۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

گاو بازی یا شکنجه و کشتار بیرحمانه گاوها


خواستم مطلبی راجع به گاوبازی بنویسم زدم رو گوگل، این بود نتایجش:
کلیپ بسیار جالب و زیبا از مسابقات گاو بازی!
کلیپ خیلی خیلی خنده دار گاو بازی!
ورزش گاوبازی!
حرکات زیبا در حین گاو بازی!
عکس زیبا و دلنشین از جاذبه های ورزش مفرح گاو بازی!
تصاویری مهیج از گاوبازی!
آغاز جشن سالانه گاوبازی!
از این همه ابراز و احساسات و هیجان مردم متعجب شدم. یعنی اینها هیچکدام به عمق و واقعیت این ورزش مفرح، زیبا، هیجان انگیز و جالب!! فکر کرده اند؟در این ورزش "زیبا و مفرح!!"
در سراسر جهان سالانه بیش ار ٢٥٠,٠٠٠ گاو شکنجه و کشته میشوند.
در اسپانیا ، اشکال مختلف گاوبازی اجرا می شود. فصل گاوبازی از بهمن ماه تا مهراست (تقریبا تمام طول سال) و در کل ، در این نوع رویدادها به طور متوسط در سال ٣٠,٠٠٠ گاو ، مورد آزار قرار گرفته و کشته می شوند.

اما حقیقت زندگی و مرگ دردناک این گاوها این چنین است:

معمولا در هر مبارزه سه گاو باز به همراه شش گاو نر شرکت دارند. در مقابل هر گاو باز دو گاو نر وجود دارد و هر گاو باز را گروهی از مردان "Cuadrilla" همراهی می کنند تا به او در میدان مبارزه یاری رسانند.

در ابتدا: گاو بازها "toreros " یا " matador " و گاو بازانی که با اسب وارد میدان می شوند " picadores " وارد صحنه میشوند و یک دور افتخار میزنند و خود را به جمعیت نشان میدهند. پس از ان گاو را وارد صحنه میکنند و گاو باز ها برای دیدن عکس العمل گاو و خسته کردن او با شنل جلب توجه او را میکنند تا مسیرهای کوتاه را طی کند. گاو به خواسته انها عمل میکند (چاره ی دیگری ندارد، اگر امکان فرار داشت مسلما همان اول فرار میکرد) در حالیکه بدن او برای این کار ساخته نشده، این فشار بیش از حد به عضلات و استخوان ها باعث ضعیف شدن و خستگی شدید حیوان میشود.

پس از ان: گاو بازان سوار بر اسب "picadores " وارد میدان میشوند. ضربت نیزه ای که با شدت باعث جراحت عمیق در ماهیچه های گردن گاو نر می شود قدم اول در مبارزه است. این ضربه باعث میشود که گاو نتواند سرش را بلند کند و باعث خونریزی شدید میشود. گوش های اسب را با روزنامه مرطوب پر می کنند تا کمتر بشنود. بدنش را نیز زره پوش می کنند و چشم های اسب را با چشم بند می بندند که این عمل اغلب باعث مجروح شدن اسب میشود، زیرا متوجه حمله گاو نمیشود، چرا که پیکادور سوار بر اسب همچنان با نیزه اش ، پشت و شانه های گاو نر را هدف قرار داده و ماهیچه ها و تاندون های گاو نر را پاره کرده است و احتمال دارد گاو نر هم در صدد دفاع از خود برآید. در همین مرحله است که گاو نر خون زیادی از دست می دهد.

مرحله بعد: ضربت زدن به وسیله نیزه های قلاب دار موسوم به "banderillas" . گاو باز اجازه دارد تا شش نیزه را در بدن گاو نر فرو کند. پنج سانتیمتر از انتهای نیزه های "banderillas" فلزی است و سرشان قلاب مانند خاردار و بسیار تیز است. این نیزه ها از گرده گاو آویزان می مانند. در این مرحله است که گاو دچار خونریزی داخلی می شود و بقدری ضعیف می گردد که حتی قدرت سر بلند کردن یا راه رفتن را از دست می دهد. ممکن است سعی کند که خود را از مهلکه برهاند و ممکن است که از پای در بیاید. این احتمال هم وجود دارد که به دفاع از خود بپردازد اما حقیقت این است که گاو نر در این مرحله کنترلی روی حرکات خود ندارد.

مرحله اخر: حال که گاو بینوا بر اثر زخمهایش ضعیف و خسته شده نوبت گاوباز میشود که کار را به پایان برساند. ماتادور از شنل قرمز کتانی و چوبدست "muleta " استفاده می کند و با حرکاتی نمایشی سعی در گذراندن وقت و سرگرم کردن بیشتر تماشاچیان دارد. اگر گاو بیش از این توان مبارزه نداشته باشد گاوباز شمشیرش را با شمشیر برنده تری بنام " estoque" عوض میکند و اقدام به کشتن گاو نر می کند. هدف او گاوقلب است و باید باعث مرگ گاو شود اما معمولا گاو باز خطا می کند و به جای قلب، ریه حیوان سوراخ می شود و خون از دهان و بینی گاو سرازیر می گردد. اگر چنین اتفاقی بیافتد و گاو باز شکست بخورد ، دوباره و چند باره این کار را انجام خواهد داد و سرانجام بعد از چندین حمله گاو نر بر زمین خواهد افتاد. در این حملات است که اعضای داخلی بدن گاو نر قطعه قطعه می شوند. در این زمان گاو نر از نظر بدنی در واقع فلج شده اما هنوز هوشیار است.در حالی که گاو نر هنوز زنده است، ماتادور اقدام به قطع نخاع حیوان از پشت سرش می کند. این کار را با چاقو "puntilla " انجام می دهد. گوش ها و گاهي دم حيوان بريده مي شود اين اندام جايزه ي !! گاوباز است. و در نهایت گاو را که هنوز زنده است را بوسیله ی اسب یا قاطر به بیرون از میدان میکشند و در پشت کامیونی میکشند و از درد و رنج رها میسازند. تماشاگران خوشحال و راضی از اینکه گاوباز شجاع!! توانست، یکبار دیگر گاوی بیدفاع و حیران از این همه قساوت را با زجر و درد بکشد راهی خانه خود میشوند. "تا بار بعد و گاوی دگر".

در دبستان یادم هست در کتابها میخواندیم گاو حیوان مفیدی است. چون هم از پوستش استفاده میکنیم، هم از گوشتش و هم از شیرش. باید اضافه کرد هم از درد و رنجش.

اما در مورد ناجوانمردی ها، پستی ها و تقلب های این سنت و مبارزه ی هیجان انگیز!!

١- تولید مثل: گاوها در همان ابتدای نسل کشی طوری دستکاری میشوند که ارام،ساده و قابل پیش بینی باشند.

٢- تراش: برش، تراش و سوهان کاری شاخ گاو ها. این باعث قضاوت اشتباه گاو ها در تخمین فاصله ها میشود و همچنین باعث ضعف و درد و پیامد های اشکار ناشی از ان. بیشترین اثر تخریب کننده تراشیدن شاخ حالت اخته ی روانی ان است. عمل تراشیدن شاخ گاو در مسابقات گاوبازی مجاز است.

٣- مواد مخدر:استفاده از قرص های خواب اور،فلج کننده ، کرخت و بی حس کننده.

٤- اضافه کردن موادی که باعث تضعیف قوا میشود: دادن مقادیر عظیمی نمک، ٤تا ٥ کیلو، که باعث نوشیدن مقدار فراوان آب و در نتیجه نفخ شدید ،سنگینی و کاهش سرعت عمل گاو میشود. نمک به زور داده میشود بمنظور ایجاد تشنگی و مصرف فراوان آب است.
دستکاری هاو سوء استفاده های دیگری هم وجود دارد که بر روی گاو انجام میشود قبل از انکه گاو در صحنه وارد شود.

٥- تحریک چشمان: با اغشتن گلیسرین به چشمان گاو باعث تاری دید و تحریک شدید ان میشوند.

٦- استفاده از اسب: برای حمله به گاو، هر ساله حدود ٢٠٠ اسب در میدان گاوبازی کشته میشوند. چشم های اسب را با چشم بند می بندند ،تارهای صوتی اسب ها را پاره میکنند و گوش هایش را نیز با روزنامه مرطوب پر می کنند تا چیزی نبیند و کمتر بشنود. زیرا اسب ها بشدت از گاوهای نر میترسند. اغلب شکم این اسب ها در اثر حمله ی گاو توسط شاخ گاو دریده میشود. جراحت هاو پاره گی های اسب پس از مسابقه بدون بیهوش کردن اسب برای مسابقه بعد دوخته میشوند . از این اسب ها تا اخرین قطره ی خون و اخرین نفسشان در صحنه" نبرد!!" استفاده میکنند.
همه این موارد بنا به درخواست گاوباز است که یک پیروزی صد در صد برای او تضمین شود.

بنابراین همانطور که ملاحظه میکنید که گاو بی پناه نه وحشی ،خطرناک و جنگنده است ، نه قدرت و فرصت کوچکترین دفاعی از خود دارد.

گاوهای نر حیوانات بسیار مسالمت امیزی هستند که معمولا زندگیشان صرف خوردن علف، خوابیدن و بازی کردن با همجنسان خود میشود. انسانها انها را به اجبار به راهی سوق میدهند که بهیچ وجه در خلق و خوی و ذات انها نیست
درعکس فوق ملاحظه مینمائید که مردی بدون اینکه از طرف گاوها مزاحمتی برای او ایجاد شود، میان گاوها میگردد.
این انسانها هستند که نه تحمل زندگی مسالمت امیز با همجنسان خود را دارند، نه با دیگر موجودات .
اگر طاقت دیدن عکسهای تکان دهنده این مراسم کشتار را دارید، در اینجا میتوانید مشاهده نمائید برای دیدن فیلم ها اینجا

هشدار! عکسها تکان دهنده هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر