۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

حقوق حیوانات نزد ایرانیان است و بس!

حیوانات از دید اغلب ایرانیان به دو دسته تقسیم میشوند: مفید و زیان آور.
حیواناتی مفید هستند
-که کشتن آنها باعث تفریح، سرگرمی و لذت شوند.
-که آنها را بکشند و بخورند.
-که از پوست آنها برای تزئین اندام زشتشان استفاده کنند.
- که آنها را در قفس های تنگ و سرد زندانی کنند و به تماشای درد و رنج آنها بروند و اسمش را بگذارند "باغ وحش"!!!
-که از سر یا بدن بیجانشان بعنوان دکور اتاقشان استفاده کنند.
-که با کشتن آنها درد و بلا را از خودشان دور کنند(که امیدوارم درد و بلای سخت تری نصیبشان شود).
-که وظیفه دینی شان را انجام داده باشند و در های بهشت را بروی خویش باز کنند!
باقی حیوانات زیان آور هستند و حق زندگی ندارند
- زیرا بقول اغلب ایرانی ها کثیف هستند( با آفتابه و دست چپ طهارت نمیگیرند)!
- زیرا بیماری زا هستند، از جمله: باعث بیماری بسیار "مسری" سرطان در انسانها میشوند!!! (نگاهی به قسمت نظرات "چهار راه مــرگ" بیاندازید).
- زیرا از آشغال غذا و ته مانده ی انسانها برای ادامه زندگی خود استفاده میکنند(چون انسانهای خودخواه و تنگ نظر به آنها کمک نمیکنند و خودشان هم نمیتوانند برای خرید به سوپر مارکت بروند)!
- زیرا این کشور ارث بابا آنها نیست و باید خودشان کشوری و رهبری و رئیس جمهور مهربان و دلسوز برای خود درست کنند و جای انسانها را در این "سرزمین کوچک" تنگ نکنند و به کشور خودشان بروند (ما ایرانی ها اصولا اهل پناهندگی دادن نیستیم، حالا فرقی نمیکند چه انسان چه حیوان).
- زیرا اغلب ایرانی ها بر این نظر سراپا اشتباه و احمقانه هستند که حیوانات درد را احساس نمیکنند و هیچ گونه عاطفه، ترس یا علاقه به زندگی ندارند.
- زیرا اغلب ایرانی ها خودخواه هستند و بجز به خود و به جیب خود به چیز دیگری فکر نمیکنند.
- زیرا...نمیدونم چی بگم...نتونستم حتا برای نمونه یک دلیل درست و حسابی که منطقی باشه و با عقل و احساس آدمیزاد جور در بیاد پیدا کنم.


به سگ‌ها شلیک می‌کردند و می‌خندیدند!
آقای «افصحی» یکی از کسانی‌که از نزدیک شاهد کشتار سگ‌ها در بام تهران بوده می‌گوید:
ساعت ۱۲.۳۰ شب بود که به‌همراه دوستانم در «بام تهران» نشسته بودیم که صدای شلیک تیر شنیدیم. برگشتم نگاه کردم در قسمت محدوه‌ی باز آن‌جا زیر نور پروژکتور دیدم دو قلاده سگ توسط سه آقایی که مسلح بودند کشته شدند.
متاسفانه آقایی که سگ‌ها را کشت با حالت زننده‌ای می‌خندید. حتی اگر وظیفه‌اش هم این بود که این کار را بکند، درست نبود که بعد از این‌کار بخندد.
دوستان‌ام برای جلوگیری از شلیک‌های بعدی به سمت این آقایان دویدند اما آن‌ها گفتند جلوتر نیایید چون ممکن است تیر به شما اصابت کند.
دوستان‌ام به آن‌ها گفتند یکی از این سگ‌ها معلول بود و ما می‌خواستیم برای معالجه ببریم‌اش. قبلآ با موسسه‌ی «وفا» برای پناه دادن این سگ هماهنگ کرده بودیم. ایشان خندیدند و با تمسخر گفتند: «الوعده وفا!»

چهار راه مــرگ
دلم خیلی گرفته.. از ٨ تا گربه ای که در فاصله ۵٠ متری خانه ام سر یک چهار راه کوچک غذا میدادم (اسمش را گذاشتم چهار راه مرگ) فقط ٢ تا زنده مانده .. همه زیر یکسال سن داشتند. ساعت ٧ بعد از ظهر نزدیک شمشادهای پیاده رو جمع بودند منتظر من و لئون تا براشون غذا ببریم.. آنها هم هی خودشان را لوس کنند و دور پای ما بچرخند.. معروفترینشان گربه لئون بود به اسم (سانی) یک گربه زرد رنگ نر خوشگل که خیلی هم گردن کلفت شده بود.. ولی ناغافل غیبش زد (یعنی مرد).. ۴ تا بچه های شاندیز بودند (خودش پارسال مرد) که فقط یکیشون مونده (یک گربه نر سفید).. چهارشنبه عصر خواهرش که یک گربه سیاه پشمالوی ماده خیلی مهربان بود و یکماه پیش برای اولین بار بچه دار شد جلوی چشم ما ماشین محکم زد بهش.. چشماش زده بود بیرون و خون از حلقومش میامد.. ولی نمیمرد و خس خس میکرد.. نیم ساعت بالا سرش بودیم و زجر کشیدنش را نظاره میکردیم و کاری از دستمان بر نمیامد. دیگه جای درنگ نبود بردیمش دامپزشکی هیچ امیدی برای زنده ماندنش نبود و باید راحت میشد.

جسد شاندیز

شاندیز
این هم از دانشجوی محیط زیستی که خارج از ایران دکترا می‌خواند!
این عکس در بیابان‌های اطراف تهران گرفته شده و با افتخار در فیس بوک صاحب عکس هم منتشر شده است تا لابد همه ببینند و بدانند که این آقا چه شازده‌ی گل‌پسری هست! نیست؟ اما به باور من، شرم‌آورتر از این کار، کامنتی است که به گفته‌ی صاحب تارنمای زاغ‌بور، یک دانشجوی محیط زیستی که خارج از ایران دکترا می‌خواند در کامنت‌های عکس نوشته است … می‌دانم، شاید باور نکنید؛ اما این تحصیل‌کرده‌ی مکتب محیط زیست، برای این شکارکُش ناجوانمرد نوشته است:
دوتاش را برای فسنجان ما بگذار کنار!

تصاویری ازکشتارحیوانات درمرکز تحقیقات دکترترابی نژاد واقع دردانشکده دندانپزشکی دانشگاه اصفهان
از ديروز كه خبر تشريح ماده سگ نگون بخت را شنيدم كه به تازگي صاحب چند توله بسيار زيبا و شيطون شده بود، تا امروز خواب و خوراك نداشتم و هنوز هم ندارم. سالهاست كه براي اين موضوع دردناك ، تشريح حيوانات زنده (vivisection) در دانشكده هاي دامپزشكي ، پزشكي ، دندانپزشكي ، علوم آزمايشگاهي و ... غصه مي خورم و متاسفانه قدرت مبارزه با آن را ندارم. تنها مي توانم دست به قلم ببرم و حقايق تلخ و دهشتناك پشت پرده را در حد اطلاعات خود براي عموم بازگو كنم تا شايد روزي برسد كه كسي به بهانه پيشرفت علم پزشكي و ديگر علوم، به جان تكه تكه كردن بدن حيوانات زنده نيفتد و راه هاي اخلاقي تر و انساني تري را براي رسيدن به اهداف خود انتخاب كنند.

حیوان کش ها و نابود کنندگان طبیعت، که خود را عاشقان شکار و ا ز دوستداران طبیعت و محیط زیست مینامند!نمیدونم این دیگر چه آش شله قلمکاری است، مگر میشود خود را دوست دار طبیعت و محیط زیست نامید و فرزندان طبیعت را با این بیرحمی کشت؟
جوجه های یک روزه این نام بی مناسبت نیست، زیرا این حیوانات کوچک و بی دفاع یکروزه بدنیا میآیند و در همان روزهم کشته میشوند، حالا یا بدست عزیز دردانه هائی که این جوجه ها بعنوان اسباب بازی برایشان خریداری میشود و یا...
این هم ماهی خاویار. شاید از هر ١٠٠,٠٠٠ ایرانی یک نفر پیدا شود که تا بحال خاویار خورده باشد یا اصولا آنرا خوشمزه بداند، میکشندش تا با تخم آن شکم پولداران دیگر کشور ها را پر تر از آنی که هست، کنند.

تصویر خرسی که بعد از شلیک گلوله با ضربات تبر کشته شد
دوهفته قبل این خرس که درحالت فرار و دور شدن در یکی از مناطق شکار ممنوع در استان گلستان بوده ، ناگهان از پشت سر هدف اصابت گلوله شكارچيان ناشناس قرار می گیرد و مصدوم می شود اما دقایقی بعد با تبر به جان حیوان مصدوم می افتند . بر اثر ضربات پی در پی تبر به سر و صورت خرس حیوان از پا در می آید و این بار مردم ناآگاه هر چهار دست و پای خرس را از ناحیه مچ قطع می کنند و سپس دندان های نیش خرس را با ضربات تبر از جا در می آورند ! لاشه این خرس در نزدیکی روستای تخت مینودشت در استان گلستان کنار جاده یافت شد .

مرگ کبوتر قرمز
دوستداران ورزش فوتبال هم همواره علاقه و محبت خود را به حیوانات بارها و بارها نشان داده اند!
در جریان بازی استقلال و تراکتور سازی در ورزشگاه آزادی، پست فطرتی کبوتری را به نشانه طرفداری از تیم تراکتورسازی با رنگ، قرمز کرده بود و پرهای بالش را کوتاه و نامرد بی همه چیز دیگری بخاطر اینکه رنگ لباس استقلال آبی است!!! با چرخاندن سر و گردن، کبوتر بیگناه را میکشد و به بسوی پیست دو و میدانی پرتاب میکند.

کشتار وحشیانه گوسفندها و گاو ها در عرصه های ورزشی
قربانی کردن حیوانات حرکت معکوس ساعت زمان است به سوی عقب افتادگی (مهاتما گاندی)
این تصویری که در پایین ملاحظه میکنید مربوط به کشتار وحشیانه حیوانات زبان بسته در میدانهای ورزشی در ایران می باشد. قباحت انسانی تا میدانهای ورزشی نیز رسیده است.
روزنامه خبر ورزشی مورخ ٣١/٢/١٣٨٧

تصاویری دهشتناک از وضعیت نابسامان پارک ملی خبر
حرفی برای گفتن نیست!! حالا هی شعار بدهیم که خشکسالی عامل انقراض حیات وحش این پارک است!!


پيكر بي جان ماده يوزپلنگ در قتلگاه توله هايش در توران يافت شد
جمعه شب لاشه بي جان و خونين دو توله يوزپلنگ سه ماهه در شمال منطقه توران در كنار جاده تهران- مشهد يافت شد و ،‌شنبه شب نيز مادري كه در جستجوي توله هايش بود ،‌جان خود را فدا كرد تا توله هايش را بيابد اما هرگز انها را نيافت ‌و خود نيز قرباني جاده شد .


تصاویر تأسف‎انگیز از صید گنجشک!
خبرگزاری ایسنا نوشت : اگر تا بحال «آبگوشت گنجشک»، «خورشت قیمه گنجشک»، «کباب گنجشک» یا « خوراک گنجشک» نخورده‌اید، باید به دزفول بروید. جایی که گنجشک‌ها در باغ‌ها و دشت‌های حاصلخیز این منطقه هیاهو می‌کنند و صیادان به صورت خاموش و مستتر دام‌های خود را پهن می‌کنند.
دشت های‌آباد و آب و هوای مساعد دزفول و شهرهای اطراف موجب فزونی گنجشک‌ها بیش از مناطق دیگر شده و از آنجا که گوشت این پرنده کوچک، طرفداران پر و پا قرصی دارد ، شکار، فراوری و فروش گنجشک افرادی را در این منطقه مشغول به این کار کرده است.
معمولا صیادان ساعاتی قبل از طلوع آفتاب کار خود را شروع کرده و پس از طلوع دست از کار می‌کشند. صیادان به طور متوسط روزانه حدود ١٠٠٠ گنجشک شکار می‌کنند. آنها پس از شکار ، سر آنها را می‌برند و به صورت پرکنده به سیخ می‌کشند.


تصاويرتكان‌دهنده از مرگ‌ ٢هزار جوجه فلامينگو در دریاچه بختگان
۳۳۰۰ جوجه فلامینگو از فرط تشنگی و گرفتار شدن در میانه باتلاق نمکی ناشی از عدم تامین حقابه دریاچه توسط وزارت نیرو و البته خشکسالی شدید که در سراسر ایران حاکم شده بود، جان باختند .

کشتار دسته جمعی اسبها توسط نیروی انتظامی
در حالی که یکی از مشاغل مرزنشینان در غرب ایران، معاملات مرزی از طریق چارپایان است، نیروی انتظامی از سه سال پیش برای جلوگیری از قاچاق کالا، اقدام به کشتن دسته جمعی چارپایان کرده است ...در مواردی حتی ٦٠چارپا در روستایی در کردستان کشته شده و اجسادشان برای ایجاد اشمئزاز در محل رها شده است و در منطقه مریوان و سردشت این اقدام در سطح وسیعی انجام می شود ...
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر