۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۹, جمعه

تحصیل در ویرانه

واگذار شدن یک مدرسه روستایی به بخش خصوصی برای درآمدزایی در بخش ˈتَلنگˈ از توابع شهرستان ˈقصرقندˈ در جنوب سیستان و بلوچستان باعث شده است کلاس های درس دانش آموزان در اصطبل حیوانات یا زیر سایه درختان تشکیل شود.
بخشدار تلنگ روز شنبه در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این فضای آموزشی که از آن به عنوان مدرسه راهنمایی دخترانه استفاده می شده است از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ به یک شرکت ساختمانی و تاسیساتی اجاره داده شد که در نتیجه شماری از دانش آموزان روستای کوچو ترک تحصیل کرده و یا در مکانهای غیر استاندارد از جمله اصطبل و یا زیر سایه درخت تحصیل می کنند.
وی ابراز داشت: روستای کوچو دارای دو مدرسه است که در یکی از آنها به نام شهید دهمرده ۴۳ دانش آموز دختر و پسر همزمان تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۳۰ دانش آموز بخش تلنگ در فضاهای آموزشی غیراستاندارد مشغول تحصیل هستند، گفت: از مجموع ۵۷ مدرسه منطقه ۳۰ مورد فاقد برق و ۴۳ مدرسه فاقد آب آشامیدنی است.
وی افزود: همچنین از مجموع این ۵۷ مدرسه دست کم ۴۰ مورد فاقد ساختمان استاندارد است بطوریکه اغلب آنها خشت و گلی و یا کپری هستند در نتیجه برخی کلاسها در اصطبل حیوانات یا زیر سایه درختان تشکیل می شود.
بخشدار تلنگ خاطرنشان کرد: پیگیریهای مردم و مسوولان محلی کارساز نبوده است و اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توجهی به کمبودهای آموزشی منطقه و مشکل اهالی ندارد.
شاهوزهی اظهار داشت: در حالیکه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بحث مدارس هوشمند را مطرح می کند، استفاده از حداقل تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان تلنگ به آرزو و رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.
ˈعبدالمجید هوتˈ رییس شورای اسلامی روستای کوچو نیز به ایرنا گفت: تاکنون مکاتبات زیادی با آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای حل مشکل فضای آموزشی انجام داده ایم اما پاسخ یا ترتیب اثری داده نشده است.
وی مدارک و قبوضی را در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داد که بر اساس آن شرکت خصوصی مربوطه اجاره بهای مدرسه روستا را به آموزش و پرورش پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: مدرسه ای که به بخش خصوصی اجاره داده شده است به دلیل استفاده نامناسب و دپوی وسایلی همچون بشکه سوخت، لوله، چوب و نظایر آن دچار آسیب و شکستگی دیوار، پنجره و شیشه ها شده است.
ˈعلی رضا نخعیˈ مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با ابراز بی اطلاعی از این موضوع قول بررسی و رسیدگی داد.
شهرستان قصرقند به فاصله ۶۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان در حوزه آبریز رود کاجو قطب کشاورزی است و با وجود جاذبه های گردشگری کمتر معرفی و شناخته شده است.
بخش تلنگ با مرکز شهرستان قصرقند ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.
از وعده های انتخاباتی‌ روحانی
برنامه‌های اقتصادی وسیعی از سوی «دولت تدبیر و امید» طراحی‌شده که با اجرای آن‌ها می‌توان کشور را به سرعت از بحران موجود خارج کرد.
 کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می‌کند و تمام مشکلات قابل حل است و برای آن‌ها برنامه دارم.
در دولت آینده برای توجه به بخش خصوصی، سیاست‌های مدونی را در نظر گرفته‌ایم.
 رودخانه‌های امید و نشاط مردم خشک شده که اگر من توسط مردم انتخاب شوم، دوباره مایع حیات انسان‌ها و جامعه در کشور جریان می‌یابد.
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
نخستین و بزرگ‌‌ترین نهج‌البلاغه مطلا رونمایی شد
این نهج‌البلاغه در ۵۷۰ صفحه در اندازه ۴۷ در ۷۷ سانتی‌متر با خط نسخ‌ایرانی به مدت یکسال توسط علی‌رضا بهدانی کتابت شده است. در این اثر نفیس ۶۰ ورقه طلای ۸ در ۸ سانتیمتری در هر صفحه استفاده شده است که جمعاً ۳۴ هزار و ۲۰۰ ورقه طلا برای تولید این نهج‌البلاغه استفاده شده و هزینه تولید آن ۱۱۰ میلیون تومان برآورد شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر