۱۳۹۰ اردیبهشت ۹, جمعه

آخرین آرزوی دختر خورشید

کردیش پرسپکتیو: بهاره علوی فعال حقوق بشر کرد، وبلاگ نویس و فعال حوزه زنان و کمپین یک میلیون امضا عصر دوشنبه پنجم اردیبهشت ۱۳۹۰ بعد از بیست و پنج روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ در پی جراحات ناشی از تصادف در شهرستان سنندج درگذشت.
بهاره علوی که متولد مردادماه ۱۳۶۹ بود، روز ۱۲ فروردین ماه در محور سنندج - سقز دچار سانحه رانندگی شده و پس از بیست پنج روز به علت شدت آسیب‌دیدگی و عفونت ناشی از حراحات تصادف درگذشت. براثر این سانحه رانندگی همه اعضای خانواده علوی دچار صدمات جانی شدند و در همان روز تصادف پدر بهاره، هادی علوی، جان خود را از دست داد.
بهاره علوی یکی از پیگیرترین وبلاگ نویسان کرد و در عین حال یکی از جوان‌ترین وبلاگ نویسان ایران بود. بهاره در سن ۱۶ سالگی عضو موثر کمپین زنان، کمپین یک میلیون امضا در کردستان شد. او از مدافعان جدی حقوق بشر بود که از سنین نوجوانی فعالیت اجتماعی را آغاز کرد. وی همچنین در حوزه مسائل زنان کردستان فعالیت پژوهشی جدی و مستمری داشت. بهاره علوی یادداشت‌ها و فریادهای انسانی خود را در وبلاگ دختر خورشید منتشر می کرد.


گفتنی است، او یکی از فعالان مدنی بود که در جریان کارزار نجات اسرای کرد به هر ریسک و خطری دست میزد. بهاره در جریان اعتراض به خبر اجرای اعدام حبیب الله لطیفی نقش بارزی ایفا کرد و از جمله افرادی بود که به صورت مستمر به پیگیری اوضاع زندانیان سیاسی در سراسر ایران می‌پرداخت.
آخرین آرزوی دختر خورشید


یادش گرامی باد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر