبیعی و زمین، محیط زیست را با خطر فراوانی روبه ‌رو كرده است.
به گزارش فارس، وی با بیان به اینكه ایران در بخش‌های مختلف كشاورزی به بهای تخریب و از بین رفتن مراتع به خودكفایی رسیده است، ادامه داد: در این زمینه كشور در تولید گندم به مرز خودكفایی رسیده،‌ اما این این اتفاق به بهای از بین رفتن مراتع و تخریب در حوزه آبخیزداری به وجود آمده است.
خانمحمدی با اشاره به اینكه مردم ایران به دلیل قدمت و تمدن درخشان مردمی طبیعت دوست هستند، افزود: با نگاهی به رخدادهای تاریخی می‌توان به اهمیت فضای سبز و استفاده به جا و مناسب آن پی برد.
وی در ادامه با بیان اینكه قدمت فرهنگی و تاریخی درخشان ملت ایران زیبنده محیط زیست ناسالم نیست، افزود: با نگاهی گذرا به مناطق مختلف كشور مسائل ناشی از استفاده نابه‌جا از محیط زیست را شاهد هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر